Ik zal uitlegggen waarom:
Ik heb het artikel gelezen en er wordt gestrooid met termen als 'uit onderzoek blijkt' enz enz, maar er wordt pas aan het einde een keer dat daadwerkelijke onderzoek vermeld. Niet eens met een link erbij. Bij dit soort zaken verwacht ik een goede en degelijke bronverwijzing! Dit zijn nog eens aantijgingen! Zoals de volgende zin:
"Net als de hechtkracht van lijm zorgen oxytocine en vasopressine voor een krachtige verbinding. Die verbinding kan niet ongedaan worden gemaakt zonder emotionele en zelfs lichamelijke pijn! " Wat ontzettend goed en wetenschappelijk verwoord! Als je iets wetenschappelijk wil laten klinken let dan op je taalgebruik.
Ik heb het hier alleen over de vorm en de bronvermelding maar wat ook meespeelt is dat het een christelijk tijdschrift is. Als je van te voren al je eigen bril of bias verkondigt gooi je wat mij betreft meteen al je eigen glazen in qua objectiviteit. Ze zeggen het zelf:
Weet Magazine is een tweemaandelijks populair-wetenschappelijk christelijk tijdschrift waarin de feiten door een andere bril worden bekeken.
Ze geven het gewoon toe! Op mij (atheist) komt het over als: we gaan even onze mening over ongelovigen goedpraten.
Ik heb even gegoogled, en artikelen gelezen via de bronvermelding van wikipedia (wiki even snel voor de definitie, daarna de bronnen voor meer info. Wikipedia is ook geen goede bron immers, hun verwijzingen wel!) en daar staat dat dat hormoon wel meer regelt of stimuleert, om dan alleen deze kant te belichten....
Natuurlijk zijn er prima ongelovige mannen en vrouwen die maagd hadden willen blijven, maar wat ik dan meestal hoor: niet perse tot het huwelijk. Ze hadden wel vaak met minder mensen naar bed willen gaan.
Maar dit is allemaal vreselijk offtopic, net als over Mortlach de knuffelatheist. De vraag is waar de grens ligt volgens iedereen.
En daar ben ik nu benieuwd naar!!