Schoonheidsideaal en schoon voor God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 mar 2004 09:42

...en zijn uitermate vervelend... :? (als ze wat al te tevreden zijn met zichzelf..)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 mar 2004 10:20

Ik probeer wel rekening met mijn uiterlijk te houden. Ik moet ook optreden op podia en zie er voor mezelf graag goed uit. Ik heb mijn lichaam van God gekregen, en ben daar zuinig op. Niet dat ik cosmetische ingrepen laat doen, daar ben ik tegen.Ik ben nu de 40 gepasseerd en de meesten schatten mij begin 30. Ik let op mijn gewicht, omdat dat ook beter is voor je gezondheid, dus 1 keer per week heb ik een sapdag (groenten en vruchtensappen, allemaal vers),ik eet geen vlees, alleen 3 keer per week vis, nooit rotzooi maar alles vers, dus ik blijf slank, ik ben wel wat steviger dan 20 jaar terug, maar dat geeft niks, ik heb ook 4 kinderen gekregen, dus let ook op mijn buik, daarom dans ik 4 keer per week 2 uur minstens, dat vind ik leuk, en het is goed voor de conditie. Verder drink ik 2 liter WATER per dag en 1 liter voor de rest, dat moet van de dokter, omdat ik nierpatient ben, maar als voordeel heeft het, dat je een mooie rimpelloze huid hebt, wat ook goed voor je huid is, is voldoende nachtrust. Ik slaap dus minstens 9 uur per nacht, liefst 10 uur. Verder gebruik ik geen vloeibare makup,of poeder, want ook daar krijg je rimpels van, maar een klein beetje oogschaduw, mascara en lichtelijk lipgloss. Verder besteed ik iedere dag ook ruime tijd aan mijn voeten,smorgens was ik ze gewoon bij het douchen en een lekker voetbad 'savonds, omdat ik veel loop en dans en ik zorg dat ze er altijd verzorgd uitzien, zodat ik er goed mee voor de dag kan komen, zomers loop ik zo veel mogelijk op blote voeten, dat is goed zegt mijn dokter, krijg je mooie voetjes van. Mijn haar doe ik om de 2 maanden met henna, als voeding waardoor ik dik haar heb. Al met al probeer ik zo goed mogelijk voor de tempel die God mij gegeven heeft te zijn. Dus dat is mijn schoonheidsideaal, een goede lichaamsverzorging, zowel van binnen als van buiten.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 mar 2004 10:40

Pfuuh.... :roll: *wordt al moe als ik dit allemaal lees...*

Maar verder wel goed hoor, dat je dat allemaal volhoudt.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 mar 2004 11:59

Aragorn schreef:Pfuuh.... :roll: *wordt al moe als ik dit allemaal lees...*

Maar verder wel goed hoor, dat je dat allemaal volhoudt.

Is echt niks byzonders, hoor, misschien lijkt het veel omdat ik het allemaal opgeschreven heb........
Jij verzorgt je lichaam toch ook? Je wast je toch ook 2 keer per dag? 'smorgens en savonds? Of niet? Anders ga je toch stinken als je je niet wast?
Vroeger gingen sommige mensen wel 1 keer per week onder de douche, toen stonken mensen ook onder hun armen en uit hun voeten, maar volgens mij komt dat niet meer voor, alleen bij zwervers, toch?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 mar 2004 12:05

Dat wel, maar sapdag, 3x vis, geen vlees, geen zooi, 9 uur slapen.... ik zou toch behoorlijk moeite moeten doen om dat consequent vol te houden.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 mar 2004 12:13

kurtyo schreef:Mijn eigen uiterlijk is voor mij heel belangrijk. Ik ben er veel mee bezig, en het doet me veel. Ik ben erg onzeker en behoorlijk negatief over mezelf.

Daar hoef jij je helemaal niet druk over te maken, jongen, want ik heb een aantal fotos van jou gezien, en je bent echt een knappe man, geloof me maar, want ik heb er best kijk op. Niks mis mee, een mooie jonge god, zoals wij dat noemen :wink:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 mar 2004 12:18

Aragorn schreef:Dat wel, maar sapdag, 3x vis, geen vlees, geen zooi, 9 uur slapen.... ik zou toch behoorlijk moeite moeten doen om dat consequent vol te houden.

Ik juist niet, want ik vind het heerlijk om te slapen, vooral vroeg naar bed gaan vind ik echt fijn. En vis vind ik overheerlijk, ik zou het iedere dag wel willen eten, zalig! Vlees wil ik niet. En een sapdag moet ik gewoon doen, want bij mij in de familie zijn de meeste vrouwen dik, dus ik heb er aanleg voor. En omdat ik klein ben, lijk je al gauw dikker dan een grote vrouw. Je raakt er gewoon aan gewend als je 1 sapdag doet, iedere week op dezelfde dag, is ook leuk, want je sterkt jezelf door een zelfbeheersing in te voeren, waardoor je geestelijk en lichamelijk gezonder bent (ik doe die sapdag op aanraden van een arts) Volgens mijn dokter is het gewoon gezond om een goed gewicht te hebben, dan krijg je minder gauw allerlei kwalen. Voor mijn 35ste kon ik echt alles eten wat los en vast zat, zonder 1 gram aan te komen, maar als je ouder wordt, word je sneller dikker, en dat is overal slecht voor (hart, rug knieeen, etc)

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 01 mar 2004 12:38

... degene die met hem of haar trouwde kan later te maken krijgen met verminking of invaliditeit waardoor het uiterlijk schoon voor een groot deel verdwijnt. Dan is het wel heel belangrijk dat vooral liefde de basis is om het leven met die ander te delen...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 mar 2004 13:17

tanteoranje schreef:... degene die met hem of haar trouwde kan later te maken krijgen met verminking of invaliditeit waardoor het uiterlijk schoon voor een groot deel verdwijnt. Dan is het wel heel belangrijk dat vooral liefde de basis is om het leven met die ander te delen...

Ja, maar schoonheid zit ook van binnen, en je uitstraling. Ik ken uit de kerk een heel oud mannetje, die echt al over de 80 is, met een hele oude karakterestieke kop, en hij loopt gebogen, maar ik vind hen echt zo supermooi, door zijn mooie getekende karakterestieke kop, echt heel erg mooi en doorleefd, dus schoonheid is voor iedereen weer wat anders. Hygiene vind ik wel erg belangrijk, verzorging.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 01 mar 2004 13:24

... idd, het gaat vooral om uitstraling. Je ziet wel foto's van super-knappe mensen en die hebben soms zoiets kils ... of je kunt zien dat ze zichzelf zooo knap vinden... :(

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 01 mar 2004 16:21

Jah, ik denk dus niet dat er iets verkeerd aan is om je uiterlijk te verzorgen. Er is niks mis mee om wat minder te eten, als je wat aan de dikke kant wordt. Er is niks mis mee om wat leuks met je haar te doen of wat make-up te dragen.
Dat is ook niet wat ik bedoel.

En ja, ik vid het best prettig als johnny depp in een film speelt :mrgreen:
En ja, Als ik een vriend zou treffen met een uilenbril en vlassig piekhaar, zou ik er denk ik toch iets aan sleutelen. Zoals Kurtyo al zei: het oog wil ook wat. En vele anderen: het karakter is het belangrijkste. uitstraling is ook veel mooier en belangrijker. Blij dat te horen! Helemaal mee eens.

Maar wat mij echt zorgen baart zijnde hoge en specifieke eisen voor met name vrouwen die je van alle kanten wordt opgedrongen.
Ik ben er niet gevoelig meer voor maar dat zeg niet fdat ik het vreselijk haat om er mee geconfronteerd te worden. En dat ik het erg vind om te zien wat het met vooral meiden doet.

Neem bijvoorbeeld bloempje19 en haar verhaal. Ik denk dat ze niet een uniek 'geval' is. En iedereen die haar in het echt gezien heeft, en dat heb ik ook, zal haar mooi vinden. Even persoonlijk: Bloempje 19, je ziet er hartstikke goed uit :D
Het is dan ook volslagen debiel, dat er op vaak hele suptiele wijze een bepaald ideaal uiterlijk en lichaam als een onnatuurlijk belangrijke eis wordt opgedrongen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 mar 2004 17:04

Mariamagdalena schreef:
Aragorn schreef:Dat wel, maar sapdag, 3x vis, geen vlees, geen zooi, 9 uur slapen.... ik zou toch behoorlijk moeite moeten doen om dat consequent vol te houden.

Ik juist niet, want ik vind het heerlijk om te slapen, vooral vroeg naar bed gaan vind ik echt fijn. En vis vind ik overheerlijk, ik zou het iedere dag wel willen eten, zalig! Vlees wil ik niet. En een sapdag moet ik gewoon doen, want bij mij in de familie zijn de meeste vrouwen dik, dus ik heb er aanleg voor. En omdat ik klein ben, lijk je al gauw dikker dan een grote vrouw. Je raakt er gewoon aan gewend als je 1 sapdag doet, iedere week op dezelfde dag, is ook leuk, want je sterkt jezelf door een zelfbeheersing in te voeren, waardoor je geestelijk en lichamelijk gezonder bent (ik doe die sapdag op aanraden van een arts) Volgens mijn dokter is het gewoon gezond om een goed gewicht te hebben, dan krijg je minder gauw allerlei kwalen. Voor mijn 35ste kon ik echt alles eten wat los en vast zat, zonder 1 gram aan te komen, maar als je ouder wordt, word je sneller dikker, en dat is overal slecht voor (hart, rug knieeen, etc)

O ja, ik vind het ook juist wel goed hoor, en het is zeker gezond. Maar het lijkt me dat je er steeds zo op moet letten, maar dat valt dus wel mee.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 mar 2004 17:07

meschianza schreef:Maar wat mij echt zorgen baart zijnde hoge en specifieke eisen voor met name vrouwen die je van alle kanten wordt opgedrongen.
Ik ben er niet gevoelig meer voor maar dat zeg niet fdat ik het vreselijk haat om er mee geconfronteerd te worden. En dat ik het erg vind om te zien wat het met vooral meiden doet.

Weet dan dat bijna alle jongens die ik ken meisjes die aan die eisen voldoen niet het mooist vinden. Ik krijg zelfs de indruk dat mensen die echt 'smaak' hebben daar niet van houden, en jongens die dat niet hebben zich dan maar wel vastklampen aan zulke criteria om te beoordelen. (Of misschien ook wel om hun eigen onzekerheid te overschreeuwen.)

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 01 mar 2004 17:33

Aragorn schreef:[
Weet dan dat bijna alle jongens die ik ken meisjes die aan die eisen voldoen niet het mooist vinden. Ik krijg zelfs de indruk dat mensen die echt 'smaak' hebben daar niet van houden, en jongens die dat niet hebben zich dan maar wel vastklampen aan zulke criteria om te beoordelen. (Of misschien ook wel om hun eigen onzekerheid te overschreeuwen.)

Ja, inderdaad, dat is ook wat ik tegenkom naarmate ik ouder wordt.
Een vriend van mij zei pas dat hij wel iets beet te houden wilt :mrgreen:
Misschien is het ook wel zo, dat mensen die wel eisen stellen aan het uiterlijk dat ook heel duidelijk laten merken. En dat zij daarin de overhand hebben. Heel de TMF-cult en consorten en het beeld van vrouwen die zij achterlaten, heeft zoveel invloed, dat het alles overschreeuwt. Waardoor je de indruk krijgt dat je minder interessant bent is als je er niet aan voldoet.

Maar hoe vertel je dat tienermeisjes. hoe vertel ik dat een paar van mijn klasgenoten bij wie het hun enig levensdoel is om er zo slank en sexy mogelijk uit te zien.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 mar 2004 18:58

meschianza schreef:Maar hoe vertel je dat tienermeisjes. hoe vertel ik dat een paar van mijn klasgenoten bij wie het hun enig levensdoel is om er zo slank en sexy mogelijk uit te zien.

Ja, dat is een probleem. Ze denken bij voorbaat meestal al dat je het zegt omdat je bezorgd bent of dat je ze een positief gevoel aan wil praten (wat natuurlijk ook wel een beetje zo is) terwijl je ze eigenlijk zelf ook veel te dik vind. Bij mijn vriendin is het me tot nu toe (na 2,5 jaar) niet gelukt het eruit te praten, het enige dat ik bereikt heb is haar ervan te overtuigen dat ik er in ieder geval een ander schoonheidsideaal op na houdt. Nouja, dat is dan toch iets... :wink:

Maar als iemand weet hoe je dat effectief kan doen??!!

Terug naar “Archief”