Gods doel t.a.v. de mens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Gods doel t.a.v. de mens

Berichtdoor Wilsophie » 28 mar 2012 13:27

*verwijderd i.v.m. off topic*

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 28 mar 2012 13:31

Als je hard fietst heb je altijd wind tegen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 mar 2012 18:42

Laatst gewijzigd door Wilsophie op 28 mar 2012 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Kereltje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kereltje » 28 mar 2012 19:38

Essentieel voor iemands gevoel voor humor is of hij altijd bereid is om zichzelf te lachen. - G. Bradford

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 mar 2012 21:02

Kereltje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kereltje » 29 mar 2012 05:22

Essentieel voor iemands gevoel voor humor is of hij altijd bereid is om zichzelf te lachen. - G. Bradford

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 mar 2012 08:15

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 29 mar 2012 11:16

quote="Wilsophie"

Jouw conclusie is dat het onmogelijk is voor mij om te denken dat Adam ook gehoorzaam kan zijn. Fijn dat je voor mij denkt, maar het is niet juist.
Dan voeg je toe dat Adam niet goed geschapen is. Wat een waanzin!
God zag dat het goed was, staat er geschreven. Maar ik beweer dat het niet volmaakt is, dat kreeg pas gestalte in de tweede Adam.

Wat een rare stelling " ik beweer dat het niet volmaakt was" Je zal het toch niet beter weten dan de Here God die zei, dat alles wat hij geschapen had goed was.

Geef hier eens antwoord op, een wezen dat volmaakt geschapen was door God. Ezchiël 28
Volmaakt zijt gij van gestalte volkomen schoon...
vers 15 Onberispelijk waart gij in uw wandel,
vanaf de dag dat gij geschapen werd. (volmaakt geschapen door God)
totdat er onrecht in u werd gevonden.

Als je persé wil goochelen met de woorden goed en volmaakt, dan zie je hier bovenstaand
toch dat iets wat volmaakt was tot zonde kan komen!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 29 mar 2012 12:32

schaapje schreef:Geef hier eens antwoord op, een wezen dat volmaakt geschapen was door God. Ezchiël 28

Als je persé wil goochelen met de woorden goed en volmaakt, dan zie je hier bovenstaand
Volgens mij wordt hier satan, de gevallen engel mee aangeduid, in Ez 28:15 en verder....
Somebody up there likes you

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 29 mar 2012 13:43

God schiep de mens oprecht

In Prediker lezen wij de eindconclusie van een levenslang onderzoek van Salomo.
“Alleen, zie toch: ik heb ontdekt, dat God de mensen recht gemaakt heeft, maar zij zoeken vele bedenkselen.” Prediker 7:29

Wij zien hier de oorspronkelijke toestand van de mens. God heeft de mensen recht, ‘oprecht’, gemaakt.
Toen de mens uit de hand van God kwam, droeg hij Gods beeld.

Het tweede deel van Prediker 7:29 maakt duidelijk dat mens afgedwaald is.
“…maar zij zoeken vele bedenkselen.”
Dit is de mensheid in zijn tegenwoordige toestand.
Waar de mens in zijn denken eerst God gehoorzaam was en in zijn geest en verstand Gods beeld droeg, daar is het verderf binnengeslopen.

De apostel Paulus vertelt dat het beeld Gods in de eerste plaats iets te maken heeft met kennis, met het ‘denken’.
“…en de nieuwe (mens) aangedaan hebt, die vernieuwd wordt tot volle kennis naar het beeld van zijn Schepper,…” Kolossenzen 3:10
“…opdat hun harten getroost en zij in de liefde verenigd worden tot alle rijkdom van een volledig inzicht, en zij het geheimenis Gods mogen kennen, Christus, in wie al de schatten der wijsheid en kennis verborgen zijn.” Kolossenzen 2:2-3
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 04 apr 2012 07:57

quote="Ewan" Volgens mij wordt hier satan, de gevallen engel mee aangeduid, in Ez 28:15 en verder....

Inderdaad hier wordt de gevallen engel satan beschreven, ik heb dit stuk geciteerd omdat er beweerd wordt dat, als iets volmaakt geschapen is, niet tot zonde kan komen.

En zoals wij kunnen lezen werd dat wezen volmaakt geschapen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 apr 2012 11:23

="Schaapje"Geef hier eens antwoord op, een wezen dat volmaakt geschapen was door God. Ezchiël 28

Je haalt nu satan erbij, als voorbeeld, een overdekkende cherub die tot rebellie kwam tegen God en daarvoor ook gestraft werd, dus als je die als voorbeeld neemt als zijnde volmaakt en toch tot zonde komen, dan is Adam als zijnde volmaakt volgens jou tot zonde gekomen omdat satan dat ook kon.
Ik vind het prima zo.

Ik geloof dat tussen goed en volmaakt nog wat eigenschappen liggen, althans op mijn rapport van de lagere school wel, maar ik meen dat er gezegd is "Zeer goed" dus dat is een 8, maar nog geen 10 in mijn optiek.
Waarom werd anders de Here Jezus de ware Adam dan wel de 2e Adam danwel de laatste Adam, genoemd?
God wist dat Adam zou falen en sprak daarom in Genesis 1 vers 2 "Er kome Licht". Ook dat Licht was goed, maar niet volmaakt.
En dan noemt God het licht dag ( maar dag betekent in de Bijbel altijd dat wat oordeel aan het licht brengt) en tot het duister heeft Hij geroepen 'nacht' er komt een avond en er komt een morgen en dat is 1 dag.

Verder staat er in het Hebreeuws, want daar citeer ik uit.
"Dan formeert DIE - ZAL- KOMEN God, de roodbloedige - mens van stof uit de bloedrode boden en blaast in zijn neusgaten de ademhaling van het leven en zo wordt de roodbloedige mens tot lijf en ziel.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 apr 2012 11:26

marin schreef:Zeker is dat waar, dat Adam de mogelijkheden had om Gods doel waar te maken, doordat God hem naar Zijn beeld heeft geschapen, maar onze wil door de Here Jezus lief te hebben Hem werkelijk aan te nemen onze verzwakte en verstandelijke vermogens sterker te laten maken en meer geestelijk inzicht te krijgen in het werk wat Christus ons wil leren door dagelijks met Hem verbonden te zijn.

Weet je @schaapje en @mw, wie het doel niet kent, kan ook de weg niet weten.

Dus het geloof wordt niet gegeven?
En worden verzwakte en verstandelijke vermogens sterker om geestelijk inzicht te krijgen in het werk van Christus?
Wat moet ik dan met verstandelijk beperkte mensen die tot geloof komen?
En wanneer is iemand verzwakt in zijn vermogen.
Is het een oplappen van de natuurlijke mens?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 06 apr 2012 12:36

quote="Wilsophie"

Je haalt nu satan erbij, als voorbeeld, een overdekkende cherub die tot rebellie kwam tegen God en daarvoor ook gestraft werd, dus als je die als voorbeeld neemt als zijnde volmaakt en toch tot zonde komen, dan is Adam als zijnde volmaakt volgens jou tot zonde gekomen omdat satan dat ook kon.
Ik vind het prima zo.

Zou je iets anders kunnen beweren!

Ik geloof dat tussen goed en volmaakt nog wat eigenschappen liggen, althans op mijn rapport van de lagere school wel, maar ik meen dat er gezegd is "Zeer goed" dus dat is een 8, maar nog geen 10 in mijn optiek.

Ik vind het een aanfluiting om cijfers op een rapport te vergelijken met wat GOD zegt wat GOED IS!

Waarom werd anders de Here Jezus de ware Adam dan wel de 2e Adam danwel de laatste Adam, genoemd?

Waarom????? is dat je nog niet duidelijk dan?
Adam geloofde en gehoorzaamde God niet.

God wist dat Adam zou falen en sprak daarom in Genesis 1 vers 2 "Er kome Licht". Ook dat Licht was goed, maar niet volmaakt.

Ik word onpasselijk van veel van jou postings wilsophie, jij durft dingen te beweren die God in een heel slecht daglicht zet.

Jij beweert dat God "wist" dat Adam zou falen :-& Daarmee zeg je dat God een val heeft uitgezet, en alle dingen die verder geschreven werden over wat God zei, een toneelstukje
waren, b.v. mens waar ben je, hebt gij gegeten van de boom, wat Ik verboden had?

Later in Gen.6 had de Here God spijt dat Hij de mens gemaakt had, het ROUWDE Hem in Zijn hart, (ook toneel dan? want Hij wist toch wat er ging gebeuren) maar Hij vond nog een mens die Hem geloofde...Noach wandelde met God.

En dan noemt God het licht dag ( maar dag betekent in de Bijbel altijd dat wat oordeel aan het licht brengt) en tot het duister heeft Hij geroepen 'nacht' er komt een avond en er komt een morgen en dat is 1 dag.

Verder staat er in het Hebreeuws, want daar citeer ik uit.
"Dan formeert DIE - ZAL- KOMEN God, de roodbloedige - mens van stof uit de bloedrode boden en blaast in zijn neusgaten de ademhaling van het leven en zo wordt de roodbloedige mens tot lijf en ziel.

Ik word echt misselijk van jou visie op God en Zijn schepping wilsophie, ik kan het niet anders zeggen, nooit zal ik kunnen geloven in een God die een val heeft gezet voor de mens, en met vreselijke lijden en onuitsprekelijke ellende van de mensheid genoegen nam.
Het is het ongeloof en de ongehoorzaamheid van de eesrte mens waardoor deze verschrikkingen over de wereld kwam. En is niet ontstaan door een "val" die God heeft opgezet.

Ik neem me voor om jou post niet meer te antwoorden en te lezen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 apr 2012 13:01

Heel verstandig.
Gezegende Paasdagen Schaapje!

"Ik ging wel naar de kerk
maar dat was niet genoeg
Ik werd pas echt een Christen
toen ik aan Jezus vroeg
Heer neemt U alstublieft
mij in genade aan.
Ik dank u mijn Verlosser
U hebt mijn schuld voldaan".

"k Heb altijd wel geloofd
dat er een God bestaat
maar dat was niet voldoende
omdat het er om gaat
of ik ook accepteer
dat Jezus voor mij kwam
en dat Hij al mijn zonden
vrijwillig op Zich nam."

Soms wordt men misselijk van mij
en hoor ik veel verwijt,
ik maak de Heer belachelijk,
ik spot, ben arrogant, allemaal strijd....
toch mag ik weten
dat Hij mij leidt,
dus ik vind troost bij Hem en ik weet
dat Hij mij hoort.,
alles wat ik heb ontvangen...
dat lees ik in Zijn Woord.
Efeze 1 vers 1.

Terug naar “Archief”