Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor MissF » 25 jun 2012 09:09

Dat vind ik idd ook een nadeel van de Ikea toel, dat die poten zo wijd staan. wij hebben de ruimte om de tafel, dus maakt het niks uit, maar in ons oude huis stonden die poten echt in de weg.
Ik vind de meeste kinderstoelen zo log, en zoveel 'ruimte' innemen, het ding valt dan zo op.

Een kinderstoel meenemen doen we nooit. Bij de opa's en oma's staat een kinderstoel, en verder zit ze gewoon in de maxi cosi of zoiets. Jurian zit allang op een gewone stoel als we ergens eten, op zijn knieen, gaat ook prima.
Mijn vriendinnen hebben ook kinderen, dus daar doen we altijd het kind dat het het meest nodig heeft in de kinderstoel :D In restaurants zijn vaak wel kinderstoelen, en zo niet, dan ga ik er niet heen met kinderen, want dan is het vast niet geschikt voor kids ;)

PPM, wij eten nooit langer dan een kwartier hoor. Soms 20 minuten, maar dan mag Jurian tussendoor ook afruimen, want anders is het voor hem ook te lang. Frederiek blijft prima zitten, die vind het allemaal wel gezellig aan tafel. Maar ook voor haar is 20 minuten wel de max hoor. Dus als we ergens anders eten, en het duurt langer, dan gaat zij ook echt wel spelen na 20 minuten. Vind het onnodig om een net 1 jarige al zo lang aan tafel te laten zitten.

Gisterochtend wilde ik naar de kerk gaan, en opeens wilde Jurian ook mee. Nouja, best, probeer maar. Wij hebben 's morgens altijd maar een uur kerk, dus best te overzien. En het ging eigenlijk best goed. Hij zat naar zijn oma en mij, en daarnaast de andere opa en zijn oom, dus snoepjes genoeg :mrgreen: Hij heeft alleen 1 keer heel hard: kijk, een race auto!' geroepen toen hij dat ding in zijn boekje zag, maar verder gefluisterd. Ik ben trots op mijn kerel :) (al vermoed ik dat hij het wel gezien heeft nu, en niet meer wil ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 jun 2012 10:42

wij nemen ook nooit een kinderstoel mee ergens heen. E zit thuis op een zitverhoger en als we ergens heengaan meestal op een gewone stoel. als er geen kinderstoel voor R is zit zij in de maxicosi of wandelwagen. zij zit thuis in een houten kinderstoel, soort stokke maar dan nep :wink:

E is ineens zo'n beetje zindelijk. had het al vaker geprobeerd maar steeds ongelukjes dus had het maar even zo gelaten. maar nu ze 3 werd vond ik het toch wel tijd worden... weer geprobeerd en ineens heeft ze het door! af en toe een klein ongelukje als ze te druk aan het spelen is, maar verder gaat het super!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 jun 2012 13:04

mijn ouders hadden ook altijd een kinderstoel, maar ze hebben nu een hele hoge tafel.. daar is geen kinderstoel hoog genoeg voor :wink: dus vandaar nu deze.. en hij is zo handig dat ie nu eigenlijk altijd meegaat in de auto als we ergens gaan eten.

tot voor kort kon Manoël wel anderhalf-2 uur gewoon rustig in de kinderstoel zitten.. maar tegenwoordig is een kwartier-half uur echt de max!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 jun 2012 13:15

@missf: eten in een kwartier :shock: Dat redden we hier echt niet, zitten altijd minstens een halfuur aan tafel. De kids mogen wel altijd een speelgoedje aan tafel hebben, dan blijven ze beter zitten en eten vaak ook beter ;)
Hier hebben we de tripptrapp, en dat is echt een aankoop waar ik geen seconde spijt van heb gehad. Ik vind het een ideale stoel. Ik denk dat er geen kinderstoel is die niet 'lomp' is, want anders is ie gewoon niet stabiel genoeg voor wiebelende kinderen. Voordeel van de tripptrapp vind ik dat je hem zo lekker onder tafel kunt schuiven.
Bij de opa's en oma's staat een ikea - kinderstoel, maar die vind ik zelf niet zo geschikt om alle dagen te gebruiken. Bovendien begint die voor Sylke nu al best krap te worden, terwijl we met de tripptrapp nog wel even vooruit kunnen.
Timon zit trouwens gewoon op zo'n goedkope auto - zitverhoger, werkt ook prima.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 jun 2012 18:11

huh nu al krap? hier zitten Milan en Matteo er nog wel eens in :lol:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 jun 2012 20:23

Kun je nagaan wat een dikkerdje Sylke is ;)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 29 jun 2012 21:15

tjonge wat is het hier rustig.. allemaal van het mooie weer aan het genieten? of hebben jullie al vakantie?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 jun 2012 21:18

nog geen vakanttie maar wel een kindloos nachtje hier... M'n man moest vandaag z'n scriptie afronden en inleveren, en dat lukt niet zo goed met een kleintje om je heen... ;-) Ook moesten we morgenavond weg, en dat is nu ook meteen geregeld ;-). Morgenavond door naar schoonouders om 'm op te halen.

Wel gek hoor, zo zonder zo'n kleine druktemaker!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 30 jun 2012 21:05

idd van het mooie weer genoten ( in frankrijk ;) ) We hebben heerlijk gekampeerd en H heeft het zo onwijs naar haar zin gehad. Speeltuin en vriendinnetje naast ons en verder op de camping allemaal leeftijdsgenootjes. Helemaal bruintje beer :D . E heeft ook 2 keer per dag lekker buiten geslapen in haar tentje. Jammer dat het weer voorbij is.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jun 2012 21:22

Ooh dan zit je vakantie er al weer op, gelukkig is het hier nu ook mooi weer :D
Jannoek, apart lijkt me, zo zonder je knul!

Hier leven we ook lekker veel buiten nu. Zo heerlijk. Frederiek bivakkeert zo een uur achter elkaar in het campingbedje buiten, als ik maar in het zicht ben. En Jurian is helemaal makkelijk zo buiten. We genieten er dus wel van :D

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 02 jul 2012 08:11

Net kregen we een brief van school mee, dat het broertje van een meisje uit de klas van M plotseling is overleden. Hij is maar 9 maanden oud geworden.
dan krijg je echt kippevel over je hele lijf heen....Wat een verdriet voor de ouders en het zusje.

Wat besef ik dan soms te weinig wat een zegen het is als je kinderen gezond zijn en niets hebben (en hoe vaak mopper ik soms helaas ten onrechte op ze)

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 02 jul 2012 09:51

@ kamille1984; afschuwelijk zijn zulke berichten he?! Moeten ze oorzaak nog onderzoeken of ongeluk? Volgens mij is dat verdriet gewoon niet te begrijpen!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jul 2012 10:40

Ooh wat vreselijk Kamille :( Lijkt me het ergste wat je kan overkomen, je kindje dat overlijdt. Brr, ben er altijd een heel klein beetje bang voor geweest, dat ik ze in bed vind ofzo.

Gister heb ik voor het eerst de autostoel gebruikt voor Frederiek. Ze zat eigenlijk wel goed in de maxi cosi, maar vond het zelf helemaal niet leuk, dat achteruit rijden. Toen ze in de andere stoel zat en alles kon zien was ze helemaal enthousiast. Zo gaaf om te zien :D Opeens vindt ze autorijden geweldig, terwijl ze eerder eerst al ging huilen als ik haar in de maxi cosi deed en erna weer als ik het ding in de auto zette.
Ze lijkt nu al zo groot :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jul 2012 12:32

Kippevel... brr lijkt me echt zoo erg.

MissF, dat huilen enzo heeft S.imon nu ook heel erg en hij gaat continu zitten (hij komt dan omhoog). Heel erg lastig is dat en dan wordt hij me toch boos. :oops:

Hier ging S.imon afgelopen weekend voor het eerst uit kruip stand naar zit stand. Het gaat ineens wel heel erg hard. Gelukkig zit/speelt hij nog graag (lang) in de box.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 02 jul 2012 12:56

Wat een verdriet, niet te vatten/ begrijpen...!

Hier zit de vakantie er ook op... Enorm genoten allemaal! Heerlijk, zo even helemaal met zn viertjes. Mooi weer gehad, lekker daagjes weg, genieten in de speeltuin en zwembad van het park. Hadden een goedkope lastminute, daarom ook lekker vaak buitenshuis gegeten. Even helemaal eruit!
Beide hoeven overdag ook niet meer te slapen (de jongste deed wel eens een oogje dicht in de auto ofzo), ook wel heel makkelijk. tWas echt relax.

Wij hebben hier dat lampje met tijdschakelaar ingevoerd (ong. 4 weken geleden) en het werkt SUPER! Met een beloningssysteem erbij; als hij alleen riep als het lampje aan was kreeg hij een sticker. Daaronder een plaatje van een kadootje wat hij kreeg als de 8 hokjes vol waren. Dat kadootje heeft hij inmiddels en wij worden 's nachts echt zelden nog gewekt (keer dromen ofzo). Maar dat constante geroep lijkt helemaal over....!!
Ben al weken een genietende moeder met haar kids ;-). tGaat zo lekker allemaal. Merkt dat ik zelf ook meer geduld, energie, positieviteit bezit door de goede nachten.

Terug naar “Archief”