Moderator: Moderafo's
quote="Wilsophie"
Jouw conclusie is dat het onmogelijk is voor mij om te denken dat Adam ook gehoorzaam kan zijn. Fijn dat je voor mij denkt, maar het is niet juist.
Dan voeg je toe dat Adam niet goed geschapen is. Wat een waanzin!
God zag dat het goed was, staat er geschreven. Maar ik beweer dat het niet volmaakt is, dat kreeg pas gestalte in de tweede Adam.
Volgens mij wordt hier satan, de gevallen engel mee aangeduid, in Ez 28:15 en verder....schaapje schreef:Geef hier eens antwoord op, een wezen dat volmaakt geschapen was door God. Ezchiël 28
Volmaakt zijt gij van gestalte volkomen schoon...
vers 15 Onberispelijk waart gij in uw wandel,
vanaf de dag dat gij geschapen werd. (volmaakt geschapen door God)
totdat er onrecht in u werd gevonden.
Als je persé wil goochelen met de woorden goed en volmaakt, dan zie je hier bovenstaand
toch dat iets wat volmaakt was tot zonde kan komen!
quote="Ewan" Volgens mij wordt hier satan, de gevallen engel mee aangeduid, in Ez 28:15 en verder....
="Schaapje"Geef hier eens antwoord op, een wezen dat volmaakt geschapen was door God. Ezchiël 28
Volmaakt zijt gij van gestalte volkomen schoon...
vers 15 Onberispelijk waart gij in uw wandel,
vanaf de dag dat gij geschapen werd. (volmaakt geschapen door God)
totdat er onrecht in u werd gevonden.
Als je persé wil goochelen met de woorden goed en volmaakt, dan zie je hier bovenstaand
toch dat iets wat volmaakt was tot zonde kan komen!
marin schreef:Zeker is dat waar, dat Adam de mogelijkheden had om Gods doel waar te maken, doordat God hem naar Zijn beeld heeft geschapen, maar onze wil door de Here Jezus lief te hebben Hem werkelijk aan te nemen onze verzwakte en verstandelijke vermogens sterker te laten maken en meer geestelijk inzicht te krijgen in het werk wat Christus ons wil leren door dagelijks met Hem verbonden te zijn.
Weet je @schaapje en @mw, wie het doel niet kent, kan ook de weg niet weten.
quote="Wilsophie"
Je haalt nu satan erbij, als voorbeeld, een overdekkende cherub die tot rebellie kwam tegen God en daarvoor ook gestraft werd, dus als je die als voorbeeld neemt als zijnde volmaakt en toch tot zonde komen, dan is Adam als zijnde volmaakt volgens jou tot zonde gekomen omdat satan dat ook kon.
Ik vind het prima zo.
Ik geloof dat tussen goed en volmaakt nog wat eigenschappen liggen, althans op mijn rapport van de lagere school wel, maar ik meen dat er gezegd is "Zeer goed" dus dat is een 8, maar nog geen 10 in mijn optiek.
Waarom werd anders de Here Jezus de ware Adam dan wel de 2e Adam danwel de laatste Adam, genoemd?
God wist dat Adam zou falen en sprak daarom in Genesis 1 vers 2 "Er kome Licht". Ook dat Licht was goed, maar niet volmaakt.
En dan noemt God het licht dag ( maar dag betekent in de Bijbel altijd dat wat oordeel aan het licht brengt) en tot het duister heeft Hij geroepen 'nacht' er komt een avond en er komt een morgen en dat is 1 dag.
Verder staat er in het Hebreeuws, want daar citeer ik uit.
"Dan formeert DIE - ZAL- KOMEN God, de roodbloedige - mens van stof uit de bloedrode boden en blaast in zijn neusgaten de ademhaling van het leven en zo wordt de roodbloedige mens tot lijf en ziel.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten