Ik lees al een tijd mee op dit forum, maar ben naar 1 punt heel nieuwsgierig geworden.
Ik ben 24 jaar (v), bijna afgestudeerd (technisch MSc), niet christelijk, maar heb wel regelmatig contact met christenen.
Als ik onderstaande vraag en antwoord in de vragenrubriek lees, probeer ik te begrijpen hoe gereformeerde vrouwen zich bij dit antwoord voelen.
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/188 ... or-mannen/
Ik zou daarom graag de meningen willen weten van christelijke (gereformeerde) vrouwen die het eens zijn met het idee dat 'vrouwen onderdanig zijn aan mannen' op sommige punten, bijvoorbeeld in de politiek. Hoe voelt dat voor jou? Mijdt je bijvoorbeeld dit politieke forum? Heb je inderdaad het gevoel dat jouw man pas echt door heeft hoe de politiek en andere hogere (machts)functies werken?
En dan voor de mannen hier: als een vrouw, intelligent, vol ambities en idealen, een hogere functie in bijvoorbeeld de politiek of het bedrijfsleven kan en wil ambieren, wat vinden jullie dan van zo'n vrouw?
Mijn eigen mening: ik voel zo de ambitie om wat goeds te doen in deze wereld, dat ik er echt keihard ga werken in de hoop dat ik een klein beetje dat verschil kan gaan maken om de wereld duurzamer te maken. Ik zou het echt erg vinden als ik dat niet zou kunnen proberen omdat mijn geloof, man etc. dit tegen zou houden. Ik zou me opgesloten voelen...
PS. Ik heb dit in het politieke forum geplaatst, aangezien dit misschien aansluit bij het vrouwenstandpunt van de SGP en ik benieuwd ben naar het stemgedrag van gereformeerde vrouwen. Mocht dit topic in een ander forum thuishoren, dan mogen de moderators deze natuurlijk verplaatsen.