caprice schreef:Iedereen die zich niet bekeert zal de hel vinden. Of hij dat wil of niet.
oh, kan ik ook hoor: Iedereen die zich bekeert zal de hel vinden. Of hij dat wil of niet.
Makkelijk zat (en even loos).
Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Iedereen die zich niet bekeert zal de hel vinden. Of hij dat wil of niet.
BaBBa schreef:heiden zei:
Mensen die er van overtuigd zijn dat ze ook christelijk zouden zijn als ze ergens in de arabische wereld uit twee islamitische ouders zouden zijn geboren....en ga zo maar door.
Ik ben er in ieder geval niet van overtuigd. Dat vind ik ook wel een lastig probleem. Die mensen die gewoon zo opgevoed zijn die hebben dat ook maar geleerd. Weet iemand daar wat op?
Mariamagdalena schreef:Nou, ik ben in ieder geval niet zo, want mij ouders zijn atheistisch, en hebben mij altijd geleerd dat God niet bestaat en dat Jezus ook nooit bestaan heeft, en dat mensen die geloven dat alleen maar doen uit angst voor de dood, dat het domme mensen zijn.
Zelf ben ik op latere leeftijd tot bekering gekomen, en zeker niet uit angst voor de dood. Ik heb gewoon heel veel gelezen, en heel veel diverse godsdiensten en sektes bezocht, en me erin verdiept. Uiteindelijk ben ik bewust Christen geworden. En niet omdat ik zo graag in de hemel wil komen, maar voor hier en nu. Ik bid dagelijks en heb een band met God door Jezus Christus. Ik , die uit een ongelovig nest kom, heb gemerkt dat bidden helpt, en dat er wel een God moet zijn, want dat er te veel dingen in mijn leven gebeuren die geen toeval kunnen zijn. Ook wonderlijke dingen!
Frost schreef:caprice schreef:Iedereen die zich niet bekeert zal de hel vinden. Of hij dat wil of niet.
oh, kan ik ook hoor: Iedereen die zich bekeert zal de hel vinden. Of hij dat wil of niet.
Makkelijk zat (en even loos).
heiden schreef:BaBBa schreef:heiden zei:
Mensen die er van overtuigd zijn dat ze ook christelijk zouden zijn als ze ergens in de arabische wereld uit twee islamitische ouders zouden zijn geboren....en ga zo maar door.
Ik ben er in ieder geval niet van overtuigd. Dat vind ik ook wel een lastig probleem. Die mensen die gewoon zo opgevoed zijn die hebben dat ook maar geleerd. Weet iemand daar wat op?
Heel belangrijk punt waar blijkbaar niemand hier een antwoord op heeft. Ik heb dit in andere posts al eerder aangehaald, maar niemand die er op ingaat. Logisch ook, want dit is één van de duidelijkste punten om aan te tonen dat religie niets meer is dan cultuur......aangeleerd dus! En dat is natuurlijk precies wat de meeste mensen hier niet willlen horen.....
heiden schreef:Mariamagdalena schreef:Nou, ik ben in ieder geval niet zo, want mij ouders zijn atheistisch, en hebben mij altijd geleerd dat God niet bestaat en dat Jezus ook nooit bestaan heeft, en dat mensen die geloven dat alleen maar doen uit angst voor de dood, dat het domme mensen zijn.
Zelf ben ik op latere leeftijd tot bekering gekomen, en zeker niet uit angst voor de dood. Ik heb gewoon heel veel gelezen, en heel veel diverse godsdiensten en sektes bezocht, en me erin verdiept. Uiteindelijk ben ik bewust Christen geworden. En niet omdat ik zo graag in de hemel wil komen, maar voor hier en nu. Ik bid dagelijks en heb een band met God door Jezus Christus. Ik , die uit een ongelovig nest kom, heb gemerkt dat bidden helpt, en dat er wel een God moet zijn, want dat er te veel dingen in mijn leven gebeuren die geen toeval kunnen zijn. Ook wonderlijke dingen!
Mariamagdalena, laten we het er maar ophouden dat jij een uitzondering bent op het punt dat ik hierboven aanhaal. Ik ken zelf namelijk niemand met niet-religieuze ouders, die kinderen hebben die tot geloof zijn gekomen, andersom des te meer. Maar goed ik ken dan ook geen mensen die er van die ideeen opnahouden zoals jij.....heeft god die man al gestraft die tegen je hand heeft geschopt? Alle mensen die kanker krijgen hebben zeker ook iets verschrikkelijks gedaan?!!!
Heiden
Ja, die iemand was ik! Met kloppen bedoel ik: (objectief) waar zijn. Volgens heiden is het christendom niet waar. Volgens christenen wel.
De opmerkingen van heiden impliceren dat het christendom niet waar kan zijn omdat veel mensen geen christen zouden zijn als ze in een islamitisch gezin geboren zouden zijn.
FonsV schreef:De opmerkingen van heiden impliceren dat het christendom niet waar kan zijn omdat veel mensen geen christen zouden zijn als ze in een islamitisch gezin geboren zouden zijn.
Als hij dat heeft beweerd vind ik dat ook een flut bewering. Ik zou er me maar niet druk om maken.![]()
Dat veel, wellicht de meeste mensen het geloof aan hangen van het milieu waarin ze zijn geboren, die bewering lijkt me wel waar. Objectief waar, bedoel ik.![]()
Groeten.
Fons.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten