Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor ajl » 07 apr 2012 18:37

MissF schreef: Nu zit ze natuurlijk gewoon in het fietsstoeltje. Voor mijzelf voelt dat veiliger, in plaats van die kar achter je fiets. Iemand zei dat hier volgens mij eens, dat een auto die zo over het hoofd kan zien. Maar ik vind het wel een goede oplossing voor zo'n kleintje, die nog niet in het fietsstoeltje kan.

Evelien schreef:Hier een fietskar.... ideaal. Wij hebben er een gekregen. Als automobilisten de fietskar over het hoofd zien dan ben je wel heel erg scheel. Zo'n gevaarte zie je echt wel en desnoods plaats je er een vlag op. Zie je ook vaak.

Wij waren ons ook aan het oriënteren op een fietskar, maar op de site van de ANWB stond dat deze toch nog relatief vaak over het hoofd werd gezien door automobilisten en dat er regelmatig ongelukken mee gebeurden. En aangezien wij in de Randstad wonen, durfden wij dit risico niet aan. Wij brengen de kinderen vaak al naar het kdv als het nog donker is en de zijkanten van een fietskar zijn niet goed verlicht. Met oversteken wordt dit makkelijk over het hoofd gezien.

Daarbij wordt wel aangeraden om een fietskar met vering te nemen. Helemaal met kleine kinderen die nog onvoldoende hoofd/nekbalans hebben, is een goedkopere fietskar erg hobbelig.
Ook werd er gewaarschuwd op deze site voor 2e hands fietskarren. Waarom weet ik alleen niet meer.

Wij hebben nu een bakfiets met babyschaal en dat gaat prima. Als extra nekondersteuning hebben wij de verkleiner voor de maxi cosi erin gelegd.

Hier een wisseling van de wacht qua zieken. Dochterlief is beter. Jongste knapt ook door de AB en nu de oudste hoge koorts.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 07 apr 2012 22:47

juffiejuf schreef:@ gempa; dat geloof ik ook gelijk na veel over fietskarren op internet gelezen te hebben. We hebben nu een burley d'litle in ons hoofd om te kopen. Welke charriot hebben jullie? M. hoeft er maar in z'n uppie in dus dan zou het ook moeten lukken in de maxi cosi.

geen flauw idee, hij was van de buren, en ik heb hem geleend, ik was onder de indruk, als ik ver zou fietsen zou ik echt voor het hangmat systeem gaan, maxicosies zijn niet echt gemakt voor lekker liggen en babyschalen ook niet.

ik denk dat de burley in hetzelfde vergelijkbare kwaliteit ligt

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 apr 2012 17:25

juffiejuf schreef: Je heb dan ook nog van die dragers voor de maxi cosi maar dat lijkt me echt mega eng...

dat is echt niet eng hoor! zit ook heel strak vast!

Afbeelding

Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 apr 2012 19:19

Laura, volgens mij heb ik iets gemist. Is je man thuis? Voor hoelang? Beterschap met M. En voor de andere moeders ook beterschap met de zieke kindjes!

Hoe lang slapen jullie kids van 9 mnd?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 apr 2012 20:46

Gaat lekker hier vandaag... Nina heeft een soort bijzettafeltje omvergetrokken (hoe snappen we eigenlijk niet maar goed) ze heeft een lamp op haar hoofdje gekregen en er lag allemaal glas op haar :( Gelukkig alleen een blauwe plek met een ei op haar hoofd)
Na het eten ging ze in de douche valt ze recht op haar mond... tanden door haar bovenlip... Zo zielig!

De ontwikkeling gaat wel hard want ze staat los :shock: :D Ik had het al een paar keer gezien dacht ik maar geloofde het eigenlijk niet maar de laatste dagen doet ze het steeds vaker. Ze mag dan veel op haar vader lijken maar de snelheid heeft ze toch echt van haar moeder :lol: (manlief liep met 20 maanden los en ik zelf met 10 maanden.)

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 09 apr 2012 07:38

Schipje schreef: Hoe lang slapen jullie kids van 9 mnd?

Heel verschillend. De oudste van 10-12u en 3-5u. Daarna van ong. 21u-07u.
De jongste overdag 2 keer 3 kwartier en 's nachts lag hij van ong. 20-07u maar was toen nog vaak 's nachts wakker.

Ze zeggen dat tussen de 8maanden en de 2jaar 14 uur slaap gemiddeld is. Maar sommigen hebben genoeg aan 12 en anderen slapen er wel 16.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 09 apr 2012 08:05

Ons kleine meisje is vandaag alweer 4 maanden! En wat is het toch een lekker makkelijk kind. Ze slaapt ook nog steeds zoveel, nu ook overdag! Gister meldde ze zich smorgens om 8.00, maar ik gaf nog even dr speentje en ze sliep gewoon weer verder tot 9.00! Overdag ook erg veel geslapen, ik was bang dat ze nu vannacht dan wel wakker zou worden, aangezien ze gisteravond ook al viel sliep, maar neehoor, om kwart over acht vanmorgen vond ze het tijd om te eten :-) en ik ben nog nooit zo blij geweest met een poepbroek, die had ze al 6 dagen niet gehad en zat dr nu toch wel een beetje dars, haha.

Vandaag gezellig op pad met vrienden en hun zoontje, hoop dat het weer nog een beetje aantrekkelijker wordt!
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 apr 2012 10:43

Schipje schreef:Laura, volgens mij heb ik iets gemist. Is je man thuis? Voor hoelang? Beterschap met M. En voor de andere moeders ook beterschap met de zieke kindjes!

Hoe lang slapen jullie kids van 9 mnd?

Hij is het lange weekend thuis, dan weer een weekje weg, dan weer een weekend thuis. Mid-mei gaat hij 3 maanden weg :(
Toen M 9 mnd was sliep hij 2x een half uur (rond 10 uur en rond 3 uur).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 apr 2012 12:19

:shock: Dan heb ik slaapkopjes. Mijn kinderen slapen rond 9 mnd ongeveer van 9-11 uur en vervolgens van 13-15 uur. Daarna rond 19 uur naar bed. Onze jongste telg slaapt veel minder. Hij slaapt nu ongeveer 4 uur overdag en de rest is hij wakker. Ik weet eigenlijk niet wat mij overkomt.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 09 apr 2012 12:40

ajl schreef::shock: Dan heb ik slaapkopjes. Mijn kinderen slapen rond 9 mnd ongeveer van 9-11 uur en vervolgens van 13-15 uur. Daarna rond 19 uur naar bed. Onze jongste telg slaapt veel minder. Hij slaapt nu ongeveer 4 uur overdag en de rest is hij wakker. Ik weet eigenlijk niet wat mij overkomt.

Hij slaapt alleen 4 uur overdag dus 's nachts helemaal niet meer :shock: ?????

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 apr 2012 15:28

:lol: Ik zie nu dat je mijn zin ook zo kan opvatten. Nee hoor, hij slaapt gewoon vanaf 18.30 uur tot de volgende morgen, met tussenpozen dat hij wakker is 's nachts, want dat blijft hij wel doen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 apr 2012 18:58

oei, vervelend liefie! Gelukkig dat het niets ernstigs is... Meneertje hier gaat sinds een paar weken ook steeds even los staan. Maar hij vind het overduidelijk nog een beetje eng. :lol:
Wel grappig om te zien hoe snel hij is. Hij wandelt overal langs, tafels, bank, stoelen, muur, keukenkastjes... en om soms een stukje te overbruggen kruipt hij in sneltreinvaart. Ik vind het echt zo'n schattig gezicht :-)

Wat slapen hier betreft; d-r-a-m-a. Daar zou ik dus maar geen voorbeeld aan nemen. :-oo
Vanmiddag heeft hij 2 uurtjes geslapen en nu ligt hij ook net. Benieuwd hoe vannacht gaat verlopen...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 apr 2012 19:12

Hier ook een slaapkopje denk ik.
Frederiek slaapt 's morgens anderhalf uur, en 's middags ook minimaal. En dan ligt ze er rond 18.00 uur a 18.30 uur weer in en slaapt dan tot half 8 ofzo, en ik haal haar er vaak rond 8 uur uit.
Sinds kort wordt ze 's nachts wel eens wakker, vannacht brullen, bleek ze haar speen te zoeken, maar daar was ze bovenop gaan zitten, dus die kon ze niet vinden ;) aan haar bed te zien was ze die al helemaal doorgegaan, en toen er dus bovenop gaan zitten en gaan brullen. Maar zo'n probleem is gelukkig snel opgelost ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 apr 2012 20:51

Mooie foto's Sterretje! Echt een knul om te zien.

Ik moest wel even lachten. Het lijkt wel of RJ zijn hoofd al beter op kan tillen als J :lol: Dat motorische gen is bij ons ver te zoeken

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 09 apr 2012 23:21

Leuk sterretje!
Leuke bank ook met leuke kussens, haha. Wij hebben dezelfde bank, met dezelfde kussens, alleen dan roze kussens :-)
Afbeelding

Terug naar “Archief”