Refoweb's Dr.Love Clinic: vragen,oplossingen,verhaaltjes enz

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 28 feb 2004 23:01

Hallo Bclinton,

Je heb geluk, mijn collega doktoren zijn er niet vanavond, allebei genieten ze van de liefde nu, het zei in de vorm van een ‘pizza amore’ :wink: het zei in de vorm van een man van flesh and blood. :wink:
En ik wilde net naar mn nest gaan :( , maar ik zal je even een antwoord geven! :x

Weet je wat jij nodig hebt? Een pak voor je billen mán! Je gedraagt je als een kleine jongen die bij zijn mammie blijft zeuren om een bepaald soort snoepje wat niet bestaat! :x
Je zegt over je vriendin ‘mooi, lief, spontaan etcc.’
:?: Dat is ze niet! Dat is ze echt niet! :shock: Je denkt dat ze dat kan zijn, maar forget it maar. :!:
Ik zie het helemaal voor me, jij door de Kaleverstraat van New York, hobbelend op je te grote schoenen achter haar aan, tassen vol met kleding van haar, winkel in en uit, zweet op je voorhoofd, zacht mopperend haar verwensend…. :lol: :mrgreen: :mrgreen:
Schei op en hou eens uit met dat gejammer. :lol: :mrgreen:

Geloof je dat die lovers van haar vriendinnen echt zo gelukkig zijn?
Neheheheneee, zeker niet, oké het zijn sissy’s :shock: als ze nooit eens weigeren, maar dat wil niet zeggen dat ze happy zijn. :mrgreen:

Maar oké, ik zal je helpen! :lol: :!:
Wat jij moet doen? Ga bij de eerste beste gelegenheid als ze d’r nieuwe stoeipak :roll: aan je showt in de winkel, uitgebreid in je neus speurend :mrgreen: , om je heen kijkend, boertjes laten en dan haar zeggen dat ze idd een dikke reet heeft :lol: , als ze dat vraagt aan je.
Zeg dat ze eruit ziet als een clown, :D maar dan een clown met een slechte smaak, zeg haar dat Virgin Air Balloon nog nieuwe zandzakken nodig heeft voor het nieuwste model luchtballon en dat juist zij in aanmerking komt, in die nieuwe broek, zodat ze maar één zandzak nodig hebben. :!: :lol: :mrgreen:
Verzin zelf eens iets! Show je sigaar :?: eens aan de winkelmeisjes, Bclinton! Helpt ook! :mrgreen:

Zeker weten dat je volgende keer niet meer mee hoeft, heel misschien kom je nooit nergens meer, die kans zit erin. Maar alles is beter dan je hele leven als een kledinghanger achter haar aan te moeten huppelen, net als die lieve knulletjes :shock: van die vriendinnen van haar! :mrgreen:

Be a man, mán! 8)
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 28 feb 2004 23:19

post uw vraag, post uw vraag, post uw vraag

is er een vraag die u al lang bezighoud, of een probleem, please, please laat ons een antwoord geven!

die vraag of dat probleem mag overal over gaan, als het maar met liefde te maken heeft! of met schoonmoeders, zoenen, vrijen, maak niet uit!

mail of PB zijn ook welkom! uiteraard zetten we die anoniem in de Dr.Love Rubriek!
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 29 feb 2004 21:25

Eerste zoenverhaal van Arjan, via drlove@refoweb.nl

Mijn eerste zoenverhaal is niet zo spannend, maar ik heb er toch hele leuke herinneringen aan.
In de derde klas van de mavo, ik was 15 jr, het was op klassenavond toen we met een paar jongens en meiden een toneelstukje opvoerden.
Samen met een meisje speelde ik een getrouwd stel. Het was een leuk stukje en na afloop van het toneelstuk moesten we de kleding uittrekken die we voor dat stukje hadden aangedaan.
Ik stond in een lokaal mijn blouse dicht te knopen toen ze opeens achter me stond.
Ze zei dat ik het heel leuk had gedaan, en gaf me opeens een zoen op mijn mond.
Gek, toen had ik opeens het gevoel dat ik met haar wilde trouwen, wat later ook gebeurt is!
Het bleef toen die avond bij die ene kus maar we kwamen elkaar 4 jaar later tegen op een verjaardag van een vriend van me en we raakten aan de praat, ook over die ene kus hebben we nog gepraat. Ik vertelde ook dat ik toen die gedachte van trouwen had en we spraken af om nog eens wat samen te drinken. Toen werd er ook gezoend, en 3,5 jaar later zijn we getrouwd.

--------------------------------------------------------
blijf ze sturen die 'eerste kus' verhalen!!! :wink:

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 29 feb 2004 22:07

Stel, je ontmoet iemand, het ‘klikt’ en je gaat zoenen en knuffelen, mag je dan die jongen of meisje al je ‘vriend’ noemen?

Die vraag bereikt ons regelmatig en ik wil er wel een gedachte op loslaten. Het zijn toch van die kleine onzekerheidjes die ons bezighouden :roll: . En onzekerheden hebben we toch al voldoende over ons uiterlijk 8) , over je gevoelens soms t.o. je schoonmoeder :( , onzekerheid of je het zusje van je vriendin :lol: toch niet liever zou trouwen…noem maar op!
Het is allemaal niet zo simpel als het lijkt voor ons, mensenkinderen! :!: Besef dat goed! :shock:

Oké, het ‘klikt’ en je besluit om te zoenen, dat hoort erbij toch? Goed, ik begrijp best als de jongen/meisje er niets van bakt, van dat zoenen, dat je diegene niet graag je vriend(in) noemt.
Zeker stuur je het eerste zoen verhaal niet op, ook je vriendinnen vertel je niet dat er gezoend is, logisch.(of je moet een jongen zijn, die bleren wel tegen hun vriendjes dat ze niet kan zoenen, al ligt het meestal anders, dat vertellen ze er niet bij natuurlijk :mrgreen: ) Als na een week het zoenen nog steeds op hetzelfde niveau ligt als een hondje die zijn baasje wel eens een lik geeft, dan hoef je diegene niet je vriend(in) te gaan noemen. :!:
Daar moet je geen onnodige energie meer aan verspillen. Mocht diegene aan jou nog vragen om een evt. vervolg dan vertel je hem dat je ‘nog niet aan een relatie toe bent’ of iets van die strekking. 8)

Maar nu, alles gaat goed, je wilt zekerheid want het zoenen is zo’n succes dat je met diegene de rest van je leven verder wilt :?: . Je wilt graag dat je tegen je vrienden/vriendinnen kan zeggen dat je vanavond geen tijd heb(stoer 8) ), want je moet naar je vriend(in). ‘Cool’ klinkt dat of niet? :)
*oefen even: ik moet vanavond naar mn vriend (in)) *
Dat wil je kunnen zeggen. Je wilt erbij horen, bij die honderdduizenden die zo ‘gelukkig’zijn dat ze een vriend(in) hebben maar dat ze toch soms ook wel eens vrijgezel zouden willen zijn omdat ‘dat ook z’n voordelen heb’. :roll: (is ook heel cool!) :mrgreen:

Maar hij/zei begint er zelf niet over, dan zit er niets op om te vragen aan hem/haar of je al kan zeggen dat hij/zei je ‘vriend’ of ‘vriendin’is. Maar dat vind je stom natuurlijk, want dan laat je de zwakke kant zien van jezelf, en dan denk je natuurlijk dat het niet goed overkomt, iedereen zoekt een ‘sterke’ partner. Heeft met oergevoelens en voortplanting te maken, ‘only the strong survived’. 8)
Dus dat doe je ook niet…. :|

Heel simpel om aan de onzekerheid een einde te maken, neem hem/haar mee naar je ouders, dan moet er kennisgemaakt worden (dat is beleefd! :!: ) en zal je vader vragen, als Jantje of Pietje zich aan hem voorgesteld hebt, wat Jantje of Pietje met zijn dochter uitspookt. Dan zal Jantje/Pietje zeggen dat hij ‘de vriend’ van jou is! En dan zeg jij lekker giechelend, ‘ja hihi en we hebben al gezoend hihi’ :oops: . Dan weet je genoeg, want als hij niet zegt dat ie je vriend is, dan wil hij het niet worden ook. :!: :mrgreen:

Wil je meer weten over dit onderwerp? Bestel dan in onze Refoweb Dr.Love $HOP het boek ‘Nu wil ik het weten ook!’ van Dr.Columbus

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 29 feb 2004 22:54

In de huidige digitale maatschappij lijkt het wel eens of communicatie alsmaar makkelijker word tussen geliefden.
Zeker, je hoeft maar één knopje in te drukken en je hebt contact met je geliefde… :mrgreen: dát is makkelijk!. :wink:
Toch is het nog altijd zo als vroeger, die tijd zonder telefoon en zonder msn. Wie zet de eerste stap naar een wat intiemer niveau?
Wat ik duidelijk wil maken, ook al hebben we nog zoveel snufjes, wie stuurt het eerste smsje dat onderbuikgevoelens opwekt? Wat je doet happen naar adem? Dat smsje die gevoelens bij je oproept die je al lange tijd niet meer hebt begroet en waarvan je het bestaan al bijna was vergeten. :?:

Wie zet die eerste stap? Wie stuurt het eerste sms berichtje s’nachts naar zijn lover waarin staat: ‘Weet jij waar ik zo’n zin in hebt? :oops: ’ En als antwoord krijgt : ‘Nee? Maar je mag het me wel zeggen hihihi X’ :oops: :lol:
En dan degene die het eerste sms je verstuurde, pfff, die denkt nu : ‘Alles of niets, ga ik op mijn bek, dan ga ik’. En dan komen de gedachtes van ‘maar als het nu eens verkeerd begrepen word of als men nu eens verkeerd over me gaat denken…’. Spanning! :!:
Al die onzekerheid is niet nodig, iedereen wil die spanning voelen. Want vergeet niet, je lover wacht al dááágen op dat sms berichtje! :D
Goed om te weten, doe er je voordeel mee!

Dit geld ook voor getrouwde stelletjes, probeeer het eens, sms nu eens met je eigen partner! :mrgreen:
Als je samen in bed ligt, draai op je zij en stuur je geliefde een pikant sms berichtje, zeker weten dat je de zon ziet opkomen zonder geslapen te hebben! 8) :mrgreen: :P

Eventuele tips en trucs kan je vinden in het boek ‘Sms, boodschap in een fles, maar dan anders.’, Dr.Columbus. In de Refoweb Dr.Love $hop te bestellen vanaf morgen.

cash
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor cash » 29 feb 2004 23:10

Hallo dokter Columbus

Voor het eerst dat ik het eens bent met een artikel van je!
Wie zet de eerste stap, dat is met veel dingen zo, weet je!
Heb je ook wel eens onderzoek erna gedaan wie het eerste poepie laat in een relatie? Ja, dit vind je misschien niet leuk dat ik dat hier neerzet maar ik weet zeker dat juist een poepie heel erg dwars kan zitten, zeker als je net verkering heb enzo.
Heb je daar misschien een boekje over, hoe je zoiets intiems heel sneaky kan brengen? Anders heb ik wel een tip voor mensen die dit lezen, je laat een poepie en dan zeg je maar dat je maagpatiënt bent.

Groetjes Cash

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 01 mar 2004 10:40

cash schreef:Hallo dokter Columbus

Voor het eerst dat ik het eens bent met een artikel van je!
Wie zet de eerste stap, dat is met veel dingen zo, weet je!
Heb je ook wel eens onderzoek erna gedaan wie het eerste poepie laat in een relatie? Ja, dit vind je misschien niet leuk dat ik dat hier neerzet maar ik weet zeker dat juist een poepie heel erg dwars kan zitten, zeker als je net verkering heb enzo.
Heb je daar misschien een boekje over, hoe je zoiets intiems heel sneaky kan brengen? Anders heb ik wel een tip voor mensen die dit lezen, je laat een poepie en dan zeg je maar dat je maagpatiënt bent.

Groetjes Cash

hallo Cash,
Op die materie wil ik eigenlijk niet ingaan, ik wil je wél een tip geven.
Als er ééntje flink dwarszit, praat dan eens met je huisarts!

succes verder.

(trouwens op die brommert kan je alles laten gaan, niemand die er last van heeft)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 01 mar 2004 14:49

Christa schreef:
Lieve Dr. Rosekapje of Dr. Columbus,
Wanneer zou ik de cursussen kunnen volgen? Zouden jullie dan eerst een korte inhoud willen geven van de te geven cursussen. Dit liever dan niet op deze topic, maar in een pb. Is er nog verschil wanneer de cursussen gegeven worden door een man of een vrouw? Kan ik van u beiden een antwoord krijgen?
Bijvoorbaat hartelijk dank,
Christa

Lieve Christa,

Tuurlijk maakt het verschil of een cursus door een man of een vrouw gegeven wordt :mrgreen: , dat weten we toch allemaal???? :mrgreen: :lol: 8) Door een vrouw is natuurlijk beter :mrgreen: :roll: :lol: :wink:
Maar dat is nu even niet aan de orde, lieve Christa, Dr. Columbus heeft je een cursus aangeboden, dus je zult hem hoe dan ook bij hem moeten volgen.... :mrgreen:
Mocht je ooit nog eens een cursus bij ons willen volgen, dan ben je vrij om te kiezen, waar en bij wie je dat wil :lol:

Christa, veel leerplezier bij de cursus.....

Liefdevolle groet Dr. Rosekapje
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Femke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Femke » 01 mar 2004 15:42

Hallo Dr. Love (s)

Ik zit met een probleem, ik heb sinds kort verkering, en het is allemaal hardstikke leuk en ik ben echt verliefd op hem :oops:
maar er is 1 ding van hem, waar ik me nogal aan kan ergeren, hij is hardstikke jaloers en ik vind dat echt heel erg vervelend, want het is echt nergens voor nodig.
Hoe kan ik hem dat het beste duidelijk maken, hebben jullie misschien tips?

groetjes Femke
De mooiste dingen in het leven zijn niet tastbaar.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 01 mar 2004 19:56

Femke schreef:Hallo Dr. Love (s)

Ik zit met een probleem, ik heb sinds kort verkering, en het is allemaal hardstikke leuk en ik ben echt verliefd op hem :oops:
maar er is 1 ding van hem, waar ik me nogal aan kan ergeren, hij is hardstikke jaloers en ik vind dat echt heel erg vervelend, want het is echt nergens voor nodig.
Hoe kan ik hem dat het beste duidelijk maken, hebben jullie misschien tips?

groetjes Femke

Hoi Femke,

Lastig joh, die jaloerse vriend. Als therapeut moet ik zeggen tegen je dat je hem duidelijk moet vertellen dat hij niet jaloers hoeft te zijn. En dat je maar veel moet laten zien dat je van hem houd enz…… :?

Maar dat helpt toch niet, als ze eenmaal jaloers zijn, keihard aanpakken! Spaar hem niet! :x

Volgt de onderstaande tips goed op, ook al klinken ze misschien een beetje vreemd in de oren. :mrgreen:

Je vriend is jaloers, dus ik begrijp dat als je met een andere jongens staat te kletsen dat zijn haren omhoog gaan staan. En als je iemand aan de telefoon spreekt, dan moet hij weten wie het was (weten of het een jongen was :!: ).
Wat je moet doen is hem een goede reden geven om jaloers te zijn! de eerste de beste keer als jullie uitgaan, ga je met een jongen praten (neem iemand die je leuk vind!) en kijk of je vriendje naar je kijkt. Zeg wel eerst even tegen die knul hoe de situatie in elkaar steekt. Hij zal het begrijpen en graag het spelletje meespelen!
Sla je armen om hem heen en zoen hem stevig op zijn mond :shock: . Je eigen vriendje staat al te koken zeer hoogstwaarschijnlijk :x . Laat die knul los en loop naar je vriend en zeg hem dat hij nu een reden hebt om jaloers te zijn 8) . vertel hem er bij dat als hij nog een keer laat blijken jaloers te zijn, dat je volgende keer een stapje verder gaat :?: , net zolang tot hij zich kan gedragen! :lol:

Als ik de situatie zo inschat, word je vriend zo mak als een lammetje. En jij? Je hebt eindelijk die leuke knul gezoend waar je eerst op verliefd was :mrgreen: :wink:

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 01 mar 2004 20:00

columbus schreef:--------------------------------------------------------

..... :oops: .....

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 01 mar 2004 20:02

columbus schreef:En jij? Je hebt eindelijk die leuke knul gezoend waar je eerst op verliefd was :mrgreen: :wink:

Wordt het op deze manier geen 'stoken in een goede relatie'? :wink:
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 01 mar 2004 20:05

tanteoranje schreef:
columbus schreef:--------------------------------------------------------

..... :oops: .....

Het mag ook anoniem, mail of PB zijn welkom :wink:

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 01 mar 2004 22:06

Gandalf schreef:
columbus schreef:En jij? Je hebt eindelijk die leuke knul gezoend waar je eerst op verliefd was :mrgreen: :wink:

Wordt het op deze manier geen 'stoken in een goede relatie'? :wink:

Ach Gandalf,

Dat is een detail :wink: :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 mar 2004 22:12

Mij lijkt het eigenlijk wel een goede en creatieve oplossing. Jaloersheid is een slecht iets en je moet elkaar daarin juist vrij kunnen laten. Anders wordt je relatie al snel een knellend keurslijf en daar moet je gelijk hard tegen optreden!

Terug naar “Archief”