Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
antoon schreef:Het doet er niet toe wat ik ben, je zou je weleens kunnen vergissen
Het punt is dat Jezus naar de vader verwees en er legio teksten zijn die de DRIE weerleggen,
je dient in gedachten te houden dat de Joden een God hadden, God heeft zich ook bekend gemaakt als een separate soevereine afgescheiden God, met de christelijke teksten is het niet anders.
schaapje schreef:http://eindtijdinbeeld.nl/Waarheid%20of%20dwaling-%20De%20titel%20Zoon%20van%20God..htm
Hier staat de studie van AKH in
schaapje schreef:vraag
Moest de Here Jezus dan Wedergeboren worden?
Jazeker, maar alleen op de wijze Die de Bijbel uitlegt over de betekenis van wedergeboorte. Dus met andere woorden de Here Jezus kwam niet tot geloof, zoals ‘t Evangelische jargon wedergeboorte definieert, maar de Here Jezus ontving nieuw leven, opstandingsleven, maar daarvoor moest Hij wel Zijn oude / aardse leven voor ons verliezen.
Dit zegt akh bron eindtijdinbeeld.
@ Schaapje , je gaat nu helemaal buiten dit onderwerp om. Je suggereert dat mijn openings topic daar vandaan komt, maar het gaat hier niet over de Zoonsstelling en ook niet over wedergeboorte. Ik verzoek je vriendelijk om on topic te blijven.
quote="Wilsophie"
Nogmaals dit is niet van Ab Klein Haneveld. Hij zegt dit ook niet.
Het doet er niet toe wat ik ben, je zou je weleens kunnen vergissen
Het punt is dat Jezus naar de vader verwees en er legio teksten zijn die de drie weerleggen,
je dient in gedachten te houden dat de Joden een God hadden, God heeft zich ook bekend gemaakt als een separate soevereine afgescheiden God, met de christelijke teksten is het niet anders.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten