Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
gewoon aannames.
sprookjes
gewoon aannames.
sprookjes
Floppie schreef:Het punt waar, mijns inziens, veel te makkelijk mee wordt omgegaan zijn de zogenaamde bewijzen uit het verleden. Volgens mij, dat heb ik gelezen in ieder geval, is het al eerder aangehaald: Maar wat voor bewijs heeft de wetenschap dat de evolutie continue is terug te leiden naar het verleden? Daarbij doel ik op bijvoorbeeld halveringstijden e.d. Natuurlijk zit daar een verband in, maar ik zie geen overtuigend bewijs om te zeggen: Nou, dan kan de schepping dus niet 6000 jaar geleden zijn gebeurd.
Moderator opmerking: het is in een discussie gebruikelijk om met argumenten te komen en niet alleen met oneliners. Daarom ook graag argumenteren i.p.v. enkel met oneliners en stellingnames te komen.Lichtzwaard schreef:Dan die zgn. bewijzen voor het evo verhaal, dat noemen wij, en is ook filosofie waar je geen donder aanhebt, gelukkig zijn er genoeg mensen op het net die het doorhebben---CITAAT
Elke mens die zijn/haar gezonde verstand gebruikt weet dat de evolutie een kwaadaardige leugen is een sprookje en meer niet.Laten de evolutiesprookjes nou maar is komen met bewijzen de bewijslast ligt bij hun ;die bewijzen komen niet.Kortom het evolutieleugensprookje is als het niet zo kwaadaardig zou zijn een sprookje om er grote vrolijkheid om te hebben de realiteit is anders.![]()
![]()
antoon schreef: maar het blijven gewoon aannames.
Jozo schreef:Dit soort kreten blijven terugkomen tegen de ET. Ik ben benieuwd of iemand me nou eindelijk eens kristalhelder uit kan leggen WAAROM het aannames zijn en WAAROM het sprookjes zijn...
Floppie schreef:Maar wat voor bewijs heeft de wetenschap dat de evolutie continue is terug te leiden naar het verleden? Daarbij doel ik op bijvoorbeeld halveringstijden e.d. Natuurlijk zit daar een verband in, maar ik zie geen overtuigend bewijs om te zeggen: Nou, dan kan de schepping dus niet 6000 jaar geleden zijn gebeurd.
Thijs11 schreef:Ik denk dat je hier heel goed illustreert waarom het bewijs voor de evolutietheorie nooit overtuigend word gevonden. Het bewijs is er namelijk niet om het scheppingsverhaal onderuit te halen maar om de evolutietheorie te onderbouwen. Dat is een klein maar belangrijk verschil.
Als je naar het bewijs kijkt en telkens denkt "bewijst dit dat mijn religie niet klopt?" dan zal het inderdaad niet overtuigend zijn. Daar is geloof te sterk voor.
Als je kijkt naar het bewijs zonder daar je diepste overtuigingen tegen over te zetten denk ik dat je tot een andere conclusie kan komen.
Kort gezegd: Ik denk dat er vele malen meer bewijs nodig is om te overtuigen dat het scheppingsverhaal niet klopt dan om te overtuigen dat de evolutietheorie wel klopt.
Daarom denk ik ook dat als de evolutietheorie het scheppingsverhaal niet zou tegenspreken elke christen het een zeer overtuigende theorie zou vinden.
Floppie schreef:Is het meest storende aan het creationisme niet gewoon dat de hypothese en/of de aannames niet stroken met de hypotheses die over het algemeen door de wetenschap worden opgesteld?
Floppie schreef:En volgens mij is het iets te kort door de bocht door te zeggen dat ze niet doen aan falsificatie, peer-review en publicatie. Dat komt net zo goed voor bij sommige evolutionisten.
Floppie schreef:Ik ben het met je eens dat het creationisme nog lang niet overal een antwoord op heeft of bepaalde zaken voldoende heeft onderzocht. Maar dat is wat anders dan iets af te schuiven als pseudo-wetenschap. Het is typerend dat het op wikipedia te vinden is (de meest foute bron voor evolutietheorie en creationisme).
Floppie schreef:Het punt waar, mijns inziens, veel te makkelijk mee wordt omgegaan zijn de zogenaamde bewijzen uit het verleden. Volgens mij, dat heb ik gelezen in ieder geval, is het al eerder aangehaald: Maar wat voor bewijs heeft de wetenschap dat de evolutie continue is terug te leiden naar het verleden? Daarbij doel ik op bijvoorbeeld halveringstijden e.d. Natuurlijk zit daar een verband in, maar ik zie geen overtuigend bewijs om te zeggen: Nou, dan kan de schepping dus niet 6000 jaar geleden zijn gebeurd.
Lock&Stock schreef: Een creatie "wetenschapper" zal nooit toegeven dat de Bijbel niet klopt. De uitkomst staat van de te voren zo vast als een huis. Alles wat daarna komt is inlegkunde.
Mortlach schreef:Laat ik beginnen te zeggen dat de schepping best 6000 jaar geleden kan zijn gebeurd. Als je wonderen toestaat als 'verklaring', dan kan alles. De schepping kan ook best afgelopen donderdag zijn gebeurd, en bewijs maar eens dat het niet zo is.
Het feit is dat alles stok- en stokoud LIJKT, dus als je per se aan een 6000 jaar scenario wilt vasthouden, moet je je toch afvragen (en het liefst met een aannemelijke verklaring komen) waarom de zaken miljarden jaren oud LIJKEN.
Daarnaast zijn er natuurlijk de aanwijzingen die ALLEMAAL op zo'n 4,5 miljard jaar uitkomen voor de Aarde en ons zonnestelsel. Als verschillende methoden onafhankelijk van elkaar op hetzelfde antwoord uitkomen, is dat voor mij zeer overtuigend.
Een van die wonderen waar je wat me moet is de absolute HYPERsnelle evolutie vlak na de zondvloed. In een paar 100 jaar zijn alle dieren 'naar hun soort' uit de ark geëvolueerd in de nu bekende soorten (die herkenbaar staan afgebeeld op muurschilderingen in bijvoorbeeld het oude Egypte), en om de een of andere reden is die hyperevolutie nu tot een slakkengang vertraagd, maar niemand weet waarom...
Floppie schreef:En jij weet net zo goed als ik dat deze karikatuur natuurlijk nergens op slaat.![]()
![]()
Ik hoop niet dat je me nu vraagt om de verschillen aan te wijzen, want ik weet niet of ik dan aan een pagina genoeg zou hebben.
Maar er is bijvoorbeeld ook geen verklaring voor de afname in lengte van mensen. Dus ik snap best dat de wetenschappelijke bodem niet echt degelijk is.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten