Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor MissF » 28 apr 2012 18:41

Onze gastouder zit bij ons de kerk, en er komen dus nog 2 kindjes bij haar, die ook uit onze kerk komen. Via de kerk dus!

Liefie, leuk dat Nina de loopauto zo mooi vindt! Frederiek is helemaal niet zo hongerig meer, de laatste fles pap doen we ook af en toe niet meer, al wordt ze soms nog wel echt wakker 's avonds en is ze pas stil als ze die fles op heeft :D
jasje heb ik niet gevonden, dus nu maar een patroon uitgezocht en stof gehaald, dan maak ik em zelf wel, want alles boven de 25 euro vind ik al teveel voor een zomerjas in zo'n klein maatje. Ze tijgert al een poosje, sinds ze bijna 7 maanden is volgens mij, en nu af en toe een klein stukje kruipen, maar ze gaat stukken sneller als ze tijgert, dus gaat ze daar vaak mee verder. Uit zichzelf staan doet ze wel aan lage dingen, of op de bank, maar niet in de box ofzo. Wel op haar knieen, maar verder lukt nog niet denk ik.
Heerlijk dat Nina goed slaapt zeg, dat geeft zoveel rust vind ik.

Jannoek, merk je nu al effect op de methode? En qua huilen, tja, echt huilen doet ze eigenlijk zelden, dan is er altijd iets ergs, pijn door vallen ofzo. Wel soms wat jammeren, en als dat niet binnen 10 minuten stopt, dan heeft ze honger, dat gebeurt soms 's avonds. Verder ligt ze gewoon op bepaalde tijden in bed en slaapt dan ook, dus huilt ze ook niet, en als ze huilend wakker wordt haal ik haar er nog niet uit, omdat ze dan nog niet uitgeslapen is. Dan slaapt ze vaak ook zo weer verder tot ze al kletsend wakker wordt, dan weet ik dat ze echt uitgeslapen is ;) Ik besef wel dat ik erg makkelijk praten heb, zo. Lijkt me heel moeilijk om je kind te moeten laten huilen...sterkte alvast!!

Oja, en ik heb net een poppenwagentje van riet opgehaald, via marktplaats gekocht. Wel rode stof i.p.v. roze die ik vroeger had, maar net zo schattig :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 28 apr 2012 19:10

bedankt voor alle reacties. ik heb gekeken voor dat schakeltje, alleen vind dat nog best wel prijzig 25 euro!.
schipje in principe zowel overdag als s avonds, alleen ik wil geen gastouder worden, daar is mijn huis niet geschikt voor. Dan zijn er ook voorwaarden waar je aan moet voldoen. Al heb ik wel de diploma`s ervoor. Maar het is meer nu voor overdag gewoon. En straks als ik werk alleen s avonds.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 apr 2012 20:01

liefje schreef:Leuke foto..stoer mannetje joh!

Deze is ook erg leuk voor een eerste verjaardag! :D http://www.liesjeshoutenspeelgoed.nl/sc ... p6383.html Ps. de hele site is leuk!
http://www.liesjeshoutenspeelgoed.nl/lo ... p4948.html moet je van houden? :wink:

dat trekkertje lijkt op wat wij hebben... helaas ongebruikt in de gang! :cry:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 apr 2012 20:19

@nita: hier staan in het kerkblad weleens oproepjes voor oppas. Misschien is dat iets? Of bij een chr. basisschool of psz een oproepje ophangen?

@tuinfluiter: leuk om wat te lezen over jouw psz! Zat me pas nog af te vragen hoe het daarmee stond, maar wist even niet in welk topic ik je dit kon vragen ;)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 28 apr 2012 21:17

Nita, je kunt ook gastouder worden bij de kinderen thuis.
Bumba, Hier gaan de kinderen die na 1 okt 4 worden de ochtenden naar groep 0.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 apr 2012 07:48

@Jannoek Klopt die is het ja... Zie nu zelfs staan dat hij vanaf 3 jaar is zou iets te hoog gegrepen zijn... Wel een interessant boek volgens mij maar als Floris iets doet want niet mag ''kun'' je er niets van zeggen?
Heel veel suc6 met de nachten snap wel dat je er tegen op ziet.

@Liefje ik heb even naar je link gekeken Nina heeft ook zo iets voor haar geboorte gehad erg leuk speelgoed en degelijk.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 apr 2012 14:45

@liefie je mag er 1x wat van zeggen en dan verder negeren. Alleen bij gevaarlijke situaties oid dan de 2e keer weghalen en uit laten razen op een plek waar je m geen aandacht geeft, tot hij rustig wordt, en dan weer met schone lei laten beginnen. Dat is nog maar 2x nodig geweest ;-)

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 29 apr 2012 20:36

Memmem schreef:Bumba, Hier gaan de kinderen die na 1 okt 4 worden de ochtenden naar groep 0.

Oh, oke, daar zou mijn zoon dan voor in aanmerking komen, maar dat duurt nog anderhalf jaar. Nog maar eens vragen wat ze met dat vve bedoelen......en vooral waarom....

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 30 apr 2012 10:28

Jannoek, moet je hem gewoon laten huilen tot hij in slaap valt? En als dat nou weer 1.5 uur duurt? Ik zou er dan bij gaan zitten denk ik met mn rug er naar toe. Dan voelt hij zich in ieder geval nooit verlaten.

Over dat negeren... prima maar er zijn grenzen. Je mag je kinderen toch zeker wel straf geven? God straft ook Zijn kinderen! Helemaal perfect op maat en met een Doel. Daar mogen/moeten wij een voorbeeld aan nemen. Kinderen moeten mijns inziens toch leren dat er consequenties volgen als ze ongehoorzaam zijn.
Als het werkt is het een goed methode denk ik maar ik zie ook kinderen van 3 die een grote mond geven en dat word genegeerd!!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 apr 2012 13:11

@Schipje wij hebben ook er voor gekozen om bij hem te blijven zitten, om dat veilige gevoel te geven, maar we doen dan niks. Zoeken ook geen contact met hem. Gisteravond heeft hij 'maar' 3 kwartier gehuild, en vannacht maar 1x. Toen hebben we hem laten huilen en is hij weer in slaap gevallen tot half 7. Ben er heel blij mee!

Wat dat negeren overdag betreft: Het gaat er om dat je heel consequent bent en vooral positieve aandacht geeft. Hij pakt het heel goed op :-)
Vanmorgen hebben we hem oook nog even in de box gezet om dat hij wat deed wat echt niet mocht. Hij wordt nu sneller rustiger, heel fijn!
Hij is nu net ook zelf in z'n bed in slaap gevallen. Het geeft ons zo veel rust!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 30 apr 2012 13:22

Jannoek schreef:@Schipje wij hebben ook er voor gekozen om bij hem te blijven zitten, om dat veilige gevoel te geven, maar we doen dan niks. Zoeken ook geen contact met hem. Gisteravond heeft hij 'maar' 3 kwartier gehuild, en vannacht maar 1x. Toen hebben we hem laten huilen en is hij weer in slaap gevallen tot half 7. Ben er heel blij mee!

Wat dat negeren overdag betreft: Het gaat er om dat je heel consequent bent en vooral positieve aandacht geeft. Hij pakt het heel goed op :-)
Vanmorgen hebben we hem oook nog even in de box gezet om dat hij wat deed wat echt niet mocht. Hij wordt nu sneller rustiger, heel fijn!
Hij is nu net ook zelf in z'n bed in slaap gevallen. Het geeft ons zo veel rust!

Wat goed dat het zo werkt met slapen! Geef je groot gelijk dat je erbij zit zonder contact te maken etc.
Over dat negeren... positieve aandacht is inderdaad altijd erg belangrijk. Merk ik zelf hier ook goed. Negeren waar het kan maar ik erger me vaak aan moeders die hun kids veel negeren terwijl zij wel hinderlijk gedrag vertonen. Mijn reactie was meer een reactie op alle m.i. overdreven visie's wat betreft negatieve gevolgen na straf/time-out. Dat vinden sommige pedagogen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 apr 2012 13:53

Jannoek, wat heerlijk zeg met dat slapen. Ik hoop zo voor jullie dat hij vrij snel goed gaat slapen.

Hier erg lastig met drinken, ik hoop dat het straks wat beter gaat. Hij is alleen enorm verkouden en heeft een piepende en rochelende ademhaling.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 apr 2012 15:22

Wat vervelend evelien! Beterschap! Floris eet de laatste tijd heel slecht warm, hij werkt alles weer naar buiten, ook irritant...

Gisteravond was hij wel slim bezig. Ik had drie spenen bij m gelegd, en hij werte ze keurig alle drie z'n bed uit, om vervolgens z'n handen uit te steken en mama te roepen. Maar ik heb ze niet gegeven, want dan zou hij de baas zijn... uiteindelijk is het m dus zonder speen gelukt. Ook goed om te weten dat dat lukt ;-)
Wat straffen betreft: ik vind dat een kind moet weten wie de baas is, dus dan is het soms wel nodig om in te grijpen toch ;-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 apr 2012 19:21

Wat knap dat jullie het zo goed volhouden Jannoek! Echt respect! Fijn om te merken dat het al effect heeft

Qua straffen, dat is natuurlijk soms nodig, maar ik merk hier dat als we gewoon consequent zijn, straffen amper nodig is. waarschuwen alleen is al genoeg. Wat we ook heel vaak doen is benoemen wat hij wel mag/moet doen i.p.v. alles wat niet mag. Daar blijft het hier wel echt gezelliger door. Hij heeft wel een strafstoeltje, maar dat is echt amper nodig, eens in de paar weken ofzo. Juist doordat we die zo weinig gebruiken, is het ook echt een straf om daar te zitten, en weet hij heel goed dat hij dan veel te ver is gegaan.
tegenwoordig zitten we in de 'tel' fase. Dus moet hij voor we bij 3 zijn gedaan hebben of begonnen zijn met wat we verwachten van hem. Werkt als een trein, hij weet niet eens wat de consequentie zal zijn als we al bij 3 zijn en hij is nog niet begonnen, en wij weten die consequentie net zo min omdat we die nooit nodig hebben :mrgreen:

Maargoed, wij hebben denk ik aan Jurian een redelijk makkelijke. ben benieuwd of deze methode ook werkt als we er eentje hebben die niet zo makkelijk is ;)

Heerlijk dat weer vandaag he! We hebben de hele dag buiten geleefd, zo lekker. Frederiek in het campingbedje of op het gras en Jurian heeft continu op zijn driewieler de straat op en neer gefietst. Morgenochtend ga ik een fietsje voor hem ophalen, 12 inch. Die hij nu heeft is toch 16 inch (had ik wel als 12 inch gekocht eigenlijk), en die is prima, maar voor echt leren fietsen zonder zijwieltjes is het toch te hoog. Dus nu maar weer een marktplaats koopje :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 02 mei 2012 16:15

@Jannoek: mooie foto! prachtig.
Lastig he, als het allemaal een beetje anders gaat dan je eigenlijk verwacht. En maar hopen dat het een fase is;-)

Hier een dochter die op straat ineens allerlei woorden hoort en ze leuk vindt om te gebruiken en ook op het juiste moment. En dat dan weer uitbannen ](*,) Ze geniet er helemaal van dat ze nu 'op straat' mag spelen met alle kinderen. Verder hebben we haar op gym gedaan. Ze danst, springt en gymt de hele dag. Dus wij kijken bij de peutergym (2-4jr). Aan het eind vroeg de juf hoe ze het vond 'leuk hoor, maar echt voor kleine kinderen'.
Dus besloot ik maar om haar er niet op te doen en een jaar te wachten tot ze ruim 4 is voor de 4,5-7 jr groep.
Belt de juf later op dat ze met de juf van de hogere groep had gepraat en dat AJS het daar mag proberen.
Ze is er nu 5 keer geweest en ze vind het fantastisch. De juf merkte ook niet echt dat ze jonger was. Alleen moest ze leren wat 'in de rij staan' is. En dat je met tikkertje mensen ook echt moet tikken en niet gezellig, al lachend mee moet hollen. :mrgreen:
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”