Juliah schreef:Wat denkt ge, dat ik niet begrijp dat voor ouders de kans 50 % is?
Die hele kans heeft geen snars met je tepeltjes te maken!
En ik begrijp ook niet waarom je mij van domheid beticht á la 'pffft' en 'dat is niet zo moeilijk dacht ik.'
De strekking was ook dat er een en dezelfde bouwplan is voor man en vrouw, de 50% kans was toegevoegd als informatie.
Juliah schreef:Dat Onze Lieve Heer een bouwplan voor elk mens heeft en dat hij daarom man én vrouw beide tepels gaf... dat is leuke fantasie. Het is prachtig als je dat kan denken, maar lieve kirdneh, het heeft geen 'wetenschappelijk' bestaansrecht. In de levenswetenschappen, waaronder de biologie valt, heeft men het over 'proximaat' en 'ultimaat.' Men heeft het over functies. Het moge duidelijk zijn dat de tepel van de man geen biologische functie heeft (die erogene zone daarbuiten gelaten, want zonder tepels vind er ook wel copulatie plaats).
Daarom noem ik nu voor de derde maal de optie 'spandrel,' dat is waar ze in de filosofie van de levenswetenschappen over nadenken.
'Omdat dat het Goddelijk plan was' is geen argument. Fysica en metafysica dient men in de wetenschap te scheiden.
Nou, is dat wel zo wat je zegt, je gaf zelf al toe dat leven leven voortbrengt.
Als bv de mens in het lab leven maakt is dat dan wetenschap?
Als er nou een intelligentie leven maakt is dat dan wetenschap?
In de natuur komt gevoel,liefde etc voor dat moet zijn oorsprong (volgens de biologie) dan vinden in de eerste levende wezens die onze planeet bewoonden, hoe komt dat daar?
juliah schreef:Ik kan het zelfs niet in de bijbel vinden. In psalm 139 wordt er gesproken over 'U kende mijn vormloos bestaan, U hebt mij in de moederschoot geweven.' Prachtige woorden, vol vertrouwen. Die woorden zeggen niets over één plan voor man en vrouw, over biologische ontwikkeling in embryonale stadia. Ik begrijp niet zo goed wat je wilt forceren.
De vrouw is uit de rib van een man geformeerd zoals de Creator dat wilde, voor de tepels en borsten is hetzelfde bouwplan aanwezig blijkbaar.

'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.