Op zondag naar verjaardagsfeest + rondleiding met gids

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Op zondag naar verjaardagsfeest + rondleiding met gids

Berichtdoor meribel » 16 aug 2012 14:36

schelpje3 schreef:Het staat er zo eenvoudig: En Zijn moeder bewaarde al deze dingen in haar hart.
Zou Maria een opschrijfboekje nodig gehad hebben denk je? :wink:

toch ben ik erg dankbaar dat het voor mij uiteindelijk op Schrift is gesteld.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 aug 2012 14:59

[

Onze kinderen hebben geen kleurboeken... ze mogen wel dingen van de preek tekenen of opschrijven...[/quote]
Het staat er zo eenvoudig: En Zijn moeder bewaarde al deze dingen in haar hart.
Zou Maria een opschrijfboekje nodig gehad hebben denk je? :wink:[/quote]

Maria maakte zoveel bijzondere dingen mee. die onthoud je voor altijd!!!!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 aug 2012 14:59

meribel schreef:dat is toch geen reden om iets te laten??
valt voor mij in het straatje;
Elektriciteit is ook pas de laatste eeuw uitgevonden, dus hoe deden de mensen het voor die tijd dan?

Wat zou wel een reden zijn om het te laten?
Ik heb hier thuis een schrift waarin ik bepaalde teksten en bemoedigingen noteer. Maar die neem ik in gedachten mee en als ik iets niet zeker weet, luister ik het even na via audio server.
Maar meestentijds is dat niet eens nodig.
En wat je nu doet is appels met peren vergelijken :-& Want zo lust ik er nog wel een paar.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 aug 2012 15:02

pol schreef:[

Maria maakte zoveel bijzondere dingen mee. die onthoud je voor altijd!!!!

Juist pol! Als de Heere "meekomt" in een prediking en deze toepast in je hart, heb je echt geen notitieboek nodig. Echt niet. Ik kom bij mensen die stilgezet zijn bij een bepaalde tekst, die weten na 50 jaar nog hele stukken uit die preek te herinneren.
Ik heb zelf ook bepaalde preken, die ik moeiteloos kan onthouden, omdat ze zo'n diepe indruk hebben achtergelaten. En ik luister een preek wel eens nogmaals, dan hoor ik weer andere dingen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 aug 2012 15:09

maar je vergeet dat Maria de herders, de engelen en de wijzen zelf heeft GEZIEN.... gesproken....
een preek is een monoloog en die kan verschrikkelijk doordringen of op je inwerken maar je ziet niks...en dan vind ik dat je dat niet kan vergelijken. Als ik een engel zie, vergeet je het ook nooit meer!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 aug 2012 15:15

pol schreef:maar je vergeet dat Maria de herders, de engelen en de wijzen zelf heeft GEZIEN.... gesproken....
een preek is een monoloog en die kan verschrikkelijk doordringen of op je inwerken maar je ziet niks...en dan vind ik dat je dat niet kan vergelijken. Als ik een engel zie, vergeet je het ook nooit meer!

Ach meis, maar er zijn ook anderen die de Heere Jezus gezien en zelfs aangeraakt hebben en het NOG niet geloofden!
We kunnen VERblind zijn en de zaken niet zien.
Tuurlijk zit ik ook wel eens te zuchten onder een saaie voorleespreek. Er zijn dominees die nl. een stukje voorlezen, ik vind dat zo erg. Dan heb ik het gevoel dat ik onder een leespreek zit, maar onze ouderlingen lezen vaak een stuk levendiger en boeiender voor. Dat is ook een gave trouwens.
Maar als de preek totaal niet boeit en zelfs "neervalt", d.w.z. dat het geen wederkeer heeft, helpt schrijven ook niet hoor. Dan zit je thuis na te lezen en denk je misschien: waar ging dit over? Of waarom zei hij dat?
Weet je dat ik dat wel eens had met een preek? De eerste keer vond ik hem zo mooi, dat ik hem een paar maanden nog eens opzocht en toen viel het me zo tegen :-&
Hoe komt? Ik denk, omdat we niet altijd hetzelfde zijn. We komen in de kerk met onze zorgen, blijdschap, druktes, emoties, stress, noem maar op. Daarom neem je het niet altijd hetzelfde in je op.
Dus aantekeningen zeggen mij dan heel weinig.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 16 aug 2012 16:15

schelpje3 schreef:Wat zou wel een reden zijn om het te laten?
Ik heb hier thuis een schrift waarin ik bepaalde teksten en bemoedigingen noteer. Maar die neem ik in gedachten mee en als ik iets niet zeker weet, luister ik het even na via audio server.
Maar meestentijds is dat niet eens nodig.
En wat je nu doet is appels met peren vergelijken :-& Want zo lust ik er nog wel een paar.

conclusie, ieder mens is anders.

Ik waardeer een beamer, en een opschrijfboekje zeer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 aug 2012 16:17

Ja, en wee degene die er iets over zegt :?

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 16 aug 2012 16:20

?

jij noemde me visueel verslaafd en een onzin dat je zulk soort dingen nodig zou hebben.

Ik zeg, ik vind het gewoon erg prettig.

Dus wee wie? Ik weet het niet. NIemand hoeft van mij een notitieboekje mee te nemen. En ik waardeer het gewoon als een predikant een beamer gebruikt.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 aug 2012 19:22

Het is hier een openbaar forum, dus betrek niet alles op jezelf Meribel!

niva
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor niva » 16 aug 2012 19:44

nou wil ik niemand kwetsen of beledigen maar ik ben iemand die ( als jullie mijn bericht in voorstellen hebben gezien) bezig is met het onderzoeken van de bijbel en het geloof te leren kennen... ( mijn man is gelovig en ik ben opzoek)

als ik zie waar een vraag van mij tot leid, het heeft inmiddels ook niks meer naar mijn idee met mn vraag te maken, dan weet ik nog zo net niet of dit een wereld is waarin ik mijn weg wil vinden...

ik ben opgevoed met respect voor elkaar en elkaars geloofovertuiging maar ik zie hier vooral verwijten over en weer gaan...

dus nog maals ik wil niemand kwetsen of beledigen maar als ''ongelovige'' schrikt dit mij wel heel erg af.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 16 aug 2012 19:50

niva schreef:nou wil ik niemand kwetsen of beledigen maar ik ben iemand die ( als jullie mijn bericht in voorstellen hebben gezien) bezig is met het onderzoeken van de bijbel en het geloof te leren kennen... ( mijn man is gelovig en ik ben opzoek)

als ik zie waar een vraag van mij tot leid, het heeft inmiddels ook niks meer naar mijn idee met mn vraag te maken, dan weet ik nog zo net niet of dit een wereld is waarin ik mijn weg wil vinden...

ik ben opgevoed met respect voor elkaar en elkaars geloofovertuiging maar ik zie hier vooral verwijten over en weer gaan...

dus nog maals ik wil niemand kwetsen of beledigen maar als ''ongelovige'' schrikt dit mij wel heel erg af.

draadjes gaan soms , nou ja meestal , na een tijdje wat offtopic.

Excuses daarvoor niva dat ik daaraan heb meegedragen.
Daarnaast zijn de meeste mensen op een forum ook wel op zoek naar wat discussie...dat zal ook nog wel bijdragen.

Ik hoop dat het je niet al te veel af schrikt. Misschien van een forum, maar hopelijk niet in je zoektocht naar de Waarheid.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 aug 2012 21:09

niva schreef:nou wil ik niemand kwetsen of beledigen maar ik ben iemand die ( als jullie mijn bericht in voorstellen hebben gezien) bezig is met het onderzoeken van de bijbel en het geloof te leren kennen... ( mijn man is gelovig en ik ben opzoek)

Niva, je hebt gelijk en we keren weer terug naar jouw openingsposting. Of jij moet vinden dat er al genoeg over geschreven is? :D

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 aug 2012 21:16

Vanaf deze kant ook mijn excuses. We zijn aan het doorzagen over bijzaken. Je moet de kern in het oog houden dat is Jezus... Hem volgen en als leidraad de bijbel...
Wens je heel veel zegeningen toe en hoop dat je uit heel de wirwar het juiste spoor achter Hem aan gaat!

KvR
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor KvR » 17 aug 2012 08:54

pol schreef:Vanaf deze kant ook mijn excuses. We zijn aan het doorzagen over bijzaken. Je moet de kern in het oog houden dat is Jezus... Hem volgen en als leidraad de bijbel...
Wens je heel veel zegeningen toe en hoop dat je uit heel de wirwar het juiste spoor achter Hem aan gaat!

Van mijn kant ook!

Wat betreft het onderwerp, heb je een principiële beslissing getroffen. Daar heb ik zeer veel respect voor, zeker voor iemand als jij die net begonnen is om met de Bijbel bezig te zijn en het geloof wilt leren kennen.
Laatst gewijzigd door KvR op 17 aug 2012 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”