hubert schreef:Leuker kunnen we het niet maken!!! En Maaarten moet gewoon eens een goed boek over seks gaan lezen en daarna in praktijk brengen en dan nog eens die bijbelteksten lezen.
Nu is het teveel theorie en te weinig praktijk. Het lukt zo niet echt de grenzen aan te geven!
Geen seks is uiteraard het veiligst, maar dat is niet de bedoeling van Schepper. Waarom anders die hormonen en die kriebels?
Dat is wel een heel slecht argument. Er zijn best veel dingen waar een mens lichamelijk toe gedreven wordt en die niet goed zijn. Er zijn mensen die seks willen met heel jonge kinderen. Er zijn veel mensen die zich vet willen vreten, er zijn mensen die roken prettig vinden en er zijn heel wat egoistische motieven die in een samenleving als slecht worden gezien. Daarbij, als we allemaal de natuurlijke drang zouden volgen dan werd er wat afgedropen en was HIV een groter probleem dan het nu al is.
Geen seks voor het huwelijk is het veiligst. Het lijkt me ook de manier die de Bijbel voorhoudt (en de Bijbel is voor veel mensen hier toch nog de duidelijkste manier om Gods bedoeling te leren kennen). De grens van geen seks voor het huwelijk is zo'n beetje de duidelijkste die je kunt wensen. Dus ik begrijp "Nu is het teveel theorie en te weinig praktijk. Het lukt zo niet echt de grenzen aan te geven!"
Ik moet zeggen dat ik ook geen expert ben op dit gebied. Geen seks voor het huwelijk gehad en hoop binnen niet al te lange tijd te trouwen. Echter ik geloof nog steeds dat de God van de Bijbel wel heel goed weet waar Hij het over heeft en vertrouw maar op Hem. Dan zullen mijn aanstaande en ik er ook wel uitkomen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."