Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 03 mei 2012 10:07

@ jannoek Hoeveel kilo wil je nog? Zijn jouw zwangerschapskilo's er al af?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 mei 2012 10:38

Mortlach schreef:
Wat is er mis met koffie? Zolang je er geen suiker indoet... :mrgreen:

Koffie zonder melk en suiker vindt ik geen koffie. Maar goed ik merk dat ik niet verslaafd ben. Kan gerust zonder :wink:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 mei 2012 10:48

Evelien schreef:Koffie zonder melk en suiker vindt ik geen koffie. Maar goed ik merk dat ik niet verslaafd ben. Kan gerust zonder :wink:

Ik vind koffie MET melk en suiker dan weer geen koffie. Met melk kan nog net, maar suiker? brrrrr.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 mei 2012 10:52

:lol:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 mei 2012 11:25

parsifal schreef:Ik geloof dat ik ook wat te zwaar ben (ergens tussen de 1.75 en 1.80 en tussen de 75 en 80kg). Op het moment probeer ik wat er af te krijgen en wat spieren te kweken. Mijn doel is om in staat te zijn goede pull-ups te doen, op het moment is zelfs 1 pull up al te zwaar voor me.

Als je die echt wilt oefenen, klik HIER

Ik moet de mijne ook weer eens ophangen. Telescopisch dus geen lelijke schroefgaten in je deurstijlen, en als je hem stevig genoeg aandraait komt ie ook niet gauw naar beneden.

Om langzaam op te bouwen kun je hem ook laag hangen en er dan min om meer onder gaan liggen zodat je slechts een deel van je gewicht hoeft op te trekken. En dan steeds een beetje hoger hangen zodat je zelf steeds meer rechtop komt te zitten.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 03 mei 2012 11:40

Mortlach schreef:
Als je die echt wilt oefenen, klik HIER

Ik moet de mijne ook weer eens ophangen. Telescopisch dus geen lelijke schroefgaten in je deurstijlen, en als je hem stevig genoeg aandraait komt ie ook niet gauw naar beneden.

Om langzaam op te bouwen kun je hem ook laag hangen en er dan min om meer onder gaan liggen zodat je slechts een deel van je gewicht hoeft op te trekken. En dan steeds een beetje hoger hangen zodat je zelf steeds meer rechtop komt te zitten.

Voorlopig is het bij mij nog voorlopig opdrukken, sit-ups, inverted rows (ik gebruik mijn bureau) en wat oefeningen met resistance tube en rugzak gevuld met Calvijn's commentaren (zware lectuur :)). Misschien dat ik ook eens van de gym hier op het werk gebruik ga maken, maar dat is waarschijnlijk pas vanaf juli/augustus.

De opmerkingen bij de staaf die je aanprijst suggereren dat schroeven wel nodig zin trouwens
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 mei 2012 11:53

parsifal schreef:Voorlopig is het bij mij nog voorlopig opdrukken, sit-ups, inverted rows (ik gebruik mijn bureau) en wat oefeningen met resistance tube en rugzak gevuld met Calvijn's commentaren (zware lectuur :)). Misschien dat ik ook eens van de gym hier op het werk gebruik ga maken, maar dat is waarschijnlijk pas vanaf juli/augustus.

De opmerkingen bij de staaf die je aanprijst suggereren dat schroeven wel nodig zin trouwens

Hmm, ik heb hem toch zonder problemen zonder schroeven gebruikt. Voor opdrukken heb je ook leuke beugeltjes. De meeste sportwinkels zullen ze wel hebben.

Ook leuk is opdrukken en 'roeien' tegelijk. van die 6-hoekige haltertjes kopen (die rollen niet weg), die gebruiken als handgrepen bij het opdrukken en dan tussen elke herhaling 1 arm naar je borst trekken. Zwaar, heel erg zwaar.

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 03 mei 2012 15:45

parsifal schreef:Ik geloof dat ik ook wat te zwaar ben (ergens tussen de 1.75 en 1.80 en tussen de 75 en 80kg). Op het moment probeer ik wat er af te krijgen en wat spieren te kweken. Mijn doel is om in staat te zijn goede pull-ups te doen, op het moment is zelfs 1 pull up al te zwaar voor me. Mijn eetpatroon is voornamelijk veranderd door uitgebreider te ontbijten, vrijwel alleen fruit tussendoor, minder bij het avondeten en drinken beperken tot thee, mineraalwater en af en toe vruchtendrank (hangt er vanaf wat ik in huis heb).

Ik heb wel eens begrepen dat meer dan 2 kg per maand afvallen niet echt gezond is. Ik zie hier soms extremere getallen langskomen.

om te weten of je te zwaar ben moet je je gewichte/lengte in het kwadraat
bij 1,75 met 75 kilo is dat 24,5 (75/(1,75/1,75))dat is je BMI en gezond is tussen de 20-25 dus dat is je hebt geen overwicht en bij 1,80 met 80kg is dat 24,7

sommige zeggen ook je mag zo zwaar zijn als dat je lang bent als je dus 1,75m ben mag 75 kg wegen

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 mei 2012 16:02

nette schreef:om te weten of je te zwaar ben moet je je gewichte/lengte in het kwadraat
bij 1,75 met 75 kilo is dat 24,5 (75/(1,75/1,75))dat is je BMI en gezond is tussen de 20-25 dus dat is je hebt geen overwicht en bij 1,80 met 80kg is dat 24,7

sommige zeggen ook je mag zo zwaar zijn als dat je lang bent als je dus 1,75m ben mag 75 kg wegen

Die laatste ken ik ook wel, en is bij normale bouw een redelijke richtlijn. Maar er is zo veel verschil in bouw en in man/vrouw en leeftijd alleen al, dat het toch niet iets is om je blind op te staren. Het houdt namelijk geen rekening met het feit of je gewicht uit vet of uit spieren bestaat.

Je kunt 100 kilo wegen en waarvan 25 % vet is, maar ook 100 kg met maar 10 % vet. In dat laatste geval heb je echt geen overgewicht.

Vetpercentage is eigenlijk de enige echt goede maatstaf om te zien hoe je ervoor staat. Er zijn speciale apparaatjes om dat te meten.

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 03 mei 2012 16:11

die eerste is dan ook betere graadmeter,
dat zal ongetwijfeld, maar over het algemeen werkt het op basis van BMI wel goed, en is makkelijker uit te rekenen. maar natuurlijker kan het nauwkeurig, maar dat kost wel meer

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 03 mei 2012 17:40

Nou over afvallen gesproken ben al enkele maanden fanatiek aan het sporten en mn vetpercentage is zo'n 10% gedaald :) qua kilo's zit ik nu rond de -5.
Wil er eigenlijk nog 5 af!(nog liever 8 maar eerst maar es naar de -10)
PaSaP Hoogh!!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 mei 2012 17:54

linde schreef:Nou over afvallen gesproken ben al enkele maanden fanatiek aan het sporten en mn vetpercentage is zo'n 10% gedaald :) qua kilo's zit ik nu rond de -5.
Wil er eigenlijk nog 5 af!(nog liever 8 maar eerst maar es naar de -10)

Wauw, 10 % is echt heel veel!. Ik hoop ook op -10 % uit te komen (nu 25%, straks 15%, dan ben ik echt superfit)

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 03 mei 2012 17:59

Voor mannen en vrouwen zijn de percentages verschillend toch? ik vergeet telkens te vragen wat het juiste percentage voor me is, op internet lees ik allerlei verschillende getallen...
Ik heb ook meer op mn vetpercentage gefocused dan op mn gewicht, met sporten krijg je er automatisch ook wat spieren bij...
PaSaP Hoogh!!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 mei 2012 19:51

linde schreef:Voor mannen en vrouwen zijn de percentages verschillend toch? ik vergeet telkens te vragen wat het juiste percentage voor me is, op internet lees ik allerlei verschillende getallen...
Ik heb ook meer op mn vetpercentage gefocused dan op mn gewicht, met sporten krijg je er automatisch ook wat spieren bij...

Mannen rond de 15 %
Vrouwen rond de 25 %

Als je 10 kilo vet 'omzet' in 10 kilo spieren, weeg je precies evenveel maar ben je echt merkbaar fitter, uiteraard.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 03 mei 2012 19:55

ah dan moet ik nog zo'n 4% om daar op te zitten.
Ik merk het wel in centimeters!
PaSaP Hoogh!!

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”