Zegt de bijbel dat Jezus God is?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Zegt de bijbel dat Jezus God is?

Berichtdoor Wilsophie » 27 apr 2012 15:27

="Schaapje" Jij zegt omdat in de Bijbel staat dat niemand God ooit heeft gezien, dus Hij onzienlijk is.
Nee dat zeg ik niet.
Ik zeg dat God Geest is en dat Hij dus onzienlijk is.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 apr 2012 15:39

Ik zeg dat God Geest is en dat Hij dus onzienlijk is.

Nou dat klopt dan niet met Ex.33 want Mozes heeft God gezien zeg ik al voor de 2e maal
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 apr 2012 15:44

Omdat de Bijbel het volgende zegt: “Niemand heeft ooit God gezien,...” (Joh. 1 : 18).

Je moet toch eens beter kijken wat je nu schrijft, want dit heb je dus gezegd!
Hierboven zeg je ....nee dat zeg ik niet #-o

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 27 apr 2012 15:48

Schaapje heeft gelijk: niemand heeft God gezien behalve Mozes, maar alleen van achteren. Dat was al heel imposant! Als ik even fantaseer en God zie als een zon, dan kun je je voorstellen dat je daar beter niet in moet/kan kijken. Wij kunnen overigens God (soms) wel zien in onze medemens. Wij zijn namelijk bijna goddelijk volgens een psalm.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 apr 2012 15:53

Voor dat we ons inbeelden dat we alles precies weten over de Here God, zijn hier nog een paar teksten, Ex.33;20-23 waar Mozes vraagt of hij de heerlijkheid van God mag zien.

Gij zult Mijn aangezicht niet kúnnen zien, want geen mens zal mij zien en leven.
De Here zeide; Zie bij Mij is een plaats waar gij op de rots kunt staan, wanneer Mijn Heerlijkheid voor bijgaat, zal Ik u in de rotsholte zetten en u met mijn hand bedekken, tot dat Ik ben voorbij gegaan. Dan zal Ik mijn hand weg nemen en gij zult Mij van achteren zien, maar Mijn aangezicht zal niet gezien worden.

Hoezo God is Geest en dus onzienlijk?

Als jij zegt dat iets niet klopt dan moet je je ook niet inbeelden dat we alles precies weten over de Here God.
Het zijn jouw woorden, die als een verwijt op de ander neerbeuken.

Je moet toch eens beter kijken wat je nu schrijft, want dit heb je dus gezegd!
Hierboven zeg je ....nee dat zeg ik niet

Dat is nu juist de grap.
Als je het omdraait blijft het precies hetzelfde, geestelijke dingen zijn onzienlijk en onzienlijke dingen zijn geestelijk.
Dus mijn uitspraak is de humor van het gelijk.
Snap je dat ?
Ik vrees van niet.
Maar je draait het weer weg van je eigen uitspraak dat je beweert dat omdat Mozes God heeft gezien God dus niet onzienlijk is, en dat moet je dan maar verklaren.
Speel niet zo op de man Schaapje. Denk na voor je wat zegt.
En als je dan ontdekt dat wat je zegt niet klopt ga dan niet over op een ander onderwerp om je eigen onkunde te verbergen.
Verklaar maar gewoon dat God zienlijk is omdat Mozes Zijn achterste delen gezien heeft.
Dat beweer je toch?
Leg dan maar uit wat deze achterste delen inhouden, als argument dat God daarom zienlijk is.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 apr 2012 15:56

hubert schreef:Schaapje heeft gelijk: niemand heeft God gezien behalve Mozes, maar alleen van achteren. Dat was al heel imposant! Als ik even fantaseer en God zie als een zon, dan kun je je voorstellen dat je daar beter niet in moet/kan kijken. Wij kunnen overigens God (soms) wel zien in onze medemens. Wij zijn namelijk bijna goddelijk volgens een psalm.

Nou nou nou. wij zijn bijna goddelijk...man man je citeert Psalm 8 waar het niet over ons gaat maar over Christus.
God is niet de zon. Christus is de zon der gerechtigheid en ook is de zon een type van Christus.
De maan is Israël/
Waar staat dat die achterste delen imposant waren?
Dus omdat Mozes deze delen heeft gezien is God zienlijk geworden, want dat beweert Schaapje en daar maak ik bezwaar tegen Hubert. Lees even goed.
Wij zien God nooit in onze medemens wat een onzin.
Wij zijn absoluut niet goddelijk,..wat een arrogantie, om de Psalm die gaat over Christus toe te passen op jezelf.
Grr.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 apr 2012 15:59

pfft ik heb er al weer genoeg van, ik zie al op welke toon je muziek wil maken.
Jij gelijk hoor ik vind het best! :mrgreen: Ik heb toch wel gelijk dat je denkt echt alles te weten over de hemelse dingen, althans.... je denkt het :-oo

Je voelt je in ieder geval wel aangesproken!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 apr 2012 16:06

De toonzetting begon bij jouzelf. Lees maar terug. Ik was hardnekkig, je begon meteen op mij te spelen terwijl het woord aan Antoon was. En weer draai je jezelf vast, je komt er niet meer uit en dan heb ik het gedaan.
De lezer mag zelf beoordelen.
Ik blijf erbij dat God onzienlijk is en Geest en dat Geestelijke dingen per definitie onzienlijke zijn en visa versa.
God is niet een Geest, maar God is Geest.
Dat Mozes Zijn achterste delen heeft gezien is helemaal correct maar maakt God niet zienlijk.
Het is buitengewoon interessant om juist te onderzoeken waarom Mozes juist deze delen mocht zien.
En dat is vanuit de Bijbel heel goed verklaarbaar. Maar nogmaals het maakt Geestelijke dingen nog steeds geen zienlijke dingen en dat was mijn argument en daar blijf ik bij.
Hubert ten spijt want hij gaat Koninginnendag niet vieren en geeft zijn vrije dag aan de baas terug . Toch? Hubert.
En Hubert lees Psalm 8 nog eens goed.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 apr 2012 16:07

[Je voelt je in ieder geval wel aangesproken!

Huhhhh!!! ??? Hoezo? :lol: :lol:

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 apr 2012 16:37

quote="Wilsophie"De toonzetting begon bij jouzelf. Lees maar terug. Ik was hardnekkig, je begon meteen op mij te spelen terwijl het woord aan Antoon was. En weer draai je jezelf vast, je komt er niet meer uit en dan heb ik het gedaan.
De lezer mag zelf beoordelen.
Ik blijf erbij dat God onzienlijk is en Geest en dat Geestelijke dingen per definitie onzienlijke zijn en visa versa.
God is niet een Geest, maar God is Geest.
Dat Mozes Zijn achterste delen heeft gezien is helemaal correct maar maakt God niet zienlijk.
Het is buitengewoon interessant om juist te onderzoeken waarom Mozes juist deze delen mocht zien.
En dat is vanuit de Bijbel heel goed verklaarbaar. Maar nogmaals het maakt Geestelijke dingen nog steeds geen zienlijke dingen en dat was mijn argument en daar blijf ik bij.
Hubert ten spijt want hij gaat Koninginnendag niet vieren en geeft zijn vrije dag aan de baas terug . Toch? Hubert.
En Hubert lees Psalm 8 nog eens goed.

Ik laat je graag in deze waan!

Nog een tekst :D Ex 33:11
En de Here sprak tot Mozes van ....aangezicht tot aangezicht ......zoals iemand spreekt met zijn vriend.

Tja .....

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 27 apr 2012 18:36

Hierin heeft Wilsophie gelijk. Dit is verre van een waan! God is de Onzienlijke.
God is Geest en die Hem aanbidden moeten Hem aanbidden in geest en waarheid.
De Heere Jezus heeft dit zelf gezegd in Joh4-24 tegen de Samaitaanse vrouw en leert het al Zijn gelovigen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 apr 2012 19:25

Dat geestelijke dingen onzichtbaar zijn ben ik ook met Wilsophie eens en het vraagt behoorlijk wat geloof om te hopen op wat wij met de ogen niet kunnen waarnemen toch? De apostel Thomas mocht i.t.t. wij de Christus met handen tasten waardoor zijn hoop realiteit was geworden en vervuld.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 apr 2012 19:34

quote="Marloes1g" Dit is verre van een waan!
Hallo, Marloes,
Mijn verwijzing naar iemand in de waan laten had geen betrekking op de tekst Joh.4:24

Natuurlijk is God voor óns Geest, en moeten wij Hem aanbidden in Geest en waarheid.
God is de Onzienlijke.

Wij kunnen God niet zien want dan sterven wij, dat staat ook in Ex.33
Maar Mozes sprak met Hem van aangezicht tot aangezicht.

Waar het mij omgaat is dat er altijd andere teksten te vinden zijn in de Bijbel, die iets heel anders zeggen, en wij op daarom uit moeten kijken met waarheden die wij menen
te "kennen"

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 apr 2012 19:48

schaapje schreef:Waar het mij omgaat is dat er altijd andere teksten te vinden zijn in de Bijbel, die iets heel anders zeggen,

Is er dan soms een tekst te vinden waar bijvoorbeeld staat dat de sabbat NIET een rustdag is - dat joodse kinderen NIET op de achtste dag besneden werden- of dat de messias NIET alles zou herstellen?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 apr 2012 20:33

@mohamed scherp gezien :mrgreen:
Ik had het woord ' altijd' weg moeten laten.

Terug naar “[Religie] - Open forum”