En is niet ontstaan door een "val" die God heeft opgezet.
Jammer Schaapje dat je het zo verdraait.
Jammer ook dat je Gods plan niet ziet en Geestelijk verstaat.
Moderator: Moderafo's
En is niet ontstaan door een "val" die God heeft opgezet.
Wilsophie schreef:Jammer Schaapje dat je het zo verdraait.
="Speedy"Hoe kom je daar nou bij? Schaapje is heel duidelijk en wat je zegt is volkomen onterecht. Duidelijk geeft ze argumenten en onderbouwing aan. Zij laat het welbehagen van God staan en gaat daar niet in wroeten.
Wilsophie schreef:Je mag rustig zeggen dat wat ik zeg onterecht is, maar je kunt niet aantonen of misschiel wel, maar dan lees ik dat graag, dat ik Gods almacht en Gods plan weerspreek.
Van welbehagen is helemaal geen sprake.
Je moet wel de juiste benamingen gebruiken op de juiste plaats.
Of je moet uitleggen waarom Schaapje het welbehagen van God laat staat en er niet in wroet en ik wel.
Anders heb ik niks aan dit soort bijdragen.
Dat is juist het erge! Je hebt het zelf niet in de gaten. Jij hebt God helemaal niet nodig, zoals je steeds dingen opschrijft. Je doet het allemaal zelf door onderzoek.
Om het eeuwig welbehagen, weet je wat dat inhoudt?
Gij toch, Gij zijt hun roem, de kracht van hunne kracht;
Uw vrije gunst alleen wordt d' ere toegebracht;
Wij steken 't hoofd omhoog en zullen d' eerkroon dragen
Door U, door U alleen, om 't eeuwig welbehagen,
Want God is ons ten schild in 't strijdperk van dit leven,
En onze Koning is van Isrels God gegeven.
Lees deze Psalm, er staat strijdperk! Strijd tegen het ongeloof, het eigen ik. Maar deze Psalm zing jij waarschijnlijk niet?
Om het eeuwig welbehagen, weet je wat dat inhoudt?
Wilsophie schreef:Nee, leg eens uit en waar ik daar in wroet en hoe ik dat doe, want daar ging het om.
Wilsophie schreef:O wat is het toch erg om een citaat uit een Psalm een waarheid als een koe te noemen.
Ik wist vooraf dat je dit ging zeggen, want het is je tactiek om mensen steeds op het verkeerde been te zetten.
En dat is bij velen bekend! Er wordt zelfs tegen gewaarschuwd, omdat je mensen net zo lang in valkuilen laat stappen tot ze een ban krijgen, dat is je hele opzet, dus wat dat betreft ben ik blij als je mij niet meer beantwoordt.
quote="Wilsophie"
Jammer Schaapje dat je het zo verdraait.
Wilsophie schreef:@ Schelpje...Weet je dat de kop van een stier ( Rosh) gelijk staat in de symboliek als God en dat daarom een gouden kalf ( een beeld van een jonge stier) zo afkeurenswaardig was omdat men God nabootste.
Wist je dat de Stier heel veel te maken heeft met de namen van God en wist je dat rondom de troon van God 4 dieren zitten?
En dan mag ik een door God geschapen dier niet noemen in verband met een uitspraak t.a.v. een waarheid?
Ik ben de Aleph, of ik ben de Alpha wil zeggen dat de letter A of de 1 de betekenis heeft van het hoofd van een rund.
Dat de derde letter, de Gimmel een kameel is.
Dat de Noen ( de 50) de vis is en de Samech ( de 60) een slang, en de Tsadee ( de 90) een vishaak en jawel de 100 of de kof wil zeggen het oog van de naald.
Zou dit allemaal zo errrrrg zijn? Schelpje??
schaapje schreef:....maar "geestelijk" gaat het er bij bij niet in dat God een gebod gaf aan Adam waarvan Hij van tevoren wist, als ik jou moet geloven, n i e t kon houden!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten