Vrijgezellen deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Bertiel » 28 apr 2012 20:24

Ik ben niet boos hoor, was alleen verbaasd over je kortzichtigheid, ik had je hoger in het vaandel staan!
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 28 apr 2012 20:50

Boekenlezer schreef:Hallo hé, wat reageer je boos! :shock:

Het kàn wel, maar het ligt naar mijn idee minder voor de hand dat een dame, zoals op de foto, vrijgezel blijft.
Ik heb ook wel eens een knappe vrouw van 40 jaar leren kennen, die vrijgezel was gebleven. Dus ja, het kàn wel.

Maar ik vind die dame op de foto wat meer dan alleen maar toevallig vrij knap. Ze ziet er ook goed gekleed en goed verzorgd uit. Gewoon het soort persoon, de uitstraling die ze heeft, geeft mij niet het idee dat zij iemand is die nooit een man zal vinden.

ik snap het ook niet

Je concludeert iets alleen maar op uiterlijk. ( oppervlakkig is dat eigenlijk ) Ik ken zat hele mooie en knappe meisjes die vrijgezel zijn, omdat hun karakter nu eenmaal vrij botsend is ( als je snapt wat ik bedoel ) . Of omdat ze nog steeds niet de juiste zijn tegengekomen.

Daarnaast neem ik aan dat je eigenlijk gewoon op een ingewikkelde manier een compliment naar het meisje van de foto wil maken en haar graag mee uit zou nemen. Je vind haar een hele mooie vrouw waarschijnlijk.

een tip voor je is om dat anders aan te pakken, mocht je haar ooit in het echt tegenkomen. ( en niet zeggen wat je eerst postte )

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 28 apr 2012 21:04

Nu we het er toch over hebben: vinden jullie dat de kerk de single vergeet?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 28 apr 2012 21:15

mw schreef:Nu we het er toch over hebben: vinden jullie dat de kerk de single vergeet?

Ik denk het eerlijk gezegd niet. De prediking gaat toch uit naar iedereen die onderwezen wilt worden uit Gods Woord ongeacht vanuit welke situatie iemand leeft. De prediking die ik vaak hoor is niet heel vaak gericht op specifieke doelgroepen maar zou van iedereen van toepassing kunnen zijn. Al zijn er natuurlijk wel de bekende rijtje met uitzonderingen. Het rijtje van: vaders, moeders, kinderen, jongeren en ouderen. Maar ik vind het onterecht om hier als single meteen op de bres te springen. Persoonlijk denk ik ook dat voorgangers niet echt weten wat ze met de doelgroep aan moeten. De een voelt een grote eenzaamheid en wil graag dat er voor hen gebeden wordt, de ander is juist heel happy in zijn situatie en ziet het niet als een probleem, maar ziet wel een soort van bevestiging dat hij genoemd wordt in het rijtje zieken, weduwen, etc...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 28 apr 2012 21:37

meribel schreef:Daarnaast neem ik aan dat je eigenlijk gewoon op een ingewikkelde manier een compliment naar het meisje van de foto wil maken en haar graag mee uit zou nemen. Je vind haar een hele mooie vrouw waarschijnlijk.

Haar op een ingewikkelde manier een compliment geven, nou nee, dat ging niet door mijn gedachten. Nee, het was gewoon een gevoelsmatige indruk van 'dat lijkt mij geen type dat lang vrijgezel blijft of die niemand zal kunnen vinden'. Het gaat meer over het soort mens wat ik in haar zie, dan wat ik van haar vind. En ik dacht: laat ik dat eens op het forum zetten.

Ik geef toe dat ik haar niet lelijk vind. Maar dat is een indruk van een foto. Ik moet iemand in het echt ontmoeten wil ik kunnen zeggen wat ik van haar vind. Zolang dat niet gebeurd is, ga ik van zo'n dame niet beweren dat ik met haar uit zou willen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 28 apr 2012 21:37

mw schreef:Nu we het er toch over hebben: vinden jullie dat de kerk de single vergeet?

Ik kan niet zeggen dat ik dat nadrukkelijk zo ervaar.
Nee, ik hoor het toch best wel eens noemen door een dominee, de mensen die geen partner gevonden hebben. Laatst nog. En dan maakte hij onderscheid tussen hen die dat als een groot gemis ervaren, en anderen die er prima mee kunnen leven en hooguit wel eens hun hart willen luchten. De laatste twee trouwdiensten die ik meemaakte werden degenen die geen partner gevonden hadden ook genoemd.
Dus nee, ik ervaar dat niet zo, dat de singles vergeten worden. Niet in mijn gemeente in ieder geval.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 apr 2012 12:32

mw schreef:O nee, vrijgezel zijn is absoluut niet erg vind. Maar desondanks gun ik jou dat je erg lang, erg gelukkig wordt met deze dame in kwestie.

Dat heeft averechts gewerkt want ik ben weer bij de club vrijgezellen! :x

Alhoewel: nieuwe ronde nieuwe kansen, valt er nog wat te dansen en te sjansen? :lol:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 apr 2012 21:31

Boekenlezer schreef:Maar ik vind die dame op de foto wat meer dan alleen maar toevallig vrij knap. Ze ziet er ook goed gekleed en goed verzorgd uit. Gewoon het soort persoon, de uitstraling die ze heeft, geeft mij niet het idee dat zij iemand is die nooit een man zal vinden.

Ja, dat krijg je als je modellen gebruikt voor je in scène gezette foto's...

Maar goed, je kunt daar dus echt niets over zeggen. Misschien is die dame wel erg verlegen of kritisch (op een goede manier).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 apr 2012 21:35

Zo, net terug van een erg gezellig weekend. Veel treinen maar het was het helemaal waard. Strandwandeling, museum, samen koken, veel praten, nog wat dingetjes...

We zijn het er allebei over eens dat we het gauw nog een keertje moeten doen!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 29 apr 2012 21:39

Ooo wat leuk Mortlach! Dat belooft veel goeds :wink:

@Mohamed: nou ja zeg, wat een pech! Haha, wie weet moet je je tshirt uit de kast pakken en daarmee morgen gaan rondlopen :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 apr 2012 07:26

mw schreef:@Mohamed: nou ja zeg, wat een pech! Haha, wie weet moet je je tshirt uit de kast pakken en daarmee morgen gaan rondlopen :mrgreen:

Nee, ik beschouw het niet als pech, want ik heb haar een kans gegeven toen ze die wilde. Liefde laat zich niet dwingen en het moet van beide kanten komen, daar kan je boos over worden of verdrietig, maar doe dat niet te lang en zeker niet als het nog niks was!

Het shirt wat jullie me gaven met achterop de tekst vrijgezellepakezel blijft mooi in de kast, want hoewel de kleur zwart me goed staat beschouw ik vrijgezel zijn niet zo zwartgallig. :clown:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 apr 2012 07:28

Mortlach schreef:Zo, net terug van een erg gezellig weekend. Veel treinen maar het was het helemaal waard. Strandwandeling, museum, samen koken, veel praten, nog wat dingetjes...

We zijn het er allebei over eens dat we het gauw nog een keertje moeten doen!

Hartstikke leuk man, een beetje zonneschijn in het regenachtige Ierland lijkt me niet verkeerd!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 apr 2012 22:18

Het kan soms vreemd lopen, maar laat ik het er op houden dat ik me hier iets te vlug weer heb aangemeld! :mrgreen:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 30 apr 2012 23:29

Volgens mij zijn er nu 2 opties:

1. Zij kreeg alweer spijt en wilde je alweer terug :mrgreen:
2. Jij hebt mijn goedbedoelde advies ter harte genomen. Hebt het bewuste tschirt met VRIJGEZELLE PAKEZEL erop, aangetrokken en liep de ander op de oranjemarkt tegen het lijf waar jij een gewillige pakezel voor haar aankopen bleek te zijn. En van het één kwam het het ander :mrgreen:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 apr 2012 23:40

hubert schreef:
Is het een dame met de voor jou zo belangrijke aspecten? Ik ben benieuwd hoe dat afloopt. Laat je nog wat weten, eventueel privé? Dat zou ik leuk vinden.

Dat hoeft niet per se privé hoor. Ja, ook op dat gebied zijn er mogelijkheden. We zullen de komende tijd ongetwijfeld samen gaan uitzoeken hoe we dat vorm gaan geven.

Terug naar “Archief”