Sexualiteit in het huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Re: Sexualiteit in het huwelijk

Berichtdoor Sjaak84 » 28 jun 2012 20:01

Citaat Schelpje
Seksualiteit is zo overgewaardeerd

hubert schreef:Dat is precies de spijker op de kop. Een relatie heeft zoveel meer aspecten. En na al die jaren begrijp ik best dat seks niet altijd meer zo heftig moet/hoeft.
Heb er gewoon vrede mee Jess en geniet van je partner! In de meeste relaties lopen de seksuele behoeften van de partners niet parallel. Ik ben het er ook niet meer eens dat je je moet opofferen op dat gebied. Wat een onzin!

Dat denk is persoonlijk niet, ik denk dat slechte seks niet bevorderlijk voor je relatie is.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 28 jun 2012 21:04

ik denk niet dat slechte sex slecht is voor je huwelijk, er niet overeens zijn dat is slecht voor je huwelijk.
en zoals met alles is een huwelijk geven en nemen.
zin kun je maken, maar er zijn gewoon tijden dat je lijf of hoofd er niet naar staat, in overleg kan je dan heel eind komen, maar blijf eerlijk na elkaar , zodat je idd niet uit elkaar drijft

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 01 jul 2012 21:40

Slechte seks is iets anders dan geen seks.

pipgirl
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor pipgirl » 07 aug 2012 17:29

Er wordt altijd maar gezegd, geven en nemen maar dat is wel heel moeilijk hoor.

Natuurlijk, soms moet dat maar als de zin in sex vaak maar van één kant komt is dat wel eens moeilijk.
En in dit geval ben ik diegene die vrijen moeilijk vind en dan kun je niet geven.
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 11 aug 2012 20:29

Zal me even melden :D

nav een bezoek aan een arts waar ik voor iets anders kwam heb ik een heel goed gesprek gehad. Er is niets mis met mij. Heb nu punten om mee aan het werk te gaan en ben vol hoop dat het goed gaat komen.

edit: heb mijn bericht iets aangepast.
Laatst gewijzigd door Jess op 12 aug 2012 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 aug 2012 20:49

Fijn Jess, dat je zo'n goede arts hebt getroffen :D

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 20 aug 2012 15:42

Citaat Jess:
Daarnaast ben ik 'bang' dat de opgroeiende kinderen geluid horen als wij vrijen, als ik er over nadenk vindt ik die geluiden genant en vraag ik me af: al die aanstellerij, is dat nou nodig, komt dat niet omdat je dat gehijg in bijv. films hoort en denk je daarom dat het geluid produceren tijdens de sex erbij hoort?

Het 1e deel van je vraag is nu wel voldoende aan bod gekomen Jess. Laat je nog weten als het gewenste effect (wat dat ook moge zijn) bereikt is? Dat zou wel fijn zijn want je bent natuurlijk niet de enige die hiermee worstelt.

In deze komkommertijd op het forum wil ik ook het 2e deel van je vraag nog aan de orde stellen. Geluiden horen er voor mij wel bij, al is dat puur persoonlijk. Het is voor mij bijzonder stimulerend als ik hoor dat mijn partner enorm geniet van het minnespel en het klaarkomen. Ik doe wel alle deuren en ramen goed dicht, omdat ik het gênant zou vinden als mijn buren het zouden horen.
Ik denk niet dat het schadelijk is voor kinderen als zij hun ouders bezig horen. Het is toch fijn te merken dat je ouders van elkaar houden? Bovendien is het een heel natuurlijke bezigheid. Alle dieren doen het ongebreideld. Kinderen begrijpen veel meer dan wij denken en jong geleerd is oud gedaan!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 20 aug 2012 20:48

@hubert..ik denk ook niet dat het schadelijk is als kinderen hun ouders bezig horen maarre.....

op één of andere manier is het in de natuur wel zo geregeld dat kinderen niet graag hun ouders bezig horen..ben toch blij dat ik in ieder geval daar nooit wat van heb gehoord....( eerlijk gezegd..alleen het idee al... )

Doppie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Doppie » 20 aug 2012 21:12

Mortlach schreef:
Ik weet nu trouwens natuurlijk wel beter waar ik naar moet uitkijken, dus dat scheelt.

Dat heet selectie uit ervaring, op jouw leeftijd niks mis mee, ik zou hetzelfde doen.

Maar,

Ben nog altijd supergelukkig met mijn jeugdliefde, vriendin, vrouw en moeder van mijn prachtige prinses. Die relatie is opgebouwd uit gevoel. Vertrouwensgevoel als tiener, dan maak je geen selectie's maar handel je op gevoel. Althans, ik toch.

Om even in te gaan op het meest besprokene,

Ik vind sex ook belangrijker dan mijn vrouwke, ik denk iets mannelijks. Heb overigens niks te klagen want doe mijn best om het leuk te houden.

Het ontbreken van sexuele gevoelens van grotere omvang begint meestal al in vroegere stadiums dan enkel een half uurtje voor ''de daad''.

Ben open tegen elkaar op elk gebied, ondanks is dit iets spannend omdat het afwijkend is !

Eerlijkheid overwint.

@ vrouwen met onzekerheden: Nergens voor nodig, elke vrouw heeft mooie kanten vanuit elke hoek. Geniet gewoon lekker van jezelf 8)

grtzz

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 20 aug 2012 22:42

Doppie schreef:Geniet gewoon lekker van jezelf 8)
Maar daar hebben veel christenen dus ook iets op tegen. :wink: :mrgreen:
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 21 aug 2012 10:16

*verwijdert door moderator*

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 21 aug 2012 15:26

nou.ik had de link niet gelegd als de bijdragen anders waren geweest hoor. :-oo

zo schokkend vond ik de nickname zeker niet.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 21 aug 2012 15:34

jess schreef:vraag ik me af: al die aanstellerij, is dat nou nodig, komt dat niet omdat je dat gehijg in bijv. films hoort en denk je daarom dat het geluid produceren tijdens de sex erbij hoort?

Ja ik me voorstellen dat als je daar allemaal stil bij gaat staan dat seks ineens een stuk minder leuk wordt.

Mag ik je misschien iets vragen wat wellicht té persoonlijk is? Als dit te ver gaat hoor ik het graag;

Ga je wel eens, of ging je vroeger weleens, helemaal op in sex? Dus niet meer bewust luisteren naar de geluiden of bewust bezig zijn met de handelingen, maar even "helemaal van de wereld zijn" zeg maar?

Zo niet; hoe komt dat? Geeft je man je wel genoeg aandacht? En dat bedoel ik redelijk explicitiet; is er voorspel? wordt je verwend? Weet hij wat JIJ lekker vind, waar jouw "speciale zones" zich bevinden, etc? Iedere vrouw is anders, mannen zijn daarin wat algemener, en elke vrouw heeft haar
"aan-knop" om het maar een beetje oneerbiedig te zeggen.

Aangezien ik niet christelijk ben en derhalve geen enkel probleem heb met seks voor het huwelijk heb ik ervaring met meer dan één vrouw, en als ik daar één ding van heb geleerd is dat als je een vrouw niet in vervoering weet te brengen dat het dan heel snel, heel saai word en dat je er vergif op kan innemen dat het na een paar maanden steeds minder en steeds korter wordt. Totdat er helemaal niets meer gebeurt, en dan beginnen de frustraties, voornamelijk vanuit de mannelijke kant.

Vanuit mijn, heidense, perspectief is de enige manier om het spannend, interessant en blijvend te houden goed met elkaar communiceren wat de ander lekker vind, daar ook echt moeite voor willen doen, genieten van het genieten van de ander en er allemaal niet zo zwaar aan tillen. Houdt het luchtig!! Dat is misschien wel het belangijkste...

schelpje3 schreef:Seksualiteit is zo overgewaardeerd

Ik ben het hier zo oneens mee dat ik eigenlijk niet weet hoe ik dat moet omschrijven :D

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 21 aug 2012 15:36

Sjaak84 schreef:ik denk dat slechte seks niet bevorderlijk voor je relatie is.

Sterker nog, ik denk dat het dodelijk is voor je relatie.....

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 23 aug 2012 11:21

Sjaak84 schreef:ik denk dat slechte seks niet bevorderlijk voor je relatie is.

Beter geen dan slechte seks zou ik zeggen, maar om daar nu voor te gaan scheiden! Ik denk dat Schelpje bedoelt dat er zoveel meer is dan seks in een relatie. Zeker op oudere leeftijd! Ik ken genoeg oudere stellen die niet zoveel hardcore seks meer (nodig) hebben, maar wel lekker tegen elkaar aanliggen en knuffelen. Dat kan natuurlijk ook nog!
Op jongere leeftijd ligt dat naar mijn gevoel anders en moet je er alles aan doen om gezamenlijk van de seks te genieten. Dus veel oefenen vóór het huwelijk, veel stimulerende geluiden maken en ook zeker ook variatie inbouwen. Hou het luchtig en lach veel, want het is toch bijzonder komisch. Alles mag toch in een huwelijk? Of zijn er grenzen voor christenen? Mag alles wat kan?

Terug naar “Archief”