Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
="antoon"Als ik je onheus benaderd heb nogmaals excuses ik onderzoek ook van JG maar dat is niet aan de orde, het gaat om wat en waar we het over hebben.
Dit gedraai schiet niet op. Bent U Jeh. Getuige of niet?
antoon schreef:Ja ik geloof daarin ik geloof ook dat de bijbel het woord van God is, onder inspiratie geschreven ontdaan van menselijke leringen, dat is wat JG leert en daar stem ik mee in.
Voor de goede orde: is mijn Bijbel (de SV en herziene) dus niet ontdaan van menselijke leringen? en dus volgens jou niet zuiver?
antoon schreef:Er kunnen natuurlijk verschillen zijn, maar als een bijbel Gods naam niet weergeeft en een drie-eenh leert
dan schiet de vertaling schromelijk tekort in het respect naar de schepper, ik weet het niet van alle vertalingen
wel zie ik dat de NWV in ieder geval Gods naam weergeeft enkele duizenden keer.
Nu kan je zeggen dat het geen must is om een naam weer tegeven, goed, maar op zo een manier kunnen er vertekende beelden ontstaan zoals geloof in een drie-eenh. en ziet men de verhouding van de zoon tot de vader niet meer in het juiste perspectief.
Jezus zag dat wel hij eerde de vader en leerde dat
Dus dan is de betreffende vertaling toch niet tot op de graat zuiver.
Wilsophie schreef:NWV sorry geen NWT , is de eigen Bijbel van de Jeh. Getuigen het WTG en voluit is dat "De Nieuwe Wereldvertaling".
antoon schreef:Ja ik geloof daarin ik geloof ook dat de bijbel het woord van God is, onder inspiratie geschreven ontdaan van menselijke leringen, dat is wat JG leert en daar stem ik mee in.
Jongen, wat een arm evangelie geloof jij dan
antoon schreef:Dat kan je zeggen ik mis de uitbundigheid van het rijke roomse leven
kerken hebben eenn aantal tradities die een warm hart kunnen geven, het kan allemaal iets hebben, weet ik, maar is dat een indicatie, jezus had ook een armzalig leven met zijn apostelen, en op dat moment hadden de schriftgeleerden en ook volgelingen met hun klederen en gewoonten best naar hun zin, maar hoe vind God dat.
Jezus was in de gunst bij God
blijblij schreef:@schelpje: De Statenvertaling en HSV hebben wel het comma Johanneum vertaald. De tekst die de drie-eenheid zou aantonen in de Bijbel. Echter in de oudste tekstgetuigen ontbreekt dit. Waarschijnlijk is dit later toegevoegd.
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Comma_Johanneum
Mag is ook jouw Evangelie als arm bestempelen?
mohamed schreef:Dan waren Jezus en de apostelen dus ook niet katholiek, waarvan akte!![]()
="antoon"ja ik geloof daarin ik geloof ook dat de bijbel het woord van God is, onder inspiratie geschreven ontdaan van menselijke leringen, dat is wat JG leert en daar stem ik mee in.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten