Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2012 11:36

paprikameisje2 schreef:Leuk.. school in de straat Laura, dacht dat er toch ook optie was kostschool? oid? of heb ik je niet goed begrepen toen? Moet je wachten tot een school zich aanbied dan? kan je neit zelf shoppen naar scholen zoals hier?

Nee! Nooit kostschool! Hahaha, ik heb niet zo lang gewacht op een kind om 'm daarna op een ander af te schuiven ;) (Al heb ik daar op het moment wel even behoefte aan 8-[ ). Hier kun je je bij 3 scholen aanmelden en dan ligt het eraan hoe ver weg je woont, of je al broers/zussen op school hebt etc of ze je toe laten. Er zijn in de omliggende dorpen kleine schooltjes die kinderen af hebben moeten wijzen wegens geen plek. Ach, niet dat het uitmaakt want de scholen zijn hier allemaal openbaar. Het is alleen soms beter voor een kind om op een kleinere school te zitten (bv 50 ipv 165). M gaat naar de school met 165 kids, en hij kent ze al bijna allemaal omdat ze hier 2 keer per dag naar hem zwaaien als ze langslopen :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 apr 2012 11:40

Ideaal ja, marktplaats. En ook buren met oudere kinderen is ideaal :mrgreen: Zijn houten loopfiets (met 3 wielen) kreeg hij van hen, en pas een berg houten treinrails.
De driewieler met stang hebben we van marktplaats vandaan, voor 5 euro ofzo hier in de stad. Dus geen extra benzinekosten enzo. Maar daar heeft hij zo goed als geen gebruik van gemaakt. Onze tuin kan hij niet in fietsen, en aan de straat mag hij nog niet spelen. Ik vond het ook geen succes om mee te nemen naar de winkel ofzo. Nu heeft hij een gewone fiets met zijwieltjes, en daar gaat hij regelmatig op mee naar de winkel. Dat fietst fijner. Bij opa en oma heeft hij wel uren op de driewielers daar gefietst, maar daar is ook ruimte genoeg, en kan hij gewoon alleen spelen.

Theeserviesje met echte stenen kopjes kregen we al bij Frederieks geboorte. Dat vond ik zo'n origineel cadeau. Maar daar kan ze voorlopig nog niks mee. Net als het felroze opblaasbootje, ook zo origineel, van een vrijgezelle vriend.

Ik moet nog op zoek naar een zomerjas voor Frederiek. Ik heb een witte gekocht die veel te groot is, en natuurlijk zo dom, om wit te kopen. Staat schattig, maar na 1 uurtje dragen al vies, met al dat gekruip. De zomer schijnt eraan te komen :D Ik zag bij Zeeman een leuke bodywarmer, maar dan moet ik nog een spijkerjasje vinden. Nog maar even de stad in zo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 apr 2012 12:59

@Evelien Floris slaapt nog steeds slecht.
Ik ben nu bezig met het boek 'slaapproblemen bij kinderen'. Er wordt een voorbeeld in dat boek beschreven en het lijkt net of dat over zoonlief gaat, zo herkenbaar...
Je begint dan eerst een week met alleen maar positief gedrag benoemen en negatief gedrag negeren. Best vermoeiend soms, maar ik merk gewoon dat als ik niet zeg dat iets niet mag, hij uit zich zelf best snel stopt.
Als het iets is dat gevaarlijk is o.i.d. dan moet je hem op een plekje neerzetten en negeren, totdat hij stil is/wordt. Dat is nog niet voorgekomen gelukkig ;-)
Dan gaan we volgende week beginnen met de avonden, en daarvoor ga ik naar m'n ouders, omdat zij meer ruimte hebben en ik me daar hopelijk beter van het geluid kan afsluiten.
Daar zie ik stiekem wel tegenop, maar we zullen het mee gaan maken...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 26 apr 2012 13:31

@ jannoek; vanaf welke leeftijd werkt die methode van het boek wat je aan het lezen ben??? Hier namelijk ook nog steeds geen verandering...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 apr 2012 13:56

Volgens mij begin je daarmee rond een jaar. Dat is meestal ook de leeftijd waarop wij beginnen met een time out op de gang. Voor die tijd snappen ze dat echt niets.

@ juffiejuf Hoe zijn bij jullie de avonden? Nog steeds veel huilen?

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 26 apr 2012 15:20

@ ajl; de avonden zijn nog steeds om over te slaan ja ;-) Overdag slaapt hij nog best wel veel maar de avonden wil hij gewoon absoluut niet slapen en dan krijst hij.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 26 apr 2012 15:37

Liefie, onze oudste kreeg duplo op haar eerste verjaardag, toen nog iets te hoog gegrepen, maar inmiddels geliefd. M krijgt een bilibo. Tasje en theeservies zijn ook geliefd speelgoed bij de oudste. De jongste speelt ook met het servies, kleine dingen in de grote stoppen etc.

Schipje, haha, van mening veranderd. Wel begrijpelijk hoor. Ik heb mijn oudste ook opgegeven, maar er is hier een aardige wachtlijst, helaas. Ik denk wel dat ze het ontzettend leuk gaat vinden.

Jannoek, een eigen stoeltje is ook ideaal inderdaad! Ik heb al een keer een voor een paar euro bij de koopjeshoek van de ikea gevonden, dan heeft M er straks ook één.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 apr 2012 20:01

met een jaar time out op de gang? k laat marijn hier zitten en stap er overheen.

Heb niet het idee dat een time out hier werkt. Ik verplaats hem altidj naar een plek waar hij dan even na hartelust kan krijsen en brullen en dan hangt hij wl weer aan mijn been...:) dat hij weer aandacht wil:)

vandaag de bmr prikken gehad. Hij gaf geen enkele reactie, zij gaf aan dat ze dit maar zelden zag. Dus.. zei wel wat over hoe marijn was.... Arm manneke! ook nog gevallen opzijn achterhoofd, nu eens een mega bult, dus wel erg hard gegaan, aangezien we nooit bulten zien bij ons manneke.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 26 apr 2012 21:17

Hier is het (plastic) serviesje inclusief allerlei groenten/broodjes etc enorm favoriet, ze sleept wat af met kopjes, lepels, aardappel, ei etc. Maar wel pas sinds een maandje. Op haar 1e verjaardag heeft ze een loopwagen gekregen en duplo. Van haar opa en oma zo'n big bobby car. Erg leuk! Ook de stal van little people wordt hier veel mee gespeeld. Boekjes en houten puzzels vermaakt ze zich ook goed mee.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2012 22:05

@ppm: dat klinkt bekend! Time out gebeurt hier alleen als ik er naast ga zitten zodat hij niet weg kan rennen, met de deur gaat slaan, zichzelf pijn gaat doen 8-[

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 27 apr 2012 08:30

@Missf, ik wilde de psz niet 'nodig' hebben om het gezellig te houden hier thuis. Ze moeten al zo vroeg vanalles leren dus ik wilde dat ze gewoon bij moeders thuis lekker kon spelen/boekjes lezen e.d. Ook wilde ik nog niet in een gedwongen ritme terechtkomen. En vroeger hadden ze ook geen psz nodig. Toen ze zich ging vervelen heb ik een doos knutselspullen aangeschaft. Viel zeker in de smaak maar ik heb zelf geen zin in elke dag vingerverf.
Ik ben nog eens gaan nadenken en kwam tot de conclusie dat op elke foto van vroeger kinderen speelden op straat. Iedereen speelde met iedereen en alle moeders letten op iedereen. Hier in de straat hoor ik alleen op zondag wat kinderen spelen in het speeltuintje. Het is gewoon een te individualistische maatschappij geworden om je kinderen tot vier jaar met genoeg uitdagingen thuis te houden zonder dat ze zich stierlijk vervelen. Vroeger vermaakten de buurkinderen je kind, nu moet je dat als moeder allemaal zelf doen want buiten is het te gevaarlijk, auto's e.d.
Tot zover mijn preek over het hoe en waarom wij toch besloten hebben tot opgaaf bij de psz. zon10

Enne........ gisterenmiddag mijn onslag ingedient............ 8)
Ik was al gestopt met overdag werken omdat het voor ons niet goed meer voelde om ze weg te brengen. Na de jongste ben ik als oproepkracht gaan werken. Ik werkte als manlief thuis was, dus dan waren we samen met het gezin en moest mama weg. Ik stop dus helemaal en het idee alleen geeft me al rust.

Over time out. Dat gebeurt hier zo vaak! 2 min in de hoek is het hier. En als ze wegloopt of gaat roepen/zingen nog eens 2 min. Als ze dan nog een keer wegloopt, direct naar bed. Als ik heel consequent ben daarmee loopt het hier het beste. Dan is het echt gezellig in huis.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 apr 2012 09:29

Dat zal wel een hele verandering zijn schipje! Heerlijk dat het je rust geeft! :-)

Wij hebben gisteravond gekeken voor een cadeau, maar zijn nog niet geslaagd... Zo'n 3wieler zien we ons eigenlijk toch niet achter lopen. 8-[ Nu denken we er sterk aan om de wishbonebike te kopen, ook omdat die al vanaf 1 te gebruiken is en omdat je er zo lang mee kan.
Ik vind 'm zo gaaf! Maar ook heel prijzig ;-)
Nog maar even over nadenken dus...

Hier zijn we weer lekker bezig. Floris heeft vanaf maandag heel erg diarree... Woensdag de huisarts maar even gebeld, moest toen langs komen, maar hij is er verder niet heel ziek van.
Moest vandaag terug bellen als het nog niet over was, en dat is het nog niet, dus nu gaan ze waarschijnlijk wat op kweek zetten. Ben benieuwd!

Verder bezig met het stappenplan uit het boek over slaapproblemen, en dat beviel erg goed gisteren! Hoop dus dat het zo doorgaat en we volgende week de nachten kunnen gaan aanpakken... Daar zie ik nog wel tegen op, maar ik hoop zó dat het lukt!

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 27 apr 2012 10:50

Wij hebben trouwens een gewoon driewielfietsje (met laadbak, dat vonden de jongens echt heel leuk!), maar daar zit een gat in, en daar kan je de stok insteken. Die stok hebben we ook, maar niet heel veel gebruikt. Het fietsje werd vooral veel gebruikt om te spelen. Alleen de eerste tijd heb ik die stok soms gebruikt, als we een brief gingen posten ofzo, en ze nog niet zo goed fietsten. Maar nu is die stok eruit, en is het een heel gewoon fietsje hoor.

Vervelend Jannoek. Je kan wel een abonnement nemen bij de huisarts joh. Echt niet leuk meer. Ik hoop dat hij snel een beetje opknapt.

Wel een duidelijk verhaal Schipje. Gelukkig wordt er bij ons wel veel op straat gespeeld door kinderen, maar dat is vooral na schooltijd en in de vakanties. Toen de tweede bijna vier was, bleef hij ook maar vragen of er iemand kwam spelen, of dat we weg gingen of dat hij naar school mocht. En dan ging hij inderdaad ook wel naar de psz.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 apr 2012 12:33

Ja, idd, soms voelt het als of ik inderdaad een abonnement heb bij de huisarts. Ben de tel in elk geval flink kwijt van afgelopen jaar.
Terwijl ik voor mezelf eigenlijk nooit ga. Soms begin je bijna te denken dat het aan je zelf ligt namelijk, dat je bijvoorbeeld te snel belt. 8-[

De dokter belt vanmiddag terug, en dan moet er waarschijnlijk wat op kweek worden gezet...
Gisteren schoot in een keer door mn hoofd dat hij misschien niet tegen melk kan? Of zou dat niet kunnen? Hij kreeg altijd al wel yoghurt, en ook wel 's kaas op z'n brood, maar nu ook gewone (biologische) melk in plaats van poedermelk.

Nog maar even afwachten!

M'n man is ook heel enthousiast vandaag over alleen maar positief gedrag benoemen en negatief gedrag negeren. Fijn om dat te merken! Feit blijft wel dat ik tegen de nachten op zie, maar daar moeten we dan maar gewoon even door heen ;-)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 27 apr 2012 12:37

Zet 'm op Jannoek!!

Terug naar “Archief”