Middagslaapje is niet echt handig... ze slaapt echt niet overdag. Herkenbaar van onze zoon destijds: het is best eng om overdag te gaan slapen. Je weet nooit of de wereld dalijk wel hetzelfde is. Bij het in de avond in slaap vallen gaan wij er gewoon bij liggen in bed (we slapen met zijn vieren in ons grote bed

) en is het veilig genoeg om makkelijk in slaap te vallen. Als de kids slapen, staan wij weer op (of als we heel moe zijn, worden we om 2 uur 's nachts wakker

).
Tegen de tijd dat de wereld veilig genoeg is, dan heeft ze die middagslaap niet meer nodig... was bij zoonlief ook zo. Maar ze zal echt wakker moeten worden - ik zou niet weten wie hem elke dag naar school moet brengen, en dit zou ook een grote onveilige verandering zijn voor zoonlief, die het juist zo goed doet! - en dan gaan we het gewoon proberen door zelf met haar in bed te gaan liggen in de middag. 'Dwang' heeft geen enkele nut, maakt meer kapot dan ons lief is: we zijn zo mooi en voorzichtig nu die vertrouwensband aan het opbouwen! We voeden gewoon op (geen paniek!) maar met slapen en veiligheids/hechtings-dingen zijn we heel heel voorzichtig!
We zijn 9 weken weg geweest, dus verlof en vrije dagen zijn wel zo'n beetje op. Mijn man begint volgende wek weer met werken, ik begin die week erna. Maar ons werkschema ziet er prima uit, hoor. Mijn man gaat 2 dagen werken, ik 2,5. Op woensdagmiddag zijn we gezellig allemaal vrij. En zo gaan we dat 1,5 jaar doen. Dus echt erg is het ook weer niet....