Wíl God mensen bekeren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Wíl God mensen bekeren?

Berichtdoor Wilsophie » 03 jul 2012 13:06

schelpje3 schreef:[Wij liggen nog steeds onder het oordeel Wilsophie!
En lees eens de Bijbel, met kanttekeningen ipv websites van evangelisten die je bedriegen voor de eeuwigheid!

Sorry want ik vind dit heel onaardig, ik lees de Bijbel en kan aantonen waar staat dat wij gelovigen van nà de opstanding niet onder het oordeel vallen.
Maar eerst zou ik jou willen vragen om vanuit de Bijbel of voor mijn part de kanttekeningen want die heb ik niet in mijn Bijbel zou willen aantoenen waar staat dat wij onder het oordeel vallen.
Dit is heel ernstig, want dan is de Here Jezus voor niets gestorven.
De straf die ons de vrede aanbrengt was op Hem, maar door Zijn striemen is ons genezing geworden.
Maar ik kijk uit naar je tekst en zal onmiddelijk mijn mening bijstellen.
Met vr.gr.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jul 2012 13:23

Wilsophie schreef:

Sorry want ik vind dit heel onaardig, ik lees de Bijbel en kan aantonen waar staat dat wij gelovigen van nà de opstanding niet onder het oordeel vallen.
Maar eerst zou ik jou willen vragen om vanuit de Bijbel of voor mijn part de kanttekeningen want die heb ik niet in mijn Bijbel zou willen aantoenen waar staat dat wij onder het oordeel vallen.
Dit is heel ernstig, want dan is de Here Jezus voor niets gestorven.
De straf die ons de vrede aanbrengt was op Hem, maar door Zijn striemen is ons genezing geworden.
Maar ik kijk uit naar je tekst en zal onmiddelijk mijn mening bijstellen.
Met vr.gr.

Er staat nog een vraag van TheKeimpe:
En hoe lees je dan Hebreën 9:27:
En gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel;

De Heere Jezus is alleen gestorven voor hen, waar de Heilige Geest in hun harten werkt.
En niet voor de gehele mensheid. Maar velen zullen Hem openlijk verwerpen, anderen bedekt.

Laten we dit niet te licht opvatten Wilsophie, want het zou kunnen zijn dat God tegen ons zou moeten zeggen:
Ga weg, Ik heb u nooit gekend! Denk jij dat daar alleen maar heidenen bij zullen zijn?
Je kunt een kerkbank versleten hebben en Hem toch nooit echt gekend hebben!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 03 jul 2012 13:38

Dus als je het evangelie wil vertellen aan ongelovigen, moet je een theoloog zijn![/quote]

Jazeker. Theoloog betekent Godgeleerde... Als je dat niet bent, wat wil je dan aan een ander vertellen?[/quote]

:lol: Het was geen vraag TK!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 03 jul 2012 13:46

Laten we dit niet te licht opvatten Wilsophie, want het zou kunnen zijn dat God tegen ons zou moeten zeggen:
Ga weg, Ik heb u nooit gekend! Denk jij dat daar alleen maar heidenen bij zullen zijn?

Je bedoelt, .....of er staat: dat de here Jezus jou niet kent!
Dat is wel wat anders denk ik, men kent Hem niet als verlosser, omdat men in zijn zonden blijft leven, : Ga weg van Mij werkers der wetteloosheid, ....dat hoort er ook nog bij, en dan kunnen allerlei kerkregeltjes die men in de kerkbanken heeft geleerd niet veel helpen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 03 jul 2012 21:23

Er staat nog een vraag van TheKeimpe:
En hoe lees je dan Hebreën 9:27:
En gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel;

De Heere Jezus is alleen gestorven voor hen, waar de Heilige Geest in hun harten werkt.
En niet voor de gehele mensheid. Maar velen zullen Hem openlijk verwerpen, anderen bedekt.

Er worden nu allerlei teksten uit zijn verband gehaald.
Hebr. 9 schrijft over het volmaakte offer van Christus met tegenstellingen. Dus het bloed van bokken tegenover het bloed van Christus enz..
Het gaat altijd in Hebr. over hogere dingen.
Alles onder het oude verbond is een heenwijzing naar het nieuwe verbond. Beelden en tegenbeelden
Christus heeft éénmaal geleden en is éénmaal en voor altijd en voor gelovigen de hemelen doorgegaan met het bloed van het nieuwe verbond.
En zoals het de mens is gezet éénmaal te sterven en daarna het oordeel zo is Christus éénmaal geofferd om veler zonden weg te nemen. en zal ten andere male ( dus bij Zijn opstanding) zonder zonde gezien worden door degenen die Hem verwachten tot zaligheid.
Het sterven van Adam vertaald in de mens inclusief het oordeel want dat wacht alle OT gelovigen en de ongelovigen van alle tijden staat haaks op het éénmalig offer van Jezus Christus wat het Leven in Zich draagt en welk leven wordt geopenbaard in de opstanding.

Dat is niet voor de wereld, maar voor degenen die geloven want zij krijgen deel aan de opstanding.
Als je niets gelooft van bedelingen dan kom je in de problemen zo blijkt.
Want de gelovigen van nà de opstanding dus uit de bedeling van de genade hebben een geheel andere positie en vallen niet onder welk oordeel danook.
Als je de vervanginstheologie aanhangt komt je zo blijkt er niet uit.

De Gemeente danwel het Lichaam van Christus maakt op dit alles een uitzondering want zij verschijnt niet voor de Witte Troon op de Dag des Heeren, maar zoals Paulus duidelijk zegt : "Wij verschijnen voor de Rechterstoel van Christus" en daar heeft het van alles van doen met loon en kroon. Dat staat er achter in die tekst.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 03 jul 2012 21:28

Ga weg Ik heb U nooit gekend. Je zult raar opkijken tegen wie dat wordt gezegd, niet tegen de heidenen.
Maar ik denk alle heren Theologen die Gods Woord verdraaid hebben en de opstanding loochenen, naamchristenen en mensen die in Zijn Naam zogenaamde wonderen hebben gedaan die uit duistere machten ontstonden de doelgroep is, het staat er in de tekst meen ik achter.

Besef je dat wij allemaal heidenen waren?
Het gaat in die tekst nauwelijks over ongelovigen die de Heer verworpen hebben. Lees voor welke tijd deze uitspraak van toepassing is.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 jul 2012 13:13

Wilsophie schreef:Ga weg Ik heb U nooit gekend. Je zult raar opkijken tegen wie dat wordt gezegd, niet tegen de heidenen.
Maar ik denk alle heren Theologen die Gods Woord verdraaid hebben en de opstanding loochenen, naamchristenen en mensen die in Zijn Naam zogenaamde wonderen hebben gedaan die uit duistere machten ontstonden de doelgroep is, het staat er in de tekst meen ik achter.

Besef je dat wij allemaal heidenen waren?
Het gaat in die tekst nauwelijks over ongelovigen die de Heer verworpen hebben. Lees voor welke tijd deze uitspraak van toepassing is.

Eerst even een vraag: moet je zin niet zijn: Maar ik denk DAT alle......enz
En Gods Woord wordt ook verdraaid door sommige mensen die trouw in de kerk zitten.
Daar zit m enkel niet in Wilsophie.
Als het voor de mens duidelijk is dat iemand een godloochenaar is, dan twijfelen wij er niet aan en menen dat zij onder die categorie zullen vallen.
Maar de Bijbel stelt het scherper. Nogmaals: het is de mens gezet om te sterven EN DAARNA HET OORDEEL.
Dus ook jij en ik!
En als je dat geloof jezelf toegeëigend heb, zonder dat daar grond voor gevonden kan worden, zal je te horen krijgen: ga weg!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 04 jul 2012 13:41

="schelpje3"
Als het voor de mens duidelijk is dat iemand een godloochenaar is, dan twijfelen wij er niet aan en menen dat zij onder die categorie zullen vallen.

Jij bedoelt hier de atheísten, maar er zijn toch heel wat mensen die oprecht geloven in
"een God" wat is dan de boodschap?

Maar de Bijbel stelt het scherper.

Wie niet in Christus gelooft als redder van het persoonlijke zondige leven, en door de Heilige Geest een nieuwe leven heeft ontvangen en verzoent is met God door Zijn Zoon Jezus Christus....zal omkomen.
Zo scherp is het!

Nogmaals: het is de mens gezet om te sterven EN DAARNA HET OORDEEL.
Dus ook jij en ik!
En als je dat geloof jezelf toegeëigend heb, zonder dat daar grond voor gevonden kan worden, zal je te horen krijgen: ga weg!

De enige grond hiervoor is; ik ben een zondaar voor God, dat is de enige grond door de werking van de HG.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 04 jul 2012 15:41

="schelpje3"]Eerst even een vraag: moet je zin niet zijn: Maar ik denk DAT alle......enz
En Gods Woord wordt ook verdraaid door sommige mensen die trouw in de kerk zitten.
Daar zit m enkel niet in Wilsophie.
Maar de Bijbel stelt het scherper. Nogmaals: het is de mens gezet om te sterven EN DAARNA HET OORDEEL.
Dus ook jij en ik!

Dat ik mijn zin moet beginnen met "Ik denk dat" heb je gepikt van Blijblij die dat ook zegt of andersom. Staat dat interessant ofzo?
Verder ga je niet in op mijn post dus ga ik hier ook niet verder op in.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 jul 2012 16:21

Wilsophie schreef:
Dat ik mijn zin moet beginnen met "Ik denk dat" heb je gepikt van Blijblij die dat ook zegt of andersom. Staat dat interessant ofzo?
Verder ga je niet in op mijn post dus ga ik hier ook niet verder op in.

Je zin loopt niet, dus ik vroeg of het woordje DAT er TUSSEN moest staan soms. Ik ga wel op je post in, maar voor jou weer niet goed genoeg natuurlijk.
Prima verder, ik groet je.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 04 jul 2012 17:02

Nee ik verwacht op een forum dat men inhoudelijk op de post ingaat en toevallig begin Blij blij met dezelfde openingszin dat ik moet beginnen met: "Ik denk dat..." maar dat zal dan toeval zijn.
Dat kan ik nooit controleren.
Ken jij wel het verschil tussen het verschijnen voor de Grote Witte Troon en de REchterstoel van Christus?
Want dat heb ik geprobeerd uit te leggen en dat laat je volledig liggen.
Wees gewoon eerlijk beste Schelpje.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 04 jul 2012 18:07

Wilsophie schreef:Nee ik verwacht op een forum dat men inhoudelijk op de post ingaat en toevallig begin Blij blij met dezelfde openingszin dat ik moet beginnen met: "Ik denk dat..." maar dat zal dan toeval zijn.
Dat kan ik nooit controleren.
Ken jij wel het verschil tussen het verschijnen voor de Grote Witte Troon en de REchterstoel van Christus?
Want dat heb ik geprobeerd uit te leggen en dat laat je volledig liggen.
Wees gewoon eerlijk beste Schelpje.

2 Kor. 5:10 zegt: Want wij moeten allen voor de rechterstoel van Christus openbaar worden, opdat een ieder vergelding ontvangt voor wat hij door middel van zijn lichaam gedaan heeft, hetzij goed, hetzij kwaad.

Rom 8:1: 'Zo is er dan geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn.'

Gelovigen komen niet voor de troon van God om veroordeeld te worden, maar om vergelding te ontvangen voor wat ze uit liefde tot God hebben gedaan. Want geloof zonder werken, is dood..

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 04 jul 2012 23:48

Zo is het, dank je wel.

ellentje1971
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ellentje1971 » 14 jul 2012 20:28

adriano313 schreef:Afbeelding

Heere Jezus Christus hier ben ik,
Vandaag geef ik mijn leven over aan U
U bent de enige die mijn leven kan redden
Omdat U gestorven bent, aan het kruis voor mij
Dank U wel dat U gestorven bent voor mijn zonden
Want ik besef dat ik een zondaar ben
Ik nodig u uit Heere Jezus om mijn Herder te zijn
Ik buig voor U, kom in mijn hart
Want ik open mijn hart voor U en neem U en Uw waarheid aan
Vul mijn hart en vergeef mijn zonden,
Dank U wel dat u mij reinigt met uw kostbare bloed
Dank U wel dat U mij niet afwijst maar mij aanneemt als uw kind
En ik hierdoor vrede met God mag krijgen
En mag zeggen Abba Vader
Vul mijn leven Heere Jezus
Leidt mijn weg, open mijn ogen, vul mijn hart
Omdat ik het zelf niet kan
Heere Jezus, Dank U wel dat U er bent

(klik anders hier voor hele film van 6 delen)

Echt zo super mooi!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

maaarten

Berichtdoor maaarten » 14 jul 2012 20:48

adriano313 schreef:Afbeelding

Sorry maar dit plaatje is belachelijk, en strijdig met alles waar het Christendom voor staat.

De mensheid is juist volstrekt onwaardig, dat God haar zou liefhebben. De mens is niets waard dan Gods toorn en oordeel. Daarom is het juist zo ongelofelijk dat God nog mensen wil bekeren! Als je zegt "Ik ben het waard dat God mij lief heeft", dan ontkracht je het hele Evangelie! God heeft ons lief, op basis van het volbrachte werk van Christus, niet op basis van wat wij waard zijn.

Terug naar “Archief”