Wilsophie schreef:Dat is ook de insteek van een natuurlijk mens. Kom ik er in de praktijk verder mee, heb IK er wat aan. Ik schenk er weinig genoegen in.. enz...
Ik heb het over wat ik er aan heb, maar ook mijn naasten en daarmee God. Dat jij gelijk aan het egocentrisme denkt is voor jouw rekening.
De Bijbel is geschreven om Christus te leren kennen en de kracht van Zijn opstanding en de Bijbel ontvouwt Gods plan.
En als er staat dat er op de dag van Zijn kruisiging op de 6 ure wat gebeurde en op de 9e ure, dan staat dat er niet voor niets. Gods hele Woord heeft een geweldige dimensie in alle opzichten.
En dat maakt het zo jammer dat het verwordt tot wettischme, een soort van drang zoals de farizeeërs hadden.
Zowel letterlijk, geestelijk, en profetisch en dat vraagt geen genoegen, maar dat vraagt dat een gelovige zich aan Zijn opdracht houdt: "Onderzoekt de Schriften".
Jammer dat enkel het gedram om het letterlijke dan de overhand krijgt terwijl het geestelijke volledig buiten beschouwing wordt gelaten. Overigens, om in te gaan op onderzoek de Schriften, wat bedoelde men daarmee? De Bijbel? Die was in die tijd van schrijven verre van compleet, waarschijnlijk bedoelde ze er enkel het OT mee zoals die was rond de tijd van Jezus.
En als ik in kennis tekort kom dan mag ik er God om vragen zegt Jakobus en de andere belofte is dat de Heilige Geest mij en elke gelovige die dat verlangen heeft zal leiden in heel die Waarheid.
Dat is geen gezonde insteek Faramir, dat zijn de "gezonde Woorden Gods die ons Zijn toevertrouwd".
Schijnbaar zorgt het enkel voor eindeloze discussies waarin christenen elkaar de keel afbijten en hun medemens compleet uit het oog verliezen. Toch vreemd dat al die mensen die zeggen dat ze de Heilige Geest hebben horen spreken elkaar regelrecht tegenspreken.