Nee dat zeg ik niet.="Schaapje" Jij zegt omdat in de Bijbel staat dat niemand God ooit heeft gezien, dus Hij onzienlijk is.
Ik zeg dat God Geest is en dat Hij dus onzienlijk is.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Nee dat zeg ik niet.="Schaapje" Jij zegt omdat in de Bijbel staat dat niemand God ooit heeft gezien, dus Hij onzienlijk is.
Ik zeg dat God Geest is en dat Hij dus onzienlijk is.
Omdat de Bijbel het volgende zegt: “Niemand heeft ooit God gezien,...” (Joh. 1 : 18).
Voor dat we ons inbeelden dat we alles precies weten over de Here God, zijn hier nog een paar teksten, Ex.33;20-23 waar Mozes vraagt of hij de heerlijkheid van God mag zien.
Gij zult Mijn aangezicht niet kúnnen zien, want geen mens zal mij zien en leven.
De Here zeide; Zie bij Mij is een plaats waar gij op de rots kunt staan, wanneer Mijn Heerlijkheid voor bijgaat, zal Ik u in de rotsholte zetten en u met mijn hand bedekken, tot dat Ik ben voorbij gegaan. Dan zal Ik mijn hand weg nemen en gij zult Mij van achteren zien, maar Mijn aangezicht zal niet gezien worden.
Hoezo God is Geest en dus onzienlijk?
hubert schreef:Schaapje heeft gelijk: niemand heeft God gezien behalve Mozes, maar alleen van achteren. Dat was al heel imposant! Als ik even fantaseer en God zie als een zon, dan kun je je voorstellen dat je daar beter niet in moet/kan kijken. Wij kunnen overigens God (soms) wel zien in onze medemens. Wij zijn namelijk bijna goddelijk volgens een psalm.
[Je voelt je in ieder geval wel aangesproken!
quote="Wilsophie"De toonzetting begon bij jouzelf. Lees maar terug. Ik was hardnekkig, je begon meteen op mij te spelen terwijl het woord aan Antoon was. En weer draai je jezelf vast, je komt er niet meer uit en dan heb ik het gedaan.
De lezer mag zelf beoordelen.
Ik blijf erbij dat God onzienlijk is en Geest en dat Geestelijke dingen per definitie onzienlijke zijn en visa versa.
God is niet een Geest, maar God is Geest.
Dat Mozes Zijn achterste delen heeft gezien is helemaal correct maar maakt God niet zienlijk.
Het is buitengewoon interessant om juist te onderzoeken waarom Mozes juist deze delen mocht zien.
En dat is vanuit de Bijbel heel goed verklaarbaar. Maar nogmaals het maakt Geestelijke dingen nog steeds geen zienlijke dingen en dat was mijn argument en daar blijf ik bij.
Hubert ten spijt want hij gaat Koninginnendag niet vieren en geeft zijn vrije dag aan de baas terug . Toch? Hubert.
En Hubert lees Psalm 8 nog eens goed.
Hallo, Marloes,quote="Marloes1g" Dit is verre van een waan!
God is de Onzienlijke.
schaapje schreef:Waar het mij omgaat is dat er altijd andere teksten te vinden zijn in de Bijbel, die iets heel anders zeggen,
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten