Jezus zegt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Jezus zegt

Berichtdoor schelpje3 » 07 apr 2012 21:31

meribel schreef:
nou ja!

maakt dat nou uit ( herman finkers is wel één van de betere cabaretiers hoor!! )

zijn zat mensen met een zelfverzonnen onderschrift of nog erger , van een atheïst....

Wat mij betreft zouden ze hier best regels voor mogen stellen! MOETEN stellen.
Maar het zegt veel over de forummer, zo niet alles!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 07 apr 2012 23:01

Tja, en katholiek zijn we allemaal, wat houden we dan nog over om te duiden...? :mrgreen:

En niets mis met Herman Finkers hoor...
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 apr 2012 08:10

@ Schelpje, ik meen dat er regels voor zijn, een onderschrift mag nooit kwetsend zijn en als dit wel zo is dan verneem ik dat graag met argumenten en dan haal ik het weg.

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 08 apr 2012 08:15

Katlheen schreef:Tja, en katholiek zijn we allemaal, wat houden we dan nog over om te duiden...? :mrgreen:

En niets mis met Herman Finkers hoor...

Veel eerbied voor God lees ik nooit af aan H.Finkers' lolligheden.
En ik ben dus NIET katholiek, (niet rooms-, niet oud-, niet algemeen katholiek, of hoe je het maar wilt noemen)
Somebody up there likes you

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 08 apr 2012 08:23

quote="Wilsophie"@ Schelpje, ik meen dat er regels voor zijn, een onderschrift mag nooit kwetsend zijn en als dit wel zo is dan verneem ik dat graag met argumenten en dan haal ik het weg.

Jou onderschrift geeft een beeld over jezelf, je komt op een reformatorisch forum, waarvan je weet dat er niet in een holle aarde wordt geloofd, niemand iets op heeft met de restitutie-leer, je hebt het voortdurend over je getallen-symboliek, zelfs kleuren-symboliek, en je probeert dat anderen door de strot de duwen, maakt ruzie, beledigd mensen via pb, ..... en beweert dat je Jezus navolgt? Wie is het die niet instaat is de vrede te bewaren? Die er op uit is altijd maar weer de "verschillen" te zoeken in de leer?
Toch een goede pasen toegewenst.

De Heer is waarlijk opgestaan.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 apr 2012 12:12

="schaapje" Jouw onderschrift geeft een beeld over jezelf, je komt op een reformatorisch forum, waarvan je weet dat er niet in een holle aarde wordt geloofd, niemand iets op heeft met de restitutie-leer, je hebt het voortdurend over je getallen-symboliek, zelfs kleuren-symboliek, en je probeert dat anderen door de strot de duwen, maakt ruzie, beledigd mensen via pb, ..... en beweert dat je Jezus navolgt? Wie is het die niet instaat is de vrede te bewaren? Die er op uit is altijd maar weer de "verschillen" te zoeken in de leer?
Toch een goede pasen toegewenst.
De Heer is waarlijk opgestaan.

Ik heb met een heleboel onderwerpen helemaal niets op Schaapje en kom daar ook niet, er zijn hier Rooms Katholieken en 7e dags Adventisten en Jeh. Getuigen en Charismatische Christenen en veel leden van de Reformatorische kerken en nergens speel ik op personen anders kom je maar met een voorbeeld op het forum, dan kan ik mijn fouten herstellen.
Ik duw niemand ook maar iets door de strot en als men dat wel laat gebeuren is dat een beetje dom. Men zou alles toetsen aan de Bijbel.
Dat niemand deze onderwerpen interesseert is nog maar de vraag, ik heb andere ervaringen.
Ik zoek geen verschillen maar overeenkomsten want het gaat mij ook om de leer.
Namelijk de leer van Christus want ik zeg met Thomas van Kampen :wink: : "Zijn navolger ben ik". Ja dat kan ik met de hand op mijn hart zeggen.
Vanochtend mocht ik daarvan zingen in een volle kerk en het gaat erom dat Hij is opgestaan en ik met Hem.
U zij de Glorie Opgestane Heer!
Ik had jou in een ander topic al goede Pasen gewenst.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 08 apr 2012 12:27

Ik dacht dat de term katholiek Algemeen Christelijk inhield, of zit ik er dan naast?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 apr 2012 12:50

Als iemand een uitspraak doet die ons de spiegel voorhoudt, en dat doen sommige cabarettiers uitermate goed dan is dat leuk voor een scheurkalender of op een tegeltje en verder gaat het voor mij niet.
Het is voor mij herkenbaar en wat iemand's geloof is, doet voor mij niet terzake.
Blijkbaar hangt er voor mensen op dit forum een meerwaarde aan, wie het zegt en wat hij is qua geloofsrichting.
Ik zal me eens in de onderschriften verdiepen. De meesten zeggen me helemaal niks, maar dat zegt iets over mij.

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 08 apr 2012 14:28

Katlheen schreef:Ik dacht dat de term katholiek Algemeen Christelijk inhield, of zit ik er dan naast?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Katholicisme
Somebody up there likes you

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 apr 2012 15:17

Stop er geen energie meer in mensen. Ik heb mijn onderschrift gewijzigd.
Paulus zegt dat je de zwakken in het geloof moet dragen en tegemoet komen omdat ze nu eenmaal afgaan op uiterlijke dingen en ik wil daar graag gehoor aangeven.
Want voor mij als gelovige is niets in zichzelve onrein.
Anderen die iets wel onrein achten zal ik niet kwetsen maar dragen in het geloof.

Terug naar “Archief”