Zegt de bijbel dat Jezus God is?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: Zegt de bijbel dat Jezus God is?

Berichtdoor antoon » 09 apr 2012 10:00

Het doet er niet toe wat ik ben, je zou je weleens kunnen vergissen
Het punt is dat Jezus naar de vader verwees en er legio teksten zijn die de drie weerleggen,
je dient in gedachten te houden dat de Joden een God hadden, God heeft zich ook bekend gemaakt als een separate soevereine afgescheiden God, met de christelijke teksten is het niet anders.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 apr 2012 10:14

@wilsophie
Die hele therorie van AKH over de Zoonstelling van God, komt omdat hij zegt dat Jezus wedergeboren moest worden. Hij stelt wedergeboren en de opstanding uit de dood als hetzelfde.

Jezus is de eersgeboren Zoon van God, verwekt door God, en dat is niet hetzelfde als de eerst opgestane uit de dood. Wij gelovigen moeten eerst wedergeboren worden om die opstanding te kunnen meemaken.

Ps. 89:27-28
Hij zal tot Mij zeggen Gij zijt mijn Vader
mijn God de rots mijn heil
Ja Ik zal Hem tot de eerstgeborene stellen
tot de hoogste van de koningen op der aarde.

Jezus was de eerstgeborene van God de Vader
op deze aarde.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 apr 2012 10:16

Laatst gewijzigd door schaapje op 09 apr 2012 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 09 apr 2012 10:24

antoon schreef:Het doet er niet toe wat ik ben, je zou je weleens kunnen vergissen
Het punt is dat Jezus naar de vader verwees en er legio teksten zijn die de DRIE weerleggen,
je dient in gedachten te houden dat de Joden een God hadden, God heeft zich ook bekend gemaakt als een separate soevereine afgescheiden God, met de christelijke teksten is het niet anders.

Ik heb een beetje moeite met die 3
lees 1 Cor 8:6 eens.
de "'Derde" is geen derde persoon maar uit God, uit Christus, geen extra, andere entiteit, maar Deze is UIT God, en bestaat niet naast God.
Waarom kon de Trooster niet komen, voordat Jezus opgevaren was?
Waarom heeft de heilige Geest geen naam, als het een persoon is?
Waarom heet een persoon nu geest, een persoon is toch stoffelijk, een geest geestelijk...?
Somebody up there likes you

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 apr 2012 10:27

vraag
Moest de Here Jezus dan Wedergeboren worden?

Jazeker, maar alleen op de wijze Die de Bijbel uitlegt over de betekenis van wedergeboorte. Dus met andere woorden de Here Jezus kwam niet tot geloof, zoals ‘t Evangelische jargon wedergeboorte definieert, maar de Here Jezus ontving nieuw leven, opstandingsleven, maar daarvoor moest Hij wel Zijn oude / aardse leven voor ons verliezen.

Dit zegt akh bron eindtijdinbeeld.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 09 apr 2012 10:29

@ Schaapje , je gaat nu helemaal buiten dit onderwerp om. Je suggereert dat mijn 'studie"(ma apr 09, 2012 9:33 am )daar vandaan komt, maar het gaat hier niet over de Zoonsstelling en ook niet over wedergeboorte. Ik verzoek je vriendelijk om on topic te blijven.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 09 apr 2012 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 09 apr 2012 10:32

schaapje schreef:http://eindtijdinbeeld.nl/Waarheid%20of%20dwaling-%20De%20titel%20Zoon%20van%20God..htm

Hier staat de studie van AKH in

Deze studie en deze site is niet van AKH.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 apr 2012 10:33

Artikel 8 - De Heilige Drieëenheid

Volgens deze waarheid en dit Woord van God geloven wij in één God1, die een geheel enig wezen is, waarin drie Personen zijn, namelijk de Vader, de Zoon en de Heilige Geest2. Deze zijn werkelijk en van eeuwigheid onderscheiden naar hun onmededeelbare eigenschappen.
De Vader is de oorzaak, de oorsprong en het begin van alle zichtbare en onzichtbare dingen3. De Zoon is het Woord, de wijsheid en het beeld van de Vader4. De Heilige Geest is de eeuwige kracht en macht, die uitgaat van de Vader en van de Zoon5.
Uit dit onderscheid volgt echter niet dat God in drieën gedeeld is. Want de Heilige Schrift leert ons dat de Vader en de Zoon en de Heilige Geest wel ieder hun eigen zelfstandigheid hebben, onderscheiden door haar eigenschappen, maar toch zo, dat deze drie Personen slechts één God zijn. Het is dus duidelijk dat de Vader niet de Zoon is en dat de Zoon niet de Vader is; dat eveneens de Heilige Geest niet de Vader of de Zoon is.
Toch zijn deze Personen, aldus onderscheiden, niet gedeeld of onderling vermengd. Want de Vader heeft ons vlees en bloed niet aangenomen en ook de Heilige Geest niet, maar alleen de Zoon. De Vader is nooit zonder de Zoon6 en nooit zonder zijn Heilige Geest geweest, want Zij zijn alle drie even eeuwig in eenzelfde wezen. Er is geen eerste of laatste, want Zij zijn alle drie één in waarheid, in macht, in goedheid en barmhartigheid.

Ik vind het in de NGB goed omschreven.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 09 apr 2012 10:33

schaapje schreef:vraag
Moest de Here Jezus dan Wedergeboren worden?

Jazeker, maar alleen op de wijze Die de Bijbel uitlegt over de betekenis van wedergeboorte. Dus met andere woorden de Here Jezus kwam niet tot geloof, zoals ‘t Evangelische jargon wedergeboorte definieert, maar de Here Jezus ontving nieuw leven, opstandingsleven, maar daarvoor moest Hij wel Zijn oude / aardse leven voor ons verliezen.

Dit zegt akh bron eindtijdinbeeld.

Nogmaals dit is niet van Ab Klein Haneveld. Hij zegt dit ook niet.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 apr 2012 10:35

@ Schaapje , je gaat nu helemaal buiten dit onderwerp om. Je suggereert dat mijn openings topic daar vandaan komt, maar het gaat hier niet over de Zoonsstelling en ook niet over wedergeboorte. Ik verzoek je vriendelijk om on topic te blijven.

Ook goed wilsophie.
Maar dit topic heb je toch niet geopent.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 09 apr 2012 10:37

De genoemde site door Schaapje is van ene Melle Venema. Ik hecht er waarde aan dat hier de waarheid gesproken wordt en het gaat niet over Zijn Zoonsstelling, het gaat niet om wedergeboorte of Drie-éénheid dus citaten omtrent deze onderwerpen graag bij het betr.topic melden.
Het gaat hier erom of de Bijbel leert dat de Here Jezus ook God is.
Graag ontopic blijven en de juiste namen geven als bron.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 apr 2012 10:39

quote="Wilsophie"

Nogmaals dit is niet van Ab Klein Haneveld. Hij zegt dit ook niet.

Oke, dan heb ik dat fout, maar jij zegt dat wel, ook op een ander forum, waar men er niets van wilde weten.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 09 apr 2012 10:44

Vanaf het eerste begin van mijn aandeel op de verschillende forums bemerkte ik dat je mijn visie niet begreep en steeds verkeerd uitlegde uit jouw onvermogen, dat neem ik je niet kwalijk, maar daardoor moet ik elke keer weer dezelfde verwijten aanhoren en rechtzetten.
Gelukkig zijn er ook goede lezers, en ik heb geen enkel belang in dit topic een visie van de Geloofsbelijdenis want het stuk je van ma apr 09, 2012 9:33 am volledig uit de Bijbel geciteerd lijkt mij geen aanvulling nodig te hebben die je knipt en plakt, ergens vandaan. Ik kies voor eigen geloofsbeleving en visie.
Dus ik ga nu anderen beantwoorden. Er staan nu al 6 nodeloze postings. Jammer.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 09 apr 2012 10:49

Het doet er niet toe wat ik ben, je zou je weleens kunnen vergissen
Het punt is dat Jezus naar de vader verwees en er legio teksten zijn die de drie weerleggen,

Ik hoop dat ik me vergis, want ik ken ene Antoon van het Belgische sennet.
Ik vind dit een heel vaag antwoord. Het woord legio is ook veelbetekend, en welke drie bedoel je?
God heeft Zich ook bekend gamaakt als een separte afgescheiden God?
Hoe bedoel je dat en kun je daar teksten voor geven.
Wat bedoel je met "christelijke teksten"?
Dat zeggen de Jeh. Getuigen namelijk ook altijd. Zij beroepen zich op hun eigen NWV, vandaar mijn conclusie.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 apr 2012 10:50

Dat is je goed recht wilsophie, maar ik wilde alleen maar aangeven dat men er op dit forum bekent is met het bijbelse principe dat de Here Jezus aangesteld is als Hoge priester voor ons gelovigen, daarom mijn verw.naar de NGB
En of-topic...ach daar wordt heel wat keren gedaan ook door jezelf

Terug naar “[Religie] - Open forum”