Moderator: Moderafo's
Sjaak84 schreef:Het ging om het feit of het terecht is dat iemand voor dit misdrijf de doodstraf krijgt. Het komt bij mij meer over als, jij wilde iemand de doodstraf in de schoenen schuiven dus geven we jou de doodstraf. Dat getruigd niet van een christelijk moraal maar eerder van, tand om tand, oog om oog. Ik verwerp ook wat de imam gedaan heeft maar ik vind de doodstraf geven voor zo'n misdrijf belachelijk. Het is überhaupt belachelijk dat het meisje kans liep op het krijgen voor de doodstraf vanwege blasfemie. Ik zou me eerder voorstellen dat je daarom een hekel aan religie krijgt. Maar goed, we hebben het over Pakistan, daar lopen ze nog een paar eeuwen achter.
Lichtzwaard schreef:Nu komt de aap uit de mouw, @Sjaakje84 neemt het op voor een en misdadiger een Christenvervolger;dat Christenen door dat soort figuren het leven laten kan hem niet schelen.
maaarten schreef:Als er op moord doodstraf staat (of vind je dat ook belachelijk?), vind ik het niet zo gek dat deze Imam de doodstraf zou krijgen, omdat hij getracht heeft iemand te (laten) doden.
Maar ik blijf nog steeds in schok dat zo'n imam blijkbaar het Christendom meer haat, dan dat hij van de Islam houdt. Daar kan ik echt niet bij, dat je blasfemie pleegt tegen je eigen god, om zoiets. Dat je andersgelovigen überhaupt dood wil hebben is eigenlijk al schokkend, maar deze imam doet het dus niet vanuit zijn islamitische overtuiging ofzo, want hij laat er nota bene een Koran voor verbranden. Onvoorstelbaar dat iemand zo veel haat kan hebben.....
Faramir schreef:Zoals gezegd deze imam heeft met vuur gespeeld en zal op de blaren moeten zitten. Wat mij betreft geen doodstraf omdat ik ertegen ben. Wel heeft deze imam getracht een samenleving te ontwrichten waarbij de gevolgen niet te overzien zouden kunnen zijn. Het zal niet voor het eerst zijn dat om het disrespecteren van de islam kerken in brand vliegen, vrouwen en kinderen verkracht worden en christenen vermoord worden.
Faramir schreef:Zoals gezegd deze imam heeft met vuur gespeeld en zal op de blaren moeten zitten. Wat mij betreft geen doodstraf omdat ik ertegen ben. Wel heeft deze imam getracht een samenleving te ontwrichten waarbij de gevolgen niet te overzien zouden kunnen zijn. Het zal niet voor het eerst zijn dat om het disrespecteren van de islam kerken in brand vliegen, vrouwen en kinderen verkracht worden en christenen vermoord worden.
Sjaak84 schreef:Wat als iemand blasfemie doet en niet in God(en) gelooft?
Faramir schreef:Het is niet aan mij om te bepalen wat de wetten in een andere cultuur moeten zijn. Het is nogal hoogdravend om als 'westen' elke andere cultuur de eigen normen en waarden op te dringen. Als zij de doodstraf geoorloofd vinden voor bepaalde misdaden dan zullen ze daar wel gegronde redenen voor hebben ontstaan uit hun cultuur.
Sjaak84 schreef:
Natuurlijk wel! De doodstraf geven voor het beledigen van een God(en) is belachelijk! Ben al helemaal niet zo voor de doodstraf (alleen voor massamoordenaars) en bij dit al helemaal niet. Wat gaat de volgende stap worden? Moeten we straks vrouwenbesnijdenis accepteren omdat het uit een andere cultuur komt? Kom op zeg!
parsifal schreef:Ik denk dat de meeste mensen hier niet voor een zo'n zware straf van die iman pleiten omdat hij een stukje koran zou hebben verbrand, maar omdat hij iemand probeerde te laten doden.
Ik vind het ook belachelijk om iemand ter dood te veroordelen voor drugssmokkel, maar ik zou toch graag hoge straffen zien voor iemand die drugs in de tas van een tourist naar Maleisie stopt. Dat staat voor mij gelijk aan poging tot moord.
In 2009 overleden in totaal 23.968 mensen door alcohol, tabak en drugs.
23.656 mensen stierven door gebruik van drugs die wettelijk toegestaan zijn (legale drugs). 312 mensen sterven door drugs die wettelijk verboden zijn ofwel illegale drugs.
Ofwel 98,7 % van de sterfte aan alcohol, tabak en drugs is toe te schrijven aan de legale middelen alcohol en tabak en 1,3% aan de illegale middelen zoals heroïne, cocaïne, XTC, amfetamine en GHB.
Verkeersslachtoffers door alcohol
Volgens de Dienst Verkeer en Scheepvaart (DVS) waren er in 2008 naar schatting ongeveer 2 500 doden en ziekenhuisgewonden gevallen in het verkeer door alcoholgebruik (tabel 7.10) (Ministerie van Verkeer en Waterstaat, 2009).
Sjaak84 schreef:Poging tot moord moet niet bestraft worden met de doodstraf. Ik ben helemaal niet voor de doodstraf alleen in extreme gevallen. Een poging tot moord is ernstig maar het is niet de doodstraf waard. Daarnaast zei Jezus dat je je vijanden moet liefhebben. "Je vijanden" de doodstraf geven is alles behalve liefhebben.
Wil je dat ook voor mensen die tabak en alcohol verkopen? Want daar kan je ook makkelijk kapot aan gaan.
Sjaak84 schreef:Poging tot moord moet niet bestraft worden met de doodstraf. Ik ben helemaal niet voor de doodstraf alleen in extreme gevallen. Een poging tot moord is ernstig maar het is niet de doodstraf waard.
Sjaak84 schreef:Daarnaast zei Jezus dat je je vijanden moet liefhebben. "Je vijanden" de doodstraf geven is alles behalve liefhebben.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten