Femke schreef:Hallo Dr. Love (s)
Ik zit met een probleem, ik heb sinds kort verkering, en het is allemaal hardstikke leuk en ik ben echt verliefd op hem
maar er is 1 ding van hem, waar ik me nogal aan kan ergeren, hij is hardstikke jaloers en ik vind dat echt heel erg vervelend, want het is echt nergens voor nodig.
Hoe kan ik hem dat het beste duidelijk maken, hebben jullie misschien tips?
groetjes Femke
Lieve Femke,
Ik wil ook nog even reageren, maar ik wil niks afdoen aan het antwoord van Dr. Columbus, want ik ben ervan overtuigd dat zijn methode werkt
Wat je ook zou kunnen doen is hem net zo behandelen (....) als hij jou doet, dus als hij praat met een ander meisje, reageer dan net zo, als dat hij doet, wanneer jij met een jongen staat te praten, wordt jaloers, ga lopen drammen, ga overdreven veel aan hem zitten in gezelschap

eis hem op, voor jezelf, kijken hoe hij reageert

, wedden dat hij het de eerste dag misschien wel lachen vind, de tweede dag, nog wel leuk, de derde dag is het nog net acceptabel, de vierde dag is de hij-ergert-zich kapot-dag de vijfde dag is de-bom-barst-dag, de zesde dag is wij-leven-in-een-werdeld-zonder-jalozie-dag (nou ja, jullie gezamelijke wereldje dan...)
Nu zul je zeggen, in zes dagen? Ja Femke, in zes dagen, is alles weer goed...

De vijfde dag barst de bom (KABOEM

), dan zal het wel even lawaaierig zijn en kunnen de gemoederen hoop oplopen, maar dat geeft niks, vuurwerk in een relatie is gezond en kan heel prettig zijn....
Jullie gaan, (als het vuurwerk afgelopen is

) praten, en nee, dit keer niet over koetjes en kalfjes, maar over het punt van ergernis in de relatie, laat hem beginnen, jaja, mannen gaan tegenwoordig voor in de geëmancipeerde wereld

. Laat hem zeggen wat hij irritant vind, daarna geef je hem groot gelijk, maar je zegt erbij, dat je ook graag zou willen dat hij zijn eigen gedrag analyseerd. Komt hij er niet uit, dan druk je hem gewoon met de neus op de feiten

. Gewoon confronteren, met zijn eerdere gedrag, dan ziet hij heus wel in, dat het behoorlijk kinderachtig is, om je zo te gaan gedragen

. Jij hebt je dan immers ook de afgelopen 5 dagen zo gedragen

.
Lieve Femke, het komt vast allemaal goed

, Succes en veel plezier, mocht je een goede gel, of lak nodig hebben, om je haren recht overeind te krijgen, geen probleem. Laat het even weten.... dan.....
Liefdevolle groet,
Dr. Rosekapje
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)