Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

654321
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor 654321 » 20 apr 2012 10:58

Dippie, hier ook snel last van obstipatie. Hier helpt elke dag vers eten (geen potjes) en elke dag bij het ontbijt verse sinaasappelsap en elke dag een kiwi. Slaan we dat 1 á 2 dagen over dan is het misse boel. Bij het ouder worden gaat het hier wel veel beter!

Jannoek; heb je dat wel vaker gedaan, Floris ergens anders laten slapen? Maakte dat nog verschil. Bij veel kindjes schijnt het zo te zijn dat ze dan ineens de hele nacht doorslapen? (hier niet hoor...).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 apr 2012 11:57

Floris gaat nu voor de 2e keer bij deze opa en oma slapen, en heeft ook 2x bij de andere opa en oma geslapen ;-)
Was ook een tip van de huisarts en van het consultatiebureau; af en toe even een nachtje 'uitbesteden' zodat je zelf wat bij kan komen.
Denk dat we vanavond maar lekker even uit eten gaan ofzo ;-)

Hij slaapt daar ook niet goed, dus dat scheelt weer... anders zou ik denk ik echt denken dat het aan mij zelf ligt 8-[

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 20 apr 2012 13:11

@ jannoek; goed hoor dat hij nachtje gaat slapen bij zn opa en oma!! Hier lukt mij dat niet hoor om hem een nachtje weg te brengen. Voor een avondje wegbrengen (als we receptie ofzo hebben) dan voel ik me al mega schuldig richting de ander om hem daar huilend achter te laten... De nachten doen we een ander voorlopig nog maar niet aan!

@ 654321; kraamverzorgster zei bij ons dat verse sinaasappelsap juist verstopt :?: Heb er geen verstand van hoor. Kiwi helpt wel goed ja.

@ dippie; ben je nu even tijdelijk gestopt met potjes geven? Maak jij het niet zelf? Dat speentje geven herken ik heeeeel erg. Wij zijn daar nog steeds tig keer mee bezig op een nacht. Ik tel het niet eens meer. V. slaapt toch niet bij jullie op de kamer? Dan ben je elke keer zo wakker om er uit te moeten. Hier begint wieg nu wel bijna te klein te worden. Mmm.... even nieuwe oplossing voor bedenken! Heb bij ikea nog ff naar zo'n ledikantje gekeken die lammetje ook heeft maar vond ze nieuw nog vrij prijzig voor 'erbij'.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 apr 2012 13:21

Misschien kan je zo'n ledikantje ook 2e hands kopen juffiejuf?
Ik durf ook amper oppas te vragen hoor.. Alleen bij onze ouders durf ik het wel aan... ;-) En mijn zusje heeft 2x opgepast...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 apr 2012 13:47

Oei, als je de avonden niet meer voor jezelf hebt, trek ik het ook niet zo lang. stertke ermee! Onze smurf ging vanaf dat ik met de bv gestopt was gewoon 's avonds slapen, blijkbaar zat hij toen eindelijk vol. Hij kent het ritueel al, badderen, flesje en slapen. De nachten beginnen er nu wel op te lijken. Sinds 4 nachten slaapt hij door! Het speentje heeft hij steeds minder nodig, ik geef het hem om 's avonds in te slapen en als hij honger heeft, maar het nog geen tijd is om te eten.
Sinds deze week krijgt hij dagelijks groente en fruit en dat gaat prima, al merk ik wel dat het voor hem een overgang is. Hij heeft nu wat meer moeite met poepen. Het liefst had ik nog even gewacht, maar hij heeft zo'n honger. NOg een paar weken en hij kan met de pot meeeten....ook wel zo makkelijk.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 apr 2012 13:54

Goed van je, Jannoek, om hem een nachtje weg te brengen. Even bijtanken :)
Fijn dattie door gaat slapen ajl! Hopen dat het zo blijft
Juffiejuf, idd tweedehands kijken?

Hier was het vannacht gelukkig weer wat beter. Al was ik pas tegen 2 uur thuis van mijn werk, en stond Jurian om 6 uur weer klaarwakker naast mijn bed. Mijn man heeft met hem gegeten, maar om half 7 was het toch echt gedaan met mijn rust. Maar in die paar uurtjes vannacht hebben we wel allemaal lekker geslapen, heerlijk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 apr 2012 14:30

@juffiejuf: Ik heb een paar keer niet gegeven, vandaag weer wel. Ik gebruik net wat ik heb, dus potje of vers. Ze heeft net appel op, moest ze even aan wennen, maar vond het daarna wel erg lekker :)
Nee, ze slaapt gewoon op haar eigen kamer, dus moet er idd wel steeds uit ja. Helaas, maar het is niet anders. Vind het opzich niet zo erg, maar baal ervan als ik net weer lig en bijna weer slaap dat ze weer begint, dan gebeurt namelijk soms ook :wink:
En net, na het spuitje Lactulose, had ze weer een poepbroek, dus gaat de goeie kant op!!!
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 apr 2012 16:19

Wat een getob allemaal.

Hier nog wel steeds een pittig/druk mannetje. ppff. Rollen en zitten.Morgen alweer 7 maanden. :shock: Gaat echt meg hard.
Vandaag eens wezen kijken voor een stoeltje voor op de fiets. Maar deze fietsenmaker had niet zo heel veel.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 20 apr 2012 19:13

Evelien schreef:Wat een getob allemaal.

Hier nog wel steeds een pittig/druk mannetje. ppff. Rollen en zitten.Morgen alweer 7 maanden. :shock: Gaat echt meg hard.
Vandaag eens wezen kijken voor een stoeltje voor op de fiets. Maar deze fietsenmaker had niet zo heel veel.

ik zou ook goed online kijken dat kan behoorlijk in prijs schelen

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 apr 2012 19:26

gaat hij al zelf zitten evelien? wat knap! R. kan nog niet zo goed zitten, als ik haar neerzet rolt ze zo om 8) , maar ze rolt en tijgert de hele kamer door, dus het corrigeren gaat hier beginnen.. heb het aardig kindvriendelijk gelukkig, maar heb in de kamer een etagiere staan met leuke dingetjes erop die ik echt graag wil laten staan, en daar gaat ze toch elke keer opaf. heel frappant, ook wel lachen hoor. ik leg haar met speelgoed aan de andere kant van de kamer, maar alles wat tussen haar en de etagiere ligt schuift ze aan de kant en ze is er zo weer bij.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 apr 2012 21:19

vpk, het gaat niet lang meer duren of hij gaat uit zichzelf zitten. Hij gaat al wel in z'n wipstoel (die in lig stand staat) in zit stand zitten en presteert het, als hij zin heeft, om er uit te hangen. Erg maf om te zien.
Als ik hem even op de grond zet blijft hij gewoon stevig zitten.
Op de buik liggen vindt hij niet echt leuk.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 20 apr 2012 21:23

juffiejuf, wil je een ledikantje als cosleeper gebruiken? Volgens mij kan dat met vrijwel elk ledikantje (ik snap ech tniet waarom die gulliver daarvoor steeds genoemd wordt). ZIjkant eruit, aan de onderkant een latje erin, juiste hoogte kiezen (evt daarvoor extra gaatjes boren) en klaar. Wij hebben dat gedaan met een ledikantje wat wij bij de kringloop hebben gekocht.

Jannoek, ik wil ook alleen 'vertrouwde' oppas. M is meestal s avonds veel wakker en is lekker eenkennig. Mijn moeder is eigenlijk de enige die bij ons oppast, in de creche gaat t wel prima, maar dat is overdag. En de meiden zijn samen een keer bij mijn schoonouders geweest. Ik heb één keer, toen het echt niet anders kon, een half uurtje een kennis van me gevraagd (wel volwassene), maar zolang M nog wakker is s avonds komt er verder zeker geen 16-jarige oppas oid hier in huis. Dat zie ik gewoon niet zitten.

VPK, grappig he, dat sommige dingen zo'n grote aantrekkingskracht op die ukken kunnen hebben.

Evelien, brrr hangen in de wipstoel, onze oudste is er een keer mee omgevallen toen ze iets wilde pakken wat ernaast lag, ze lag er toen helemaal onder :lol:

M gaat sinds vandaag staan (op bed deed ze het al eerder, maar nu ook op onze laminaatvloer). Is ze meteen flink onderuit gegaan :cry: . Ze heeft deze keer trouwens flink last van de inentingen, niet eerder zo meegemaakt (twee waardeloze nachten gehad, heb afgelopen nacht nog een uur beneden gezeten met haar :roll:
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 apr 2012 21:36

Parkiet, ik ben er altijd bij als hij in de wipstoel zit.... Hoe oud is jou jongste?

Afgelopen week voor het eerst wezen zwemmen met S.imon. Nou hij vond geweldig. Hij heeft lopen gillen van plezier en kletsen en watertrappelen en maar blijven lachen. :mrgreen:

Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 apr 2012 21:42

parkiet schreef:Evelien, brrr hangen in de wipstoel, onze oudste is er een keer mee omgevallen toen ze iets wilde pakken wat ernaast lag, ze lag er toen helemaal onder :lol:

Beterschap met M! Vervelend, die prikken.
Toen M een maand of 13 was stond ik een keer in de keuken, kwam er opeens een schildpadje naar me toe gekropen: Michael met de wipstoel als huisje :oops: Ik had 'm even voor de laptop gezet terwijl ik aan het koken was en dat vond meneer dus niet zo interessant ;)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 apr 2012 21:46

:shock: dan sta je ook wel te kijken... maar had jij m dan met 13 maand nog in de wipstoel? ik heb de bekleding vorige week al uitgewassen, hij staat hier nog wel maar ik zet R er niet meer in dus ga hem ook opruimen, want ze gaat ook helemaal over de rand hangen..ben veel te bang dat ze er anders uit kukelt..

vervelend parkiet, beterschap met haar!

mooi, evelien!
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”