Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor juffiejuf » 31 aug 2012 07:15

Leuke en lieve foto's!

@ Laura; dat is geweldig als jullie over zo iets groots mogen nadenken! Volgens mij is het wel geweldig bericht....

@ pipgirl; ik snap je punt wel. Al ben ik niet echt super bang voor mensen die verkeerde bedoelingen hebben met foto's maar zelf wil ik meer proberen op de privé van onze lieverd (en onszelf) te bewaren (hoe trots ik ook op hem ben!)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 aug 2012 07:47

Ooh wat leuk al die foto's :D

pipgirl, ik heb er zelf geen moeite mee. Wel met foto's op facebook enzo waar andere mensen opstaan, dus niet mijn kids of ik. Dat vind ik niet netjes. En foto's van in bad enzo doe ik ook niet, maar verder maakt het me weinig uit. Zelfs als je geen foto's erop zet ben je als je een forum bezoekt en bijv facebook hebt toch wel bekend,
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 aug 2012 08:23

En aangezien ik geen facebook heb, zijn mijn kids niet traceerbaar. :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 aug 2012 08:27

Maar ooit heb je toch wel hier een foto neergezet? Dan is het al bekend. En al verwijder je die, ze blijven voor zover ik weet op internet staan, ergens.

Dat vind ik ook zoiets, voor de toekomst, hoe ga je daarmee om met kinderen? Gebruik van internet enzo? We hebben al wel besloten dat zodra Jurian op de computer gaat, voor school of voor de lol, dan komt er een vaste computer in de woonkamer (hmm, mooi dat de box weg is, kan daar een bureautje met computer :mrgreen: ) zodat we er altijd zicht op hebben. Maar ik denk dat het vooral voorlichting geven is, waar ga je wel op, waar niet? Zo mogen de kids van mijn schoonzus geen facebook en hyves. De oudste is bijna 13. Lijkt me heel goed, maar hoe lang hou je zoiets tegen? en internet op telefoons, daar verbaas ik me dagelijks over, meiden van 12, di echt nog niet werken, met internet op hun mobiel. Ik denk dat wij dat toch echt niet gaan doen, als hij werkt en het zelf kan betalen vind ik het wat anders, maar tot die tijd ga ik toch zijn abonnement niet betalen? Of zijn er redenen om dat wel te doen>?

Hmmm, ik ben wel erg toekomstgericht :mrgreen:

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 31 aug 2012 08:30

MissF schreef:Dat vind ik ook zoiets, voor de toekomst, hoe ga je daarmee om met kinderen? Gebruik van internet enzo? We hebben al wel besloten dat zodra Jurian op de computer gaat, voor school of voor de lol, dan komt er een vaste computer in de woonkamer (hmm, mooi dat de box weg is, kan daar een bureautje met computer :mrgreen: ) zodat we er altijd zicht op hebben.

Zoiets blijft altijd moeilijk.
Mijn neefje en nichtje kunnen beter met de computer over weg, dan met pen en papier :( .
Maar ik weet van mensen, waar ze ook de computer in de woonkamer hadden staan, voor 't ouderlijk toezicht. Prima natuurlijk en dat werkt ook best, tot ze wat ouder zijn, eigen geld hebben, laptop kopen en netjes op hun kamer inloggen op 't onbeveiligde netwerk van de buren... <ahum>
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 aug 2012 08:57

MissF schreef:Maar ooit heb je toch wel hier een foto neergezet? Dan is het al bekend. En al verwijder je die, ze blijven voor zover ik weet op internet staan, ergens.

Dat vind ik ook zoiets, voor de toekomst, hoe ga je daarmee om met kinderen? Gebruik van internet enzo? We hebben al wel besloten dat zodra Jurian op de computer gaat, voor school of voor de lol, dan komt er een vaste computer in de woonkamer (hmm, mooi dat de box weg is, kan daar een bureautje met computer :mrgreen: ) zodat we er altijd zicht op hebben. Maar ik denk dat het vooral voorlichting geven is, waar ga je wel op, waar niet? Zo mogen de kids van mijn schoonzus geen facebook en hyves. De oudste is bijna 13. Lijkt me heel goed, maar hoe lang hou je zoiets tegen? en internet op telefoons, daar verbaas ik me dagelijks over, meiden van 12, di echt nog niet werken, met internet op hun mobiel. Ik denk dat wij dat toch echt niet gaan doen, als hij werkt en het zelf kan betalen vind ik het wat anders, maar tot die tijd ga ik toch zijn abonnement niet betalen? Of zijn er redenen om dat wel te doen>?

Nee, ik heb nog nooit een foto van mijzelf of de kinderen op internet gezet.

En over internetgebruik; daar wil ik zeker de hand in houden. Waarschijnlijk gaan wij hetzelfde doen als jullie van plan zijn.
En onbeveiligd internet hebben wij hier niet in de buurt. Daar hebben wij een tijd geleden al naar gekeken.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 31 aug 2012 09:01

@ MissF: ik zou me daar nu nog geen zorgen om maken. Tegen de tijd dat jouw kids 12 zijn is er weer zoveel veranderd. Ik denk dat alle middelbare school leerlingen dan een laptop hebben met hun boeken en verbinding met internet. Het onderwijs wordt denk ik interactiever en nog veel digitaler dan nu het geval is. Als dat zo is zal je er heel anders mee om gaan dan je nu verwacht of kunt bedenken.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 aug 2012 09:35

pipgirl schreef:Vinden jullie het niet een beetje eng om foto's van jullie kids hier neer te zetten, het is een open forum en iedereen ziet ze.
Misschien vinden jullie het een rare gedachte maar ook mensen met mider goede bedoelingen zien deze foto's.

Ik heb er geen moeite mee... Het zijn geen naaktfoto's die ik plaats.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 aug 2012 10:29

Maar volgens mij is 12 niet meer de leeftijd dat internetten (voor school) begint. Op kleuterscholen zijn ze al met computers bezig. Geen idee of dat al met internet is hoor, maar het begint zo vroeg tegenwoordig :shock:

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 31 aug 2012 11:57

Op de kleuterscholen zijn het vaak alleen van die educatieve programma's die gebruikt worden, van Bas ofzo. In de bovenbouw wordt idd al met internet gewerkt. Zelfstandig dingen opzoeken op internet voor een spreekbeurt oid is heel gewoon.

Ik sta zelf ook te kijken hoe snel die kinderen dat allemaal oppakken :shock: Onze oudste us nu 8 en die heeft bepaalde sites waar ze van ons op mag, maar dat doet ze met zó'n gemak! Alsof ze al jaren achter internet zit! Hyves en facebook enzo hoor ik haar nog niet over. Scheelt misschien ook wel dat wij er zelf ook niet op zitten.

pipgirl
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor pipgirl » 31 aug 2012 12:09

Wij hebben de pc altijd in de kamer staan, ook toen onze dochters nog jonger waren, zo kun je
dus wel in de gaten houden wat ze doen op de pc.

Nu met hyves en facebook geld eigenlijk hetzelfde, ik heb ook fb dus kan mooi in
de gaten houden wie ze toevoegen als vrienden, en natuurlijk wijzen op de gevaren.
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 31 aug 2012 12:20

Best moeilijk ja, hoe om te gaan met computer gebruik. Denk dat je daar in moet groeien om daar een mening in te gaan vormen, je gevoel volgen, je verstand gebruiken, je kinderen leiding geven.
Hier veel (schoon)zussen met oudere kinderen; overal is het anders. Bij de één (nog) geen internet, bij de ander wel internet maar een bewuste keuze gemaakt om geen (speel)filmpjes te kijken. Maar die doen wel spelletjes, dingen opzoeken voor school. Sommigen hebben kliktime (hebben dan ook al 8kinderen met 1computer), andere houd moeder gewoon wat toezicht en stuurt ze er soms af. Bij mijn zus mogen de kinderen alleen op de computer voor school.
Hier is dat nog niet aan de orde bij de kids. Wil wel het goede voorbeeld geven. Ga bewust niet elke dag achter de computer (tijdsbesteding). Facebook, hyves (met oog op tijdsbesteding) dvd's (met oog op zondagsgebruik, taalgebruik, kleding etc. op DVD's en een grens aangeven) willen we ook niet. Maar ik weet niet of dit blijft als de kinderen ouder worden. Misschien gaan we dan over op een stuk voorlichting ipv zeggen wat wel en niet mag. En soms doen ze dan misschien wel dingen die je eigenlijk liever niet hebt maar waar je wel over praat met elkaar.

Eigenlijk heb ik nog maar 2 meningen over dit onderwerp:
- verdiep je als ouders in de digitale leefwereld/ mediawereld zodat je op de hoogte blijft en je kinderen leiding kan geven. Dat je weet waar je kinderen het over hebben is denk ik echt nodig. En daar moet je moeite voor doen want de ontwikkelingen op dit gebied gaan razendsnel.
- zet de computer in de kamer/ keuken.

Verder is het denk ik een heel groot stuk gewetensvorming. Je kinderen voorleven. En bied kinderen andere leuke/ gezellige dingen als alternatief.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 31 aug 2012 12:32

Onze zoon mocht een mobiel als hij van de lagere school afging. Hij heeft wel een prepaid en moet het zelf betalen. Er zit wel wifi op, dus bijv. thuis kan hij op ons (beveiligde) internet. Bij ons kan je ook niet op een onbeveiligd netwerk van anderen.
Zelf denk ik dat kinderen een eigen laptop mogen, als je ze kunt vertrouwen. Wanneer ik er op aan kan dat ze zich aan de afspraken houden, wb gebruikstijd, websitebezoek, dan kunnen we over een eigen laptop nadenken.
Het blijft lastig, mediaopvoeding!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 31 aug 2012 13:15

Ik heb geen probleem om hier foto's te plaatsen. Maar laat ze vaak maar 2 dagen staan. En je kunt ze inderdaad als je wilt en al zijn ze verwijderd ergens terug vinden.
Ik zal alleen nooit zwemfoto's/badfoto's plaatsen. Ook niet op mijn facebook. Want daar kunnen ze soms wel gekke dingen mee uithalen. en dan nog. Op straat lopen mensen soms ook te fotograveren, net als op het strand. Daar hoor je soms ook rare dingen over en daar kun jeje kind niet tegen beschermen. (bivakmuts :-oo :-oo ) en wat denk je van foto's op school en PSZ die overal komen te staan....
Time flies when you have none!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 aug 2012 20:32

idd sterretje.. hier bij ons bij de basisschool van julia is dus ook een of andere malloot geweest om foto;s te maken van diverse meisjes! gelukkig was de mijne nog zo bangerik dat die weg is gerend! maar....

Daarom probeer ik juul vanaf dat ze naar school gaat een legging te laten dragen of anders zo te kleden dat ze netjes over straat gaat en aan klimrekken kan hangen!

Terug naar “Archief”