Moderators: Memmem, Moderafo's
Mortlach schreef:
Wat is er mis met koffie? Zolang je er geen suiker indoet...
Evelien schreef:Koffie zonder melk en suiker vindt ik geen koffie. Maar goed ik merk dat ik niet verslaafd ben. Kan gerust zonder
parsifal schreef:Ik geloof dat ik ook wat te zwaar ben (ergens tussen de 1.75 en 1.80 en tussen de 75 en 80kg). Op het moment probeer ik wat er af te krijgen en wat spieren te kweken. Mijn doel is om in staat te zijn goede pull-ups te doen, op het moment is zelfs 1 pull up al te zwaar voor me.
Mortlach schreef:
Als je die echt wilt oefenen, klik HIER
Ik moet de mijne ook weer eens ophangen. Telescopisch dus geen lelijke schroefgaten in je deurstijlen, en als je hem stevig genoeg aandraait komt ie ook niet gauw naar beneden.
Om langzaam op te bouwen kun je hem ook laag hangen en er dan min om meer onder gaan liggen zodat je slechts een deel van je gewicht hoeft op te trekken. En dan steeds een beetje hoger hangen zodat je zelf steeds meer rechtop komt te zitten.
parsifal schreef:Voorlopig is het bij mij nog voorlopig opdrukken, sit-ups, inverted rows (ik gebruik mijn bureau) en wat oefeningen met resistance tube en rugzak gevuld met Calvijn's commentaren (zware lectuur). Misschien dat ik ook eens van de gym hier op het werk gebruik ga maken, maar dat is waarschijnlijk pas vanaf juli/augustus.
De opmerkingen bij de staaf die je aanprijst suggereren dat schroeven wel nodig zin trouwens
parsifal schreef:Ik geloof dat ik ook wat te zwaar ben (ergens tussen de 1.75 en 1.80 en tussen de 75 en 80kg). Op het moment probeer ik wat er af te krijgen en wat spieren te kweken. Mijn doel is om in staat te zijn goede pull-ups te doen, op het moment is zelfs 1 pull up al te zwaar voor me. Mijn eetpatroon is voornamelijk veranderd door uitgebreider te ontbijten, vrijwel alleen fruit tussendoor, minder bij het avondeten en drinken beperken tot thee, mineraalwater en af en toe vruchtendrank (hangt er vanaf wat ik in huis heb).
Ik heb wel eens begrepen dat meer dan 2 kg per maand afvallen niet echt gezond is. Ik zie hier soms extremere getallen langskomen.
nette schreef:om te weten of je te zwaar ben moet je je gewichte/lengte in het kwadraat
bij 1,75 met 75 kilo is dat 24,5 (75/(1,75/1,75))dat is je BMI en gezond is tussen de 20-25 dus dat is je hebt geen overwicht en bij 1,80 met 80kg is dat 24,7
sommige zeggen ook je mag zo zwaar zijn als dat je lang bent als je dus 1,75m ben mag 75 kg wegen
linde schreef:Nou over afvallen gesproken ben al enkele maanden fanatiek aan het sporten en mn vetpercentage is zo'n 10% gedaaldqua kilo's zit ik nu rond de -5.
Wil er eigenlijk nog 5 af!(nog liever 8 maar eerst maar es naar de -10)
linde schreef:Voor mannen en vrouwen zijn de percentages verschillend toch? ik vergeet telkens te vragen wat het juiste percentage voor me is, op internet lees ik allerlei verschillende getallen...
Ik heb ook meer op mn vetpercentage gefocused dan op mn gewicht, met sporten krijg je er automatisch ook wat spieren bij...
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten