Gods doel t.a.v. de mens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Gods doel t.a.v. de mens

Berichtdoor Wilsophie » 06 apr 2012 13:08

En is niet ontstaan door een "val" die God heeft opgezet.

Jammer Schaapje dat je het zo verdraait.
Jammer ook dat je Gods plan niet ziet en Geestelijk verstaat.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 06 apr 2012 13:13

Wilsophie schreef:Jammer Schaapje dat je het zo verdraait.

Hoe kom je daar nou bij? Schaapje is heel duidelijk en wat je zegt is volkomen onterecht. Duidelijk geeft ze argumenten en onderbouwing aan. Zij laat het welbehagen van God staan en gaat daar niet in wroeten.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 06 apr 2012 13:27

Hierin begrijp ik Wilsophie beter.
Als God alwetend is, dan wist Hij idd dat Adam zou falen. Of wil je Zijn alwetendheid ontkennen schaapje?
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 apr 2012 13:45

Precies, Cathy, Hij wist het. Sterker nog, het was en is nog steeds een onderdeel van Zijn plan.
Dat is voor mij een bewijs van Zijn Alwetendheid.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 apr 2012 13:48

="Speedy"Hoe kom je daar nou bij? Schaapje is heel duidelijk en wat je zegt is volkomen onterecht. Duidelijk geeft ze argumenten en onderbouwing aan. Zij laat het welbehagen van God staan en gaat daar niet in wroeten.

Je mag rustig zeggen dat wat ik zeg onterecht is, maar je kunt niet aantonen of misschiel wel, maar dan lees ik dat graag, dat ik Gods almacht en Gods plan weerspreek.
Van welbehagen is helemaal geen sprake.
Je moet wel de juiste benamingen gebruiken op de juiste plaats.
Of je moet uitleggen waarom Schaapje het welbehagen van God laat staat en er niet in wroet en ik wel.
Anders heb ik niks aan dit soort bijdragen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 apr 2012 14:49

Wilsophie schreef:Je mag rustig zeggen dat wat ik zeg onterecht is, maar je kunt niet aantonen of misschiel wel, maar dan lees ik dat graag, dat ik Gods almacht en Gods plan weerspreek.
Van welbehagen is helemaal geen sprake.
Je moet wel de juiste benamingen gebruiken op de juiste plaats.
Of je moet uitleggen waarom Schaapje het welbehagen van God laat staat en er niet in wroet en ik wel.
Anders heb ik niks aan dit soort bijdragen.

Dat is juist het erge! Je hebt het zelf niet in de gaten. Jij hebt God helemaal niet nodig, zoals je steeds dingen opschrijft. Je doet het allemaal zelf door onderzoek.
Om het eeuwig welbehagen, weet je wat dat inhoudt?

Gij toch, Gij zijt hun roem, de kracht van hunne kracht;
Uw vrije gunst alleen wordt d' ere toegebracht;
Wij steken 't hoofd omhoog en zullen d' eerkroon dragen
Door U, door U alleen, om 't eeuwig welbehagen,
Want God is ons ten schild in 't strijdperk van dit leven,
En onze Koning is van Isrels God gegeven.

Lees deze Psalm, er staat strijdperk! Strijd tegen het ongeloof, het eigen ik. Maar deze Psalm zing jij waarschijnlijk niet?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 apr 2012 16:26

Dat is juist het erge! Je hebt het zelf niet in de gaten. Jij hebt God helemaal niet nodig, zoals je steeds dingen opschrijft. Je doet het allemaal zelf door onderzoek.

Gij toch, Gij zijt hun roem, de kracht van hunne kracht;
Uw vrije gunst alleen wordt d' ere toegebracht;
Wij steken 't hoofd omhoog en zullen d' eerkroon dragen
Door U, door U alleen, om 't eeuwig welbehagen,
Want God is ons ten schild in 't strijdperk van dit leven,
En onze Koning is van Isrels God gegeven.

Lees deze Psalm, er staat strijdperk! Strijd tegen het ongeloof, het eigen ik. Maar deze Psalm zing jij waarschijnlijk niet?

Prachtige Psalm en ik zing het van harte mee.
Strijdperk van dit leven is een waarheid als een koe, maar de vraag is waartegen ik strijd.
Niet tegen de zonden en zeker niet tegen het ongeloof, dat staat er niet ook niet in de Psalm.

"Ik heb Jezus Christus nodig, heel mijn leven, ik heb Hem nodig dag aan dag", zegt een kinderliedje en weer omzeil je de antwoorden op concrete vragen en komt met beschuldigingen om de ander altijd op het verkeerde been te zetten.
Je bent helemaal gericht om anderen negatief te benaderen om je eigen onkunde te verpakken en dat is een heel oneigenlijke manier om met mensen om te gaan.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 apr 2012 16:27

Nee, leg eens uit en waar ik daar in wroet en hoe ik dat doe, want daar ging het om.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 apr 2012 16:39

Wilsophie schreef:Nee, leg eens uit en waar ik daar in wroet en hoe ik dat doe, want daar ging het om.

Ik citeer je: strijdperk van dit leven, een waarheid als een koe. einde citaat.

Wat een misselijkmakende zin, om een kostelijke Psalm zo te betitelen. Je verstaat er helemaal niets van en je wilt er ook helemaal niets van begrijpen.
Je weet het allemaal zo veel beter, velen zijn al bij je afgehaakt en ik denk er hard over om het ook maar eens te doen. Want het is praten tegen een muur ](*,)

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 apr 2012 16:46

O wat is het toch erg om een citaat uit een Psalm een waarheid als een koe te noemen.
Ik wist vooraf dat je dit ging zeggen, want het is je tactiek om mensen steeds op het verkeerde been te zetten.
En dat is bij velen bekend! Er wordt zelfs tegen gewaarschuwd, omdat je mensen net zo lang in valkuilen laat stappen tot ze een ban krijgen, dat is je hele opzet, dus wat dat betreft ben ik blij als je mij niet meer beantwoordt.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 apr 2012 16:49

Wilsophie schreef:O wat is het toch erg om een citaat uit een Psalm een waarheid als een koe te noemen.
Ik wist vooraf dat je dit ging zeggen, want het is je tactiek om mensen steeds op het verkeerde been te zetten.
En dat is bij velen bekend! Er wordt zelfs tegen gewaarschuwd, omdat je mensen net zo lang in valkuilen laat stappen tot ze een ban krijgen, dat is je hele opzet, dus wat dat betreft ben ik blij als je mij niet meer beantwoordt.

Het is zeker erg!!!!!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 apr 2012 19:06

@ Schelpje...Weet je dat de kop van een stier ( Rosh) gelijk staat in de symboliek als God en dat daarom een gouden kalf ( een beeld van een jonge stier) zo afkeurenswaardig was omdat men God nabootste.
Wist je dat de Stier heel veel te maken heeft met de namen van God en wist je dat rondom de troon van God 4 dieren zitten?
En dan mag ik een door God geschapen dier niet noemen in verband met een uitspraak t.a.v. een waarheid?
Ik ben de Aleph, of ik ben de Alpha wil zeggen dat de letter A of de 1 de betekenis heeft van het hoofd van een rund.
Dat de derde letter, de Gimmel een kameel is.
Dat de Noen ( de 50) de vis is en de Samech ( de 60) een slang, en de Tsadee ( de 90) een vishaak en jawel de 100 of de kof wil zeggen het oog van de naald.
Zou dit allemaal zo errrrrg zijn? Schelpje??

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 06 apr 2012 20:30

quote="Wilsophie"
Jammer Schaapje dat je het zo verdraait.

Ik heb niets verdraaid!!
Ik vind het een zwaktebod van jou dat je één zin citeert van mij en totaal niet ingaat op mijn argumenten.

Ik zie Gods plan met de mens die Hij geschapen heeft, maar "geestelijk" gaat het er bij bij niet in dat God een gebod gaf aan Adam waarvan Hij van tevoren wist, als ik jou moet geloven, n i e t
kon houden!

Het gaat er bij mij "geestelijk" niet in dat jij denkt dat de satan zo tekeer kon gaan, in een
zoals jij zegt, een eerder geschapen wereld, dat er niets over gebleven is dan duisternis
en woestenij!

En dan praten over Gods alwetendheid, en als ik jou moet geloven dan lukt het de tegenstander voor de tweede keer Gods Werk en schepping te bederven.

Heb ik toch nog gereageerd, maar dit is de laatste keer, jou lering is één groot zwaktebod!
Er klopt geen biet van!

En je kan geen antwoord geven op mijn vraag waarom God in Gen.6 zo'n spijt had dat Hij de mens gemaakt heeft,......jij zegt toch dat Hij van tevoren wist wat Adam zou doen!

En nu kan je alleen maar wat denigrerende opmerking maken dat andersgelovigen niet "geestelijk" kunnen verstaan wat Gods plan is!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 apr 2012 20:42

Wilsophie schreef:@ Schelpje...Weet je dat de kop van een stier ( Rosh) gelijk staat in de symboliek als God en dat daarom een gouden kalf ( een beeld van een jonge stier) zo afkeurenswaardig was omdat men God nabootste.
Wist je dat de Stier heel veel te maken heeft met de namen van God en wist je dat rondom de troon van God 4 dieren zitten?
En dan mag ik een door God geschapen dier niet noemen in verband met een uitspraak t.a.v. een waarheid?
Ik ben de Aleph, of ik ben de Alpha wil zeggen dat de letter A of de 1 de betekenis heeft van het hoofd van een rund.
Dat de derde letter, de Gimmel een kameel is.
Dat de Noen ( de 50) de vis is en de Samech ( de 60) een slang, en de Tsadee ( de 90) een vishaak en jawel de 100 of de kof wil zeggen het oog van de naald.
Zou dit allemaal zo errrrrg zijn? Schelpje??

Ik heb Spreuken maar opengeslagen:

Antwoord den zot naar zijn dwaasheid, opdat hij in zijn ogen niet wijs zij.

Het is nog erger dan erg!

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 06 apr 2012 21:17

Als jullie al die ad hominems nu eens staakten....straks hebben jullie weer een ban.
](*,)
schaapje schreef:....maar "geestelijk" gaat het er bij bij niet in dat God een gebod gaf aan Adam waarvan Hij van tevoren wist, als ik jou moet geloven, n i e t kon houden!

Oke, duidelijk, maar dan ontken je God's alwetendheid toch?
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Terug naar “Archief”