Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor cornelia77 » 06 sep 2012 12:36

Dat brede stuur is alleen zo'n apart gezicht als je geen voor-zitje meer hebt, vind ik dan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 sep 2012 18:19

Met 1 kindje had ik nooit een mamafiets, gewoon achterop in het zitje, ik vond en vind dat veel veiliger dan een stoeltje aan het stuur.
Nu ik twee kinderen mee moet nemen heb ik wel een moederfiets gekocht, Cortina Roots. Eigenlijk gewoon omdat ik op zoek was naar een tweedehandse, maar bij de fietsenmaker deze zag, model 2011, dus met veel korting. GLoednieuw. Dus maar gedaan.
Ik vind hem heerlijk fietsen, 7 versnellingen (minder is bijna onmogelijk fietsen hier in de stad met alle heuveltjes), mand voorop, twee stoeltjes. Vooral dat het stuur op slot kan als je m op de standaard zet, en de dubbele standaard, ideaal.
Maar ik blijf een voorstoeltje eng vinden, als je maar iets zwabbert met je stuur vliegt dat stoeltje mee, ben zo bang dat ik hem een keer niet hou ofzo. Ook echt met 2 handen aan het stuur, mede door de mand en transportrekje is het stuur echt zwaar.

Voorlopig zal hij nog wel achterop zit en moet het voorstoeltje wel. Hij fietst hij nog niet eens met zijwieltjes, laat staan zonder, en terug vanaf school is zo steil omhoog, dat red ik al amper met volgeladen fiets, hij al helemaal niet met een kinderfietsje denk ik :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 06 sep 2012 18:57

Nou, ons zoontje van net 4 fietst heel wat beter dan mij! Hij behoorlijk wat meer energie volgens mij. Ik ben soms behoorlijk aan het hijgen maar hij heeft dan nog geen centje pijn. Of het ligt natuurlijk aan mijn conditie... ;-)?!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 sep 2012 19:03

Haha, geen idee aan wiens conditie dat ligt ;) Nu merk ik dat het steeds makkelijker gaat, dus mijn conditie is steeds beter denk ik, Maar Jurian weigert al te fietsen met zijwieltjes, dat vindt hij al eng, behalve als we hem vasthouden. Nu hebben we ook geen plek in de tuin om te oefenen, en langs de stoep mag hij niet alleen, dus echt veel oefenmogelijkheden zijn er niet. Nu gaat hij wel elke woensdag en donderdagmiddag naar mijn schoonzus en daar hebben ze een klein fietsje, en heel veel ruimte om het te leren, dus zij zei al dat ze het wel gaat stimuleren, dus ben benieuwd :D

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 sep 2012 19:09

Leuk, Laura! :D

Ik vind mijn bakfiets echt heerlijk!
Ook ideaal dat hij elektrisch is, ik moet nl 4 keer op een dag 8.2km fietsen.
En wat ook echt een voordeel is: Fem kan er gewoon lekker in slapen.

Weet nog dat Ilona vroeger in slaap viel, in het voorzitje.. Nou, dat fietst niet echt relaxed.
Ik vond trouwens een voorzitje veel lekkerder rijden dan met achterzitje.
Af en toe zit Ikona nog wel eens voorop, als ik de fietst van mn man heb.
Qua gewicht mag het nog, maar ze zit wel met haar benen wat raar opgevouwen. ;)

Ilona heeft vandaag voor het eerst op de openbare weg gereden, met haar fiets.
Papa reed er naast, een rondje om het blok. Ze vond het geweldig. :D

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 sep 2012 20:25

ow, hier het voorzitje ook veel prettiger dan het achterzitje, mede dat ik ze ook in de gaten kan houden en marijn niet achterop staat :shock: met de mededeling.. selluf afgaan! terwijl ik nog aan het fietsenw as!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 06 sep 2012 20:33

MissF, heb je voor mij misschien een foto met alles erop en eraan? Staan zo weinig op internet! Jij hebt dus een Roots transporter of zoiets? Ben erg benieuwd!
Afbeelding

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 06 sep 2012 20:36

Deze bedoel je?
Staan hier in rijtjes bij school trouwens! :mrgreen:
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... LC78H9H-0A

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 sep 2012 20:49

MissF schreef:Maar ik blijf een voorstoeltje eng vinden, als je maar iets zwabbert met je stuur vliegt dat stoeltje mee, ben zo bang dat ik hem een keer niet hou ofzo. Ook echt met 2 handen aan het stuur, mede door de mand en transportrekje is het stuur echt zwaar.

Bij mij hebben ze het stuur wat strakker afgesteld, zodat het wat minder snel zwabbert. Stuurt ietsje stugger, maar is wel een stuk stabieler. Ik merk niet echt iets van het extra gewicht in ieder geval. Maar goed, ik reed hiervoor op een hele gammele fiets, met voorstoeltje en fietsmand, dus het is misschien ook maar net waar je het mee vergelijkt ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 sep 2012 21:29

hier een gewone stadsfiets zonder manden, wel met fietstassen, geen last van gezwabber aan de voorkant, juist door dat gewiebel van juul achter... wordt ik instabiel.

Overigens fietst ze nu bijna allse mee! jaja.. eindelijk zijn we over de drempel heen!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 sep 2012 09:51

Hier ook een bakfiets ( zonder trapondersteuning). Naar school is het nog wel een eindje fietsen, 20 minuten heen en 20 minuten terug. De oudste kan inmiddels zonder zijwieltjes fietsen, maar hij ruikt de vrijheid als hij op de fiets zit. Hij moet eerst beter leren luisteren voordat hij mee mag fietsen. Iedereen zit dus in de bakfiets.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 sep 2012 18:08

Vanmorgen over de bakfiets gehad en vanmiddag met het ophalen ben ik er behoorlijk mee gevallen. Hoe het kwam, geen flauw idee, maar hij kiepte om. Ik heb geprobeerd om hem tegen te houden, maar dat lukte niet. Gelukkig zaten de jongste twee goed vast en daardoor viel de schade mee. De jongste alleen een buil op zijn hoofd en dochterlief een schram op haar vinger. Zelf zit ik meer onder de schrammen en schaven, maar dat deert niet. Zij hebben gelukkig niets.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 sep 2012 18:27

He, wat naar ajl! Gelukkig zijn jullie er met schrammen/builen af gekomen!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 sep 2012 18:32

Poeh, schrikken zeg!

Ik heb drie wielen, dus omvallen kan niet echt.
En met die sneeuw en ijzel afgelopen winter was dat ook echt wel nodig.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 sep 2012 18:34

Ooh dat is schrikken ajl!

Dippie, het fototoestel is er nu even niet, ik zal binnenkort een foto maken.
Het is deze fiets:

http://www.rijwielcashencarry.nl/websho ... rt-nexus-7

Maar ik heb er dus voor mijn verjaardag een los transportrek en mand bijgekregen. Dat vind ik wel erg handig, want ik doe nu soms zelfs de grote boodschappen voor een paar dagen met de fiets. Maar fietstassen kunnen denk ik ook prima, voor de kleinere dingen.

Mijn eerste werkweekje zit er op. Het werk is echt heerlijk, ontzettend leuk, onwijs leuke mensen daar. Alleen is het even puzzelen met de avonden. De woensdag en donderdag ga ik met de auto, en zijn we beiden kwart voor 6 thuis, dus 7 uur lagen ze heerlijk op bed, op donderdag gebadderd en al.
Vandaag heb ik gefietst, dus pas om 6 uur thuis, mijn man ook, die had gelukkig de kinderen opgehaald. Toen het eten aangezet (wel van tevoren klaargezet), snel weekendboodschappen gaan doen terwijl mijn man op het eten lette, en om kwart voor 7 aan tafel. De kids zijn dan wel erg moe, dus ik moet toch echt op zoek naar snellere recepten. Want aardappels, groenten en vlees duurt toch bijna drie kwartier, en dat trekken de kinderen bijna niet. Die slapen wel lekker, da's een voordeel :D
Maar als ze nu ook nog onder de douche hadden gemoeten, dan lagen ze pas tussen half 8 en 8 uur op bed, dat vind ik echt veel te laat. Dus lekker om de dag in bad als ik moet werken, als ze niet echt vies zijn.

Terug naar “Archief”