pannenkoek schreef:Ik HAD er ook zo eentje, wilde nooit wat, zag van een kilometer afstand als iets van een ander merk was. Wilde nooit iets nieuws proeven, proberen, nou dan niet.
Maar op een dag kwam het wel.
Je hebt mensen die stoppen alles ongezien in hun mik en je hebt mensen die zeer kritisch zijn op hun eten. Er kan "angst" achter zitten, bang voor iets nieuws/verandering. Misschien is het een heel gevoelige jongen? Of heeft hij mogelijk een autistische beperking? vraag ik voorzichtig!!
Kijk dit is een heel ander antwoord.
Gevoelig is hij wel, maar ook eigenwijs. Heeft geen autistische beperking. Als het brood maar in een andere zak zit, zit ie al te kijken..... Soms schaam je je echt omdat hij veel dingen niet lust. Het ging ons om het proeven, en dat vertikt hij vaak, en deze keer hielden wij 'onze poot stijf' plat gezegd. Pas was de ranje uit het assortiment, nou, dan is het weer een gepuzzel welke ik meeneem. Onze dochter van 8 lust ook meerdere dingen niet. Proefde vd wk spa-appel, en dat vond ze lekker, ondanks de prik. Het gaat ons om het proeven, meer niet.[/quote]
====================================================De mijne heeft dus ook geen aut. beperking, maar is heel gevoelig en blijkt nu een zeer gerichte smaak en keus te hebben.
Hij wilde vroeger als schooljongetje alleen de appel-perzik dubbelfriss, niks anders, geen ander merk. Dus ik nam altijd zelf pakjes mee, want veel mensen hebben dit niet in de koelkast en kun je ook niet verlangen.
Het gaat er maar om, hoe star je dit vindt als moeder, zeker als je andere kinderen wel alleslusters zijn. Maar kinderen die zo zeker zijn wat ze wel of niet eten, worden misschien wel mensen die bewuste keuzes maken.
Er is zoveel om uit te kiezen! Misschien daarom!
Als ik in de supermarkt loop, verbaas ik me soms om de hoeveelheid pakken fris die er staan, light, met bubbels, zonder, aanmaaksiroop, flessen met koolzuur, tig soorten mineraalwater. Je wordt er toch niet goed van eigenlijk?
En ik zou me niet schamen hoor Pannekoek, als moeder. Ben je mal. Als hij zich verder keurig gedraagt maar happy is met een glaasje melk of water, laat het dan los.