Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:Dat klopt, dat weet ik ook nog maar een aantal jaren, ik kwam er maar niet uit wat het aanraken te maken had met de Here Jezus, tot op het Joodse forum, iemand die ik ken, haarfijn uitlegde met teksten erbij, dat de Hogepriester naar de ordening van Aäron niet mocht aangeraakt worden als Hij het binnenste heiligdom binnenging.
Dat moet je ergens in Numeri lezen denk ik.
En zo is de Here Jezus als Hogepriester naar de ordening van Melchizédek ook naar Zijn Vader gegaan volgens Johannes 20 vers 17 en Hij zegt er niet bij waarom, maar Hij zegt wel: "Raak Mij niet aan, want ik ga tot Mijn Vader of woorden van gelijke strekking.
En dan komt Hij later binnen bij de discipelen zonder de deur open te hoeven doen, en ik kan maar 1 conclusie trekken, dat is dat Hij een anderssoortig lichaam had, want de Emausgangers herkenden Hem alleen toen Hij het Brood brak. Dus weer die tekenen in Zijn handen.
Ik kan het anders niet verklaren.
="blijblij"Jezus kreeg met zijn opstanding een ander/nieuw lichaam. (Dat denk ik ook)
Maar in hoeverre is er dan sprake van een leeg graf?
Wilsophie schreef:Nee, Hij stond op in Het Lichaam wat Hij had, want alleen de doeken bleven achter in het graf en geen lijk.
Dus er is sprake van een leeg graf op de windsels na.
Hij kreeg dat Lichaam m.i.( toen Hij na de ontmoeting met Maria die Hem, Meester noemde, dus Hem herkende aan Zijn stem), tot Zijn Vader ging want dat zegt Hij Zelf.
Raak Mij niet aan want ik moet nog tot Mijn Vader gaan. Dat gebeurde dus in de periode waar de Bijbel niet veel over zegt, want het was al tegen de avond toen de Here Jezus terug kwam.
En bij die gelegenheid, deed Hij een aantal zaken zoals voorzegd en ontving Hij een aantal titels zoals gezegd in de profeten.
Wilsophie schreef:En dan komt Hij later binnen bij de discipelen zonder de deur open te hoeven doen, en ik kan maar 1 conclusie trekken, dat is dat Hij een anderssoortig lichaam had, want de Emausgangers herkenden Hem alleen toen Hij het Brood brak. Dus weer die tekenen in Zijn handen.
Ik kan het anders niet verklaren.
jaapo schreef:De Hemelvaart wordt verschillend beschreven, de Opstanding ook en de Verschijningen ook. Maria Magdalena mocht hem niet aanraken, maar Thomas wel.
Targetses schreef:Hij kreeg een ander lichaam, schrijf je. Maar dat was toch een lichaam van vlees en bloed met daarin de lidtekens van de kruisiging.
Hoezo dan een ander lichaam? Dan is dat toch hetzelfde lichaam?
Targetses schreef:Je wil het niet begrijpen, hé.
Trouwens, heeft een rups de vleugels van een vlinder? En heeft een vlinder al die poten van een rups?
Targetses schreef:Je wil het niet begrijpen, hé.
Trouwens, heeft een rups de vleugels van een vlinder? En heeft een vlinder al die poten van een rups?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten