Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maneah
Sergeant
Sergeant

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Maneah » 31 mar 2012 20:44

Mooie foto van jullie saampies, Evelien! :)
En wat een toppertje, even z'n ma laten zien dat ie echt wel kan draaien. Haha!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 mar 2012 20:46

Nou he... hij schrok er wel van. Echt zo van hu wat gebeurd er nou? :mrgreen:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 31 mar 2012 21:05

Leuke foto's weer! Leuk evelien!!
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 mar 2012 21:29

evelien: had het al eens op een andere foto gezien.. maar vind eecht dat hij op je lijkt! of miss is het wel omdat ik alleen jou ken en niet je man.
Maar wat een pracht ventje!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 mar 2012 21:35

Klopt wel hoor, S.imon lijkt het meeste op mij ja. Hij heeft ongeveer dezelfde ogen als ik. Manlief heeft bruine ogen, bruin krullend haar.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 apr 2012 07:02

Leuke foto Evelien en inderdaad hij lijkt op jou! Grappig is dat om te zien. Ik dacht dat onze jongste (eindelijk) eens op mij leek ( de andere 2 lijken vooral op mijn schoonfamilie), maar ik zie dat zijn gelaatstrekken ( ogen, neus en mond) op manlief gaan lijken. Weer een kind dat niet op mij lijkt :wink:

Vraagje; het is al vaker besproken, maar kan het zo snel niet vinden. Welke kinderbijbel gebruiken jullie. Momenteel lezen wij voor uit de Kijk en Luisterbijbel, maar ik merk dat de oudste duidelijk aan iets meer toe is en ik moet eerlijk zeggen dat ik de verhalen soms niet zo logisch in elkaar vindt zitten. Manlief ( die de verhalen ook wel eens niet kent) vindt ze ook te onsamenhangend. Wat is een goede kinderbijbel? Ik heb wel eens iets gehoord over Van Dam of Vreugdenhil, kennen jullie die en wat is jullie ervaring?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 02 apr 2012 07:32

Wij hebben zelf thuis altijd uit Vreugdenhil gelezen, maar vind ik vanaf bv 4jaar nog erg moeilijk. Ik zou zelf beginnen met van Dam en daarna overgaan op Vreugdenhil.
Afbeelding

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 02 apr 2012 07:37

ik heb hier 2 losse deeltjes van 'die eenvoudigen wijsheid leert' van ada schouten-verrips. is geschreven voor verstandelijk beperkten maar ook erg geschikt voor kinderen. je hebt er allemaal losse deeltjes van maar hij is er ook in 2 delen de complete kinderbijbel. deze vind ik wel heel begrijpelijk.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 apr 2012 08:05

Wij zijn nu bezig in Van Dam, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hem een beetje truttig vind. Elk hoofdstuk sluit af met een stukje toepassing, maar echt een beetje ouderwets en met een wijzend vingertje. Maar wel beter voor een 3 jarige dan de Kijkbijbel, idd.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 02 apr 2012 08:16

Wij lezen in Van Dam, maar het nadeel vind ik dat het 3 verschillende delen zijn.
Als je per deel voorleest, mis je toch bepaalde verhalen.
En deel 3 is weer meer een aanvulling op deel 1 en 2.
Ik zit er toch over te denken om Vreugdenhil aan te schaffen, vooral nu rond Pasen, als je alle verhalen wil voorlezen, zit je elke keer te zoeken.
Bij Vreugdenhil zit er meer logische volgorde in, vind ik persoonlijk.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 02 apr 2012 08:25

Ik vind persoonlijk van Dam mooier dan Vreugdenhil. Bij de laatste gaat de toepassing mij soms iets te ver...
Onze zoon (3,5) vind van Dam prachtig.
Die kleine deeltje van van Rijswijk vinden wij ook mooi.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 02 apr 2012 08:43

Lastig een goede kinderbijbel.
Wij hebben de kijk-en luisterbijbel, maar vind hem idd niet heel samenhangend en je bent er vrij snel doorheen, waardoor je wel vaak op dezelfde verhalen uitkomt.
De Van Dam hebben wij ook. Vind hem voor 3-jarigen nog wel vrij moeilijk en idd oubollig.. een belerende toepassing en zo overdreven verhalend geschreven.
Verder hebben we nog de kijkbijbel die is is hier favoriet bij de kids, maar je bent er ook snel doorheen.
We hebben nog een andere bijbel, eens gekocht bij een gewone winkel. Zal eens kijken van wie die is. Heel duidelijk en bijbelvast. Veel verhalen en ook mooi beschreven.

jaantje74
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jaantje74 » 02 apr 2012 08:51

Van Dam wordt hier bijna nooit gebruikt. De verhalen zijn wat belerend en de toepassingen vaak hetzelfde.
Ik lees veel voor uit : "Die eenvoudigen wijsheid leert", van Ada Schouten-Verrips.
De kleuterbijbel van Evert Kuijt vind ik ook erg geschikt voor die leeftijd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 apr 2012 09:00

De kleuterbijbel van Kuijt ken ik, ben er zelf mee opgevoed, maar ik denk dat hij toe is aan meer een lijn in der verhalen. Ik mis in de kijk en luisterbijbel enige structuur. Eigenlijk moeten alle 3 de delen samengevoegd worden zodat er meer lijn in zit.

Wat ik mij van vroeger van Vreugdenhil herinner is ook het belerende vingertje. Zo van ken jij de Here wel echt? O als je Hem niet kent, dan... En daar wil ik H nog zeker niet mee opzadelen =; . Hij denkt al zoveel na.
Wat ik wel een voordeel van Vreugdenhil vind is dat het de bijbel gewoon in chronologische volgorde vertelt.

@ missf Jij vindt dus Van Dam wat truttig? Ik zou mij daar nog overheen kunnen zetten, maar manlief dus echt niet.

Mmm al met al dus moeilijk om een kinderbijbel te vinden die echt aansluit bij de huidige jeugd.

Als iemand nog andere ervaringen heeft met kinderbijbels ( ook de genoemde!) hoor ik het graag. Dan moeten wij maar een afweging maken.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 02 apr 2012 09:11

Wij hebben ook de kijk- en luisterbijbel, maar vooral voor de tekeningen. Die vinden ze bij ons prachtig! Voor de verhalen hebben wij een ander, zal even kijken welke.
Misschien kun je eens kijken in de bibliotheek? Meestal hebben ze daar ook veel kinderbijbels en kun je kijken bij welke je het beste gevoel krijgt.

Edit: http://www.kinderbijbels.nl/Kinderbijbels-p-0_1-d--t-1.html hier kun je ook kijken naar verschillende bijbels.
Laatst gewijzigd door Bumba op 02 apr 2012 09:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”