Mortlach schreef:Tal van zoogdieren draaien hun oren onafhankelijk van hun kop dankzij die oorspieren. Daar waar dat draaien niet meer nodig of efficiënt is (vanwege de andere plaats aan het hoofd en de stand van de ruggengraat) atrofiëren de oorspieren. Typisch gevalletje "Use is or Lose it" in aktie.
Er zijn ook dieren die met hun ogen beduidend meer kunnen draaien dan de mens. Ik zie dat altijd nog als variatie omdat het ene dier anders geschapen is dan het andere, met een ander doel en met ander nut.
Noem die andere reden dan eens...
Volgens mij heb ik reeds aangegeven dat we die of nog niet weten of dat die reden er niet is.
Uiteraard niet. In de wetenschap ontdekken we dingen die we nog niet wisten. Dat is dat voorschrijdende inzicht waar we het over hadden. Dat betekent automatisch dat soms stellingen moeten worden herzien. Het geocentrische systeem werd door heel veel wetenschap ondersteunt en op een aantal gebieden is het zelfs een betere verklaring dan het heliocentrische systeem. Toch - dankzij dat voortschrijdende inzicht - weten we nu dat het heliocentrische systeem fout was.
En christelijke argumenten? Zodra die steunen op bovennatuurlijke invloed is het sowieso geen wetenschap meer - want het houdt zich niet aan de wetenschappelijke methode. Het zou wel JUIST kunnen zijn, maar het is geen wetenschap.
Zodra die christelijke argumenten niet op wetenschappelijk onderzoek zijn gestoeld hebben ze inderdaad niets met wetenschap te maken.