ja ik ben orgaandonor.
Ik ken geen religieuze bezwaren tegen die ik ooit heb begrepen, dus ik zou niet weten waarom gelovigen tegen zijn of kunnen zijn.
Zelf ben ik niet altijd orgaandonor geweest, toen ik 22 was ofzo toen was er een reklame op tv en daar werd aan een partner van een overledene gevraagd of diegene had willen doneren. Ik vroeg aan mijn man wat hij zou doen in de volle overtuiging dat hij wel voor mij zou beslissen om te doneren ( dus als ik dood ben ) maar tot mijn verbazing zei hij ' nee, zou ik niet doen, je hebt toch geen codicil' .
Maar ja, waarom had ik geen codicil? Eigenlijk een onterechte angst voor de dood, ik had een soort bijgelovig gevoel dat als ik dat ding zou invullen ik mijn eigen doodvonnis zou tekenen, een soort iets van ' nu heb je het ingevuld nu kan je doodgaan' .
Slaat echt helemaal nergens op , weet ik!! Maar toch, onbewust voelde dat zo dus ging de codicil telkens onder op het stapeltje met post. ( want wilde niet dood natuurlijk )
toen ik realiseerde dat het wel een heel onzinnige redenering was, en verre van christelijk. en mijn man ook nog eens, als ik dan toch dood zou gaan, mijn organenn niet zou laten doneren terwijl ik daar natuurlijk wel voorstander van ben...toen heb ik nog dezelfde avond dat ding ingevuld.
maar jongens, je kan ook online registeren hoor! Dus doe maar meteen!!