quote="Cathy"
Oke, duidelijk, maar dan ontken je God's alwetendheid toch?
Dat zou je ook kunnen zeggen tegen de restitutie-aanhangers die zeggen in feite dat
het satan twéé keer gelukt is om te bederven wat God geschapen heeft!!

Moderator: Moderafo's
quote="Cathy"
="schaapje
Dat zou je ook kunnen zeggen tegen de restitutie-aanhangers die zeggen in feite dat
schaapje schreef:Dat zou je ook kunnen zeggen tegen de restitutie-aanhangers die zeggen in feite dat
quote="Wilsophie"Dat zal je ook nooit krijgen vrees ik.
quote="Wilsophie"Dat klopt, want toen had ik een ban, dus kon ik dat niet.
Ik las tot mijn verbazing dat je Ez 28 liet toepassen op Adam en toen je gecorrigeerd werd deed je ineens alsof je bij nader inzien snaptje dat het om satan ging.
Marloes1g schreef:@Schaapje. Gods Alwetendheid is is ook een eigenschap van God.
Hand.15-18 Gode zijn al Zijn Werken van eeuwigheid bekend.
Dat is: Die volmaaktheid Gods waardoor Hij op de volmaaktste wijze van eeuwigheid in zich, alle dingen weet.
Dus ook dat Adam niet staande zou blijven en vallen en wij in Hem.
Daarom is ook de Heere Jezus van eeuwigheid gezalfd tot Koning.
="Schaapje"Waarom berouw als alles volgens plan loopt?
God gaf de Israëlieten toch ook een wet terwijl Hij van te voren wist dat ze die wet niet konden houden, waarom gaf Hij die wet dan?
Waarom weende de Heere Jezus toen Zijn lieve vriend Lazarus stierf, terwijl Hij Hem later uit de dood opwekte?
schaapje schreef:De wet kwam er om te laten zien wat zonde was, en dat ze de wet niet konden houden dat is zo, maar Hij gaf ook een uitweg door het offeren.
Dat was wel alles volgens plan om de mensheid te verlossen.
De Here Jezus trad op als mens, Hij weende omdat het Zijn vriend was en Hij badt tot de Vader, zodat het volk de wonderen kon zien die God door de Here Jezus deedt.
Wilsophie schreef:God gaf de Israëlieten toch ook een wet terwijl Hij van te voren wist dat ze die wet niet konden houden, waarom gaf Hij die wet dan?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten