Moderator: Moderafo's
mohamed schreef:Maak een goede bolognese saus, want daar zijn kinderen gek op en de groenten zie je niet!
ajl schreef:Mijn kinderen eten juist het liefst droge pasta/rijst zonder saus. Dus dat werkt bij ons niet.
Verhit de boter en olijfolie in een pan en voeg ui, selderij, wortel en gehakt toe. Bestrooi met zout en peper naar smaak. Roer goed en laat alles op laag vuur een paar minuten pruttelen tot de groenten zacht worden en het gehakt kleur krijgt. Verdun de tomatenpuree met wat water (of gebruik een blik gepelde tomaten) en roer het door de groenten. Laat alles afgedekt op heel laag vuur anderhalf uur pruttelen; voeg wat heet water toe als de saus te droog dreigt te worden. Deze vleessaus (ragu) kun je ook maken van half-om-half gehakt en met champignons extra smaak geven. Voor timbalen en tagliatelle.
Ingrediënten:
40 g boter
2 eetlepels olijfolie
1 ui, fijngehakt
1 stengel bleekselderij, fijngehakt
250 gr rundergehakt
1 eetlepel geconcentreerde tomatenpuree
zout en peper
MissF schreef:Een zoon van 15 jaar? pff, als je daar die strijd over aan wilt gaan, daar zou ik echt niet aan beginnen. Er zijn veel wezenlijker zaken waar ik met een puber de strijd over aan zou gaan i.p.v. over eten.
liefie schreef:Dat noem ik ook niet echt een gezonde saus
Lalage schreef:Waarom zou je geen olijven proeven? Ik heb ze leren eten door af en toe eentje te proberen en nu vind ik ze lekker. Hetzelfde geldt voor koffie en haring.
schelpje3 schreef:Zoals die olijven in de olie drijven, lijken het net ogen![]()
Het gaat erom dat je soms niet WIL proeven, ook al zegt de hele wereld tegen je: het is lekker, proef nu eens.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten