hubert schreef:
Beter geen dan slechte seks zou ik zeggen, maar om daar nu voor te gaan scheiden! Ik denk dat Schelpje bedoelt dat er zoveel meer is dan seks in een relatie. Zeker op oudere leeftijd! Ik ken genoeg oudere stellen die niet zoveel hardcore seks meer (nodig) hebben, maar wel lekker tegen elkaar aanliggen en knuffelen. Dat kan natuurlijk ook nog!
Op jongere leeftijd ligt dat naar mijn gevoel anders en moet je er alles aan doen om gezamenlijk van de seks te genieten. Dus veel oefenen vóór het huwelijk, veel stimulerende geluiden maken en ook zeker ook variatie inbouwen. Hou het luchtig en lach veel, want het is toch bijzonder komisch. Alles mag toch in een huwelijk? Of zijn er grenzen voor christenen? Mag alles wat kan?
Ik bedoelde dat inderdaad. Als een huwelijk op louter "goede seks" (wat dat dan ook moge zijn) is gebaseerd, is het maar een treurige zaak. Want als de slechte tijden komen, ziekte, pijnen, is de grond voor dat huwelijk weg.
Nee, niet alles mag in een huwelijk! En sowieso niet tegen de wil van de ander!
Er zijn wel zeker grenzen. Ik ga hier verder niet in details treden, maar een weldenkend mens kan dit wel invullen.