Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor jeepeecee » 01 sep 2012 09:11

Bij ons op de psz moest ik aangeven of er foto's van mijn kind(eren) gemaakt mochten worden. Maar ja je houd niet tegen dat een andere ouder een foto van haar kind neemt en H. Staat er op.

Er zijn scholen (bij ons gelukkig niet ) waar meisjes geen legging mogen dragen :shock:
Afbeelding

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 01 sep 2012 09:32

Ook basisscholen?
Van v.o. scholen weet ik dat wel, maar basisscholen...Daar hangen de kinderen continue aan de duikelstang.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 01 sep 2012 11:42

Wij als zussen en schoonzussen hebben de kinderen op 6 verschillende basisscholen. Bij geen van de basisscholen mogen meisjes een legging aan...!
(wij hebben geen meisjes maar zie dat de meisjes rokjes aan hebben tot min. op de knieen en veel hebben er zo'n lange/ pijkjes onderbroek onder, die zie je niet ;-))

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 sep 2012 15:40

Op Jurians school mogen meisjes ook geen leggings, hoor. En dat is absoluut niet de meest refoschool die er bestaat ;) Mijn nichtjes dragen altijd van die hele korte leggings op school, in de zomer, die net niet onder hun rokjes uitkomen. Ik geef ze groot gelijk, op zijn kop aan het duikel rek.
Al moet ik zeggen dat wij vroeger ook gewoon zonder leggings (want die had je toen helemaal niet voor onder rokjes) op zijn kop hingen hoor, en ook toen liepen er net zulke rare mannen rond als nu, alleen bestond internet toen niet, wat misschien nog scheelde.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 01 sep 2012 21:11

Met al die korte rokjes van nu ben ik toch wel blij dat er leggings zijn... 8-[ Ik vind het echt wel moeilijk om leuke rokjes te vinden die op de knie vallen. Mijn dochter is behoorlijk lang en dan is het echt een crime. Maatje groter werkt niet omdat ze super smal is. Nu met die leggings vind ik het niet zo erg als een rokje wat korter uitvalt. Maar zonder legging trek ik die korte rokjes toch echt niet snel bij haar aan.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 01 sep 2012 22:04

Bij ons op school hebben ze ook liever geen leggings maar veel kinderen dragen die wel. Er wordt ook niets van gezegd. Dochter heeft bijna nog geen leggings aan maar als ze naar school gaat krijgt ze gewoon (korte) leggings aan met een rokje die niet heel kort is. Wij denken dat er meer aandacht moet zijn voor de lengte van de rokken (dus niet net over de billen maar bv op/over de knie) en minder over leggings.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 sep 2012 17:51

Ik vind die korte rokjes met een legging bij die jonge meiden juist zo leuk staan. :oops: Rokjes op de knie vind ik vaak zo tuttig als ze zo klein zijn.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 sep 2012 11:02

Vind ik ook ajl. Nu maken korte rokjes of halflange rokjes niet zo uit bij meisjes vind ik, want als ze op zijn kop hangen zie je toch die onderbroeken wel, bij die halflange wijde rokjes nog wel erger denk ik. We zien het wel alst hier zo ver is.

Een vraag, geen idee of het hier goed staat, maar er zijn hier ook wel werkende moeders.
Bij mijn vorige baan was ik na een vroege dienst al om 4 uur thuis. Zat tijd om eten te koken, en vaak waren de kids voor het eten al in bad geweest, zodat ze rond half 7 soms al naar bed gingen.
Maar vanaf deze week begin ik bij mijn nieuwe baan, en dan ben ik pas half 6 of als het verkeer tegen zit nog later, thuis. Wat doen jullie dan? Uitgebreid koken en pas om half 7 eten? En de kids dan in bad? Of sla je dat die dagen over omdat ze al zo moe zijn? Of altijd iets simpels eten en om 6 uur eten en daarna in bad ofzo?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 03 sep 2012 11:57

ajl schreef:Ik vind die korte rokjes met een legging bij die jonge meiden juist zo leuk staan. :oops: Rokjes op de knie vind ik vaak zo tuttig als ze zo klein zijn.

ik ook

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 sep 2012 12:26

@ missf Ik ben ook met het ophalen van de BSO en het kdv rond 17.15 uur/17.30 thuis. De kinderen zet ik met hun favoriete knuffel voor Sesamstraat en ga zelf koken. Dan hoef ik aan het eten niets meer voor te bereiden, de aardappels heb ik de avond ervoor al geschild en die staan in de koelkast en de groente meestal al gesneden. Op zondagavond braad ik een pan met gehaktballen of suddervlees ( dan heb ik daar op maandag en dinsdag geen omkijken meer naar). Op donderdag doe ik qua vlees iets makkelijks, maar dan heb ik in ieder geval al wel jus voor de aardappelen. Rond 17.45 zitten wij aan tafel. Ik maak eigenlijk nooit iets makkelijks. Helemaal omdat het toch elke week om 3 dagen gaat en ik het erg belangrijk vind dat ze goed eten.

Daarna gelijk naar boven om te douchen. De jongste zet ik als eerste in een badring onder de douche en dan help ik de anderen met uitkleden en tandenpoetsen. Tegen de tijd dat zij daarmee klaar zijn, pluk ik de jongste uit de douche, dan kunnen de anderen even douchen. Ik kleed zoonlief aan en dan komt manlief meestal thuis en geeft hem zijn laatste fles. Daarna de andere twee wassen en afdrogen, voorlezen, met zn allen het avondgebedje en alles ligt rond 19 uur. Het douchen sla ik ook nooit over. Ze zijn toch wel vies na een dag ravotten en het kdv/bso.

Daarna begint het puinruimen beneden en het eten voorbereiden voor de dag erna. Het lijkt enorm haasten, maar eigenlijk valt het best wel mee. Als je er eenmaal een bepaald ritme in gevonden hebt, loopt het als een trein.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 03 sep 2012 12:41

MissF schreef:Maar vanaf deze week begin ik bij mijn nieuwe baan, en dan ben ik pas half 6 of als het verkeer tegen zit nog later, thuis. Wat doen jullie dan? Uitgebreid koken en pas om half 7 eten? En de kids dan in bad? Of sla je dat die dagen over omdat ze al zo moe zijn? Of altijd iets simpels eten en om 6 uur eten en daarna in bad ofzo?

Volgens mij is het voor 3 keer in de week? (bij 1 keer zou ik patatdag invoeren ;-)). Gaat het om hele of halve dagen? Tussenmiddag warm eten is ook geen optie?
Ik zou iets makkelijks eten of zorgen dat het eten al helemaal klaar staat (aardappels en groenten in het water kun je de dag van tevoren wel in koelkast zetten). En zorgen dat je regelmatig op vrije dagen dubbel kookt en kant en klaar eten in de diepvries hebt. Hier heb ik overigs zelf geen ervaring mee, met diepvries eten. Maar met stampotten, maaltijdsoepen, pasta's etc. schijnt dit handig te zijn.
Ik zou na zo'n dag echt even rust in huis willen hebben/ tijd voor de kids enzo i.p.v. nog uitgebreid koken... Je hebt er nu 1 naar school dus op tijd naar bed is ook belangrijk. Ik zou de kinderen op je vrije dagen in bad doen. Vooral in de winter is dat echt niet elke dag nodig. (In de zomer kan ik het vaak niet overslaan met zandbak, buitenspelen etc).
Succes en veel werkplezier! Nu ben je alle weekende vrij toch? Dat is ook wel héérlijk denk ik, met het hele gezinnetje vrij zijn.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 sep 2012 12:54

654321 schreef:Ik zou na zo'n dag echt even rust in huis willen hebben/ tijd voor de kids enzo i.p.v. nog uitgebreid koken... Je hebt er nu 1 naar school dus op tijd naar bed is ook belangrijk. Ik zou de kinderen op je vrije dagen in bad doen. Vooral in de winter is dat echt niet elke dag nodig. (In de zomer kan ik het vaak niet overslaan met zandbak, buitenspelen etc).

Het valt mij op dat kinderen helemaal niet 'willen' dat er dan tijd voor ze is. Ik wilde eerst die tijd ook aan hen besteden, maar zij zijn de hele dag zo druk geweest en lekker op de bank hangen met hun duim en knuffel vinden ze veel fijner. Ik kreeg gewoon geen antwoord als ik wat vroeg. De verhalen komen aan tafel wel weer, maar dan hebben ze even rust gehad.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 03 sep 2012 13:15

ajl schreef: Het valt mij op dat kinderen helemaal niet 'willen' dat er dan tijd voor ze is. Ik wilde eerst die tijd ook aan hen besteden, maar zij zijn de hele dag zo druk geweest en lekker op de bank hangen met hun duim en knuffel vinden ze veel fijner. Ik kreeg gewoon geen antwoord als ik wat vroeg. De verhalen komen aan tafel wel weer, maar dan hebben ze even rust gehad.

Kan ik mij wel iets bij voorstellen ja. Heeft onze oudste nu ook soms (nu hij voor het eerst naar school gaat). Even hangen, niets doen, gewoon met rust gelaten worden. Soms vind hij voorlezen wel fijn (hij met zn knuffel erbij). Maar regelmatig laat ik hem gewoon even en dan na een half uurtje ofzo komt hij weer volop in beweging. En dan komen ook alle verhalen vanzelf.
Maar is de dag dan gewoon niet te druk? Zijn je kinderen de volgende dag niet vervelend/ hangerig/ moe als je dan gewoon weer met ze thuis bent?
Ik vind het ook knap dat je dat zelf vol kan houden. Ik heb echt mn eigen rustmomenten nodig en als de kids 's avonds liggen doe ik in huis amper meer iets. En met je hele huishouden, boodschapjes (die doe elke dag even, lekker even eruit. Zelf lopend/ kids op eigen fietsje of in buggy), eten klaarzetten/koken/ opruimen, de zorg voor de kinderen, de was, af en toe lekker even fietsen of naar een speeltuintje/ het park/ even langs opa's en oma's, bezoekje voor de kerk, keer oppassen voor deze of gene, keertje meekoken voor iemand, enz. enz. vind ik mij nu vaak al druk...! Ik snap niet hoe mensen het dan kunnen om op een leuke manier (voor jezelf maar ook voor de rust in huis) 3 dagen kunnen werken? Hoe doe je dat dan? Wat doe ik dan verkeerd... ;-).?
Ik heb nog in mn hoofd een keer de kelder een goede beurt, een keer alle kleren uitzoeken, de zolder op, de tuin in, foto-album bijplakken, enz enz. Maar zulke dingen kom ik nu voor mn gevoel al amper aan toe, hoe doen jullie dat dan?
Ach ja, ik zal eerst de computer maar eens een paar daagjes uitlaten...
En ik geniet wel enorm hoor van mn man, de kids, mn huis, dus dat zit wel goed :-)!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 sep 2012 13:35

Op woensdag zijn de kinderen inderdaad wel moe en dan slapen ze wat langer. Die dag plan ik niet zoveel.
En de boodschappen doe ik 1x in de week, soms met de kinderen en soms zonder. Op woensdag morgen komt mijn hulp en rommel ik zelf ook in huis. Ik strijk/was elke avond, dan kost het ook niet zoveel tijd achter elkaar.

Sociale dingen doen zit er vaak niet zo in. Opa's en oma's bezoeken kan door de weeks niet, die wonen gewoon te ver weg. Dingen voor de kerk, zoals mensen bezoeken, koken, oppassen dat lukt gewoon niet. Ik zou niet weten wanneer ik dat zou moeten doen.

Kasten schoonmaken etc Dat doe ik elke keer in mijn verlof. Wanneer ik het moet gaan doen als ik geen zwangerschapsverloven heb, weet ik nog niet :mrgreen: Dan zal het waarschijnlijk een keer op een avondd worden als manlief weg is. En ik moet eerlijk zeggen als ik het op mijn werk opper dat er een kast wordt schoongemaakt dan kijken ze mij echt aan alsof ik niet goed wijs ben. Het vrouwlijk deel op mijn werk doet dat dus echt nooi

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 03 sep 2012 14:04

Ik werk ook 3 dagen en ben pas rond 18.15 thuis. Mijn man is wel eerder thuis en begint vast met koken, dan kunnen we toch rond 18.30 aan tafel zitten. Hier gaat ze op mijn vrije dagen of op de vrije dag van mn man en in het weekend in bad. Vaker is voor haar huidje ook niet goed.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Terug naar “Archief”