bloempie19 schreef:Willempie schreef:tis inderdaad echt onzin dat in alle Gereformeerde Gemeenten geen ouderlingen of diacenen met baard en snor zijn. In de Gergem waar ik vroeger zat zat er vaak zat een baard of snor in de kerkenraad.
Verder vind ik het onzin om de jaren zestig erbij te halen, omdat je toen bepaalde types had die een baard droegen. De man is tenslotte met een baard geschapen, en waarom zou je die dan niet mogen laten staan.
Trouwens, vroeger waren het de Homo's die voor het eerst hun baard afscheerden. Ze wilden hiermee gelijk worden aan de vrouw. Lijkt me een goede reden om mannen gewoon hun baard te laten groeien.
Groeten Willempie
Dat is niet in elke ger gem zo hoor. Bij mij in de kerk is er wel een ouderling met een snor. Mijn vader is jarenlang diaken geweest en heeft al die tijd een snor gehad. Verder heb ik wel vaker in ger gems gezien dat ouderlingen en diakenen een snor hadden. Ik heb alleen nog nooit een dominee, ouderling of diaken met een baard gezien.
Maar het lijkt mij alleen maar christelijk als je je snor en baard laat staan. God heeft je toch immers zo gemaakt??!! (ook gelijk reactie op de vraag van invincible)
Juist!!!!!!