MissF schreef: Nu zit ze natuurlijk gewoon in het fietsstoeltje. Voor mijzelf voelt dat veiliger, in plaats van die kar achter je fiets. Iemand zei dat hier volgens mij eens, dat een auto die zo over het hoofd kan zien. Maar ik vind het wel een goede oplossing voor zo'n kleintje, die nog niet in het fietsstoeltje kan.
Evelien schreef:Hier een fietskar.... ideaal. Wij hebben er een gekregen. Als automobilisten de fietskar over het hoofd zien dan ben je wel heel erg scheel. Zo'n gevaarte zie je echt wel en desnoods plaats je er een vlag op. Zie je ook vaak.
Wij waren ons ook aan het oriënteren op een fietskar, maar op de site van de ANWB stond dat deze toch nog relatief vaak over het hoofd werd gezien door automobilisten en dat er regelmatig ongelukken mee gebeurden. En aangezien wij in de Randstad wonen, durfden wij dit risico niet aan. Wij brengen de kinderen vaak al naar het kdv als het nog donker is en de zijkanten van een fietskar zijn niet goed verlicht. Met oversteken wordt dit makkelijk over het hoofd gezien.
Daarbij wordt wel aangeraden om een fietskar met vering te nemen. Helemaal met kleine kinderen die nog onvoldoende hoofd/nekbalans hebben, is een goedkopere fietskar erg hobbelig.
Ook werd er gewaarschuwd op deze site voor 2e hands fietskarren. Waarom weet ik alleen niet meer.
Wij hebben nu een bakfiets met babyschaal en dat gaat prima. Als extra nekondersteuning hebben wij de verkleiner voor de maxi cosi erin gelegd.
Hier een wisseling van de wacht qua zieken. Dochterlief is beter. Jongste knapt ook door de AB en nu de oudste hoge koorts.