Wilsophie schreef:NWV sorry geen NWT , is de eigen Bijbel van de Jeh. Getuigen het WTG en voluit is dat "De Nieuwe Wereldvertaling".
Daar dacht ik al een beetje aan.
Ik vroeg mij af: vanwaar ineens de Nieuwe Wereldvertaling in deze discussie? Maar het is me nu duidelijker. Ik heb ook lang niet alles in deze discussie gelezen.
Ik ken die vertaling in feite niet. Alleen van horen zeggen, dat het de vrij specifieke vertaling is van de Jehova's Getuigen.
Ik hanteer andere vertalingen, zoals de SV, NBG'1951 en HSV. Maar niet als eind van alle tegenspraak. Als ik echt wil weten wat er staat, kijk ik wat er in het Hebreeuws of Grieks staat. Dat is een vaardigheid die ik mijzelf ooit geleerd heb, en die ik absoluut niet meer zou willen missen.
antoon schreef:Ja ik geloof daarin ik geloof ook dat de bijbel het woord van God is, onder inspiratie geschreven ontdaan van menselijke leringen, dat is wat JG leert en daar stem ik mee in.
Oké, duidelijk. Dat verklaart antoons afwijzing van de goddelijkheid van Jezus Christus. Ik zat eerst te denken: wel merkwaardig, want dat was toch wat de vrijzinnigen zozeer deden? Terwijl ik antoon niet als iemand ken met een vrijzinnige bijbelbeschouwing, terugdenkend aan discussies over de evolutietheorie. Nogal verdrietig, dat bepaalde personen die in een bepaalde discussie je broeders lijken te zijn in het allerdierbaarste geloof, in een andere discussie ineens heel anders te voorschijn komen.
Ontdaan van menselijke leringen... Maar de Jehova's Getuigen hebben ook een leer, en het zijn mensen die die leer formuleren en propageren. Dan heb je toch ook een menselijke lering?
M.b.t. Jezus Christus hebben we hier de oude ketterij van
Arius bij de oren.