Moderator: Moderafo's
Mortlach schreef:Probleem is dan dat je moet gaan aantonen waarom bepaalde soorten dan blijkbaar immuun zijn voor soortvorming. Als je dat zou kunnen aantonen, zou dat reuze-interessant zijn, want dan werkt DNA en natuurlijke selectie dus blijkbaar niet zoals wij nu denken dat ze doen.
Dus ja hoor, je mag best verschillende vormen van evolutie veronderstellen, maar enige feitelijke onderbouwing is dan wel zo prettig als je anderen wilt overtuigen. Het wordt anders zo gauw een ad hoc 'oplossing' om een religieus standpunt te kunnen blijven volhouden.
Mortlach schreef:Wat? Wat bedoel je hier nu mee?
Mortlach schreef:Nee, juist wetenschappers zijn zich bewust van de incompleetheid van hun kennis. Maar voor sommige zaken hebben we echt zekerheid - noem eens wat: het heliocentrische zonnestelsel. Zoals ik al zei is er echt een samenzwering van bovennatuurlijke aard nodig om dat heliocentrische beeld onwaar te laten zijn in het licht van alle bewijzen die we ervoor hebben.
Sjaak84 schreef:Kan jij meer dan alleen oneliners posten zonder enige argumenten? Trouwens, de wetenschapper die kan ontkrachten dat de evolutietheorie niet klopt zal daarvoor direct de Nobelprijs krijgen. Maar uiteraard is het volgens jou een groot complot.
Floppie schreef:Misschien wel, misschien niet. Volgens mij zijn er erg weinig soorten immuun voor micro-evolutie,
maar voorlopig is het moeilijk in te schatten hoeveel soorten door macro-evolutie zijn ontstaan.
Maar goed, dat is een discussie waar je in principe nooit uit komt, omdat bewijsmateriaal binnen de wetenschap juist is, alleen de gevolgtrekkingen daaruit te makkelijk worden gemaakt.
Floppie schreef:Alle bewijzen binnen de beschikbare menselijke kennis.
Floppie schreef:Misschien wel, misschien niet. Volgens mij zijn er erg weinig soorten immuun voor micro-evolutie, maar voorlopig is het moeilijk in te schatten hoeveel soorten door macro-evolutie zijn ontstaan. Maar goed, dat is een discussie waar je in principe nooit uit komt, omdat bewijsmateriaal binnen de wetenschap juist is, alleen de gevolgtrekkingen daaruit te makkelijk worden gemaakt.
Floppie schreef:Dat is een nonsens argument, temeer omdat er evolutie is, dat ontkent niemand. Ook de creationist ziet in dat er micro-evolutie is.
Floppie schreef:Dat is een nonsens argument, temeer omdat er evolutie is, dat ontkent niemand. Ook de creationist ziet in dat er micro-evolutie is.
Floppie schreef:Misschien wel, misschien niet. Volgens mij zijn er erg weinig soorten immuun voor micro-evolutie,
Floppie schreef:maar voorlopig is het moeilijk in te schatten hoeveel soorten door macro-evolutie zijn ontstaan. Maar goed, dat is een discussie waar je in principe nooit uit komt, omdat bewijsmateriaal binnen de wetenschap juist is, alleen de gevolgtrekkingen daaruit te makkelijk worden gemaakt.
Floppie schreef:Misschien wel, misschien niet. Volgens mij zijn er erg weinig soorten immuun voor micro-evolutie, maar voorlopig is het moeilijk in te schatten hoeveel soorten door macro-evolutie zijn ontstaan. Maar goed, dat is een discussie waar je in principe nooit uit komt, omdat bewijsmateriaal binnen de wetenschap juist is, alleen de gevolgtrekkingen daaruit te makkelijk worden gemaakt.
hettys schreef:
Daar moet je mee oppassen tegenwoordig. Creationisten noermen dat heden ten dage liever "variatie binnen de soort". Het woord 'evolutie' wordt vermeden. (sinds kort hoor, dus wie weet wordt het je nog niet kwalijk genomen)
Lock&Stock schreef:
Ik zeg niet dat dit jouw probleem is. Maar je geeft dan indirect aan ook weinig vertrouwen in de wetenschappelijke theorieen in die gebieden te hebben, aangezien daar exact dezelfde soort aannames worden gemaakt. Alleen daar horen we creationisten niet over.....
Lichtzwaard schreef:Micro evolutie bestaat niet en de evolutie ook bestaat niet het is een duivels kwaadaardige leugen.
Laat de evolutiesprookjes gelovigen maar het tegendeel bewijzen;hoef men ook niet op te wachten want die bewijzen zijn er niet.![]()
![]()
Lichtzwaard schreef:Laat de evolutiesprookjes gelovigen maar is bewijs leveren van die evolutie dan zijn ze ineens muis en muis stil;de bewijzen hebben wij nog niet gezien nul comma nul.
hettys schreef:-geografische verspreiding van diersoorten. (kijk naar madagascar/australie) waar unieke dier en plantensoorten leven)
-atavismen (sommige mensen krijgen nog een echte staart)
-Genetische veranderingen
-Verwantschap tussen soorten.
-paleontologie(overgansvormen)
(overgangsvorm richting schildpad)
http://scienceblogs.com/pharyngula/2008 ... tional-tu/
-Embryologie (Embryo' s krijgen nog kieuwen)
-Broccoli en bloemkool komen van hetzelfde plantje.
-het ontstaan van soorten (bijv ringsoorten)
-nylon verterende bacterien.. (sorry, mijn puntjes doen het niet)
Lock&Stock schreef:Lichtzwaard, kan je nou eens per bovenstaand punt aangeven waarom dat niet klopt. En kan je me ook vertellen waarom;
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten