Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Sophie77 » 27 mar 2012 11:03

ajl schreef:O ja, nog een vraagje; weet iemand waar je voor meisjes in maat 80/104 witte t shirts of shirts met lange mouwen kan vinden?
Sorry, ik zag bovenstaand stukje tekst langskomen en heb niet verder gekeken. Uit de rest van je post blijkt idd dat die 80 waarschijnlijk 98 moet zijn :wink: . Overigens, die witte shirtjes van vorig jaar waren maat 116, dus wie weet ... Verder houd ik me aanbevolen voor goede tips, want leuke wit shirtjes zijn nooit weg (ze blijven hier niet lang keurig wit, vandaar :mrgreen:)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 27 mar 2012 12:28

vorig jaar bij de c&a een wit shirtje gekocht mt 92 of 98..heel simpel met een rouche (schrijf je dat zo??) langs de mouwtjes, wel leuk. ze hingen er nu ook weer, ik geloof 4,95..
bij h&m een leuk wit vestje met lange mouwen gekocht met een kantje langs de hals en dan langs de knoopjes naar beneden. en bij v&d hadden ze ook veel leuks! ik heb een donkerblauw shirtje gekocht met een hartje van pailletjes voorop (niet ordinair :wink: ) gekocht, die hadden ze ook in het wit!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 mar 2012 12:48

Mmm over 2 weken gaan wij een lang weekend naar Groningen. Dan daar maar eens op mijn gemak zoeken zonder kinderen erbij :wink: .

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mar 2012 14:09

Ooh heerlijk ajl :D
Ik moet binnenkort echt op pad voor zomershirts voor Jurian. Hij heeft er niet 1 meer die mooi is en past van vorig jaar. Allemaal lelijk geworden en de meesten te klein. Is ie toch aardig gegroeid afgelopen jaar :D En met dit weer vind ik lange mouwen ook niks. Met buiten spelen draagt hij gewoon zijn oude shirts, maar toch ook maar een stapeltje nieuwe kopen.

Wat een superweer is het nog zeg. Jurian zit al de hele dag buiten in de zandbak en Frederiek heeft een uur in het campingbedje buiten gezeten. tot ze weer moe werd en nu ligt ze weer heerlijk te slapen. Van mij mag het altijd zo blijven :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 27 mar 2012 14:48

Dan is het bij jullie warmer als bij ons, MissF! Vanmorgen (kwart voor 12) gaf de thermostaat in de auto 14,5 graden C. aan. Rond enen was het heerlijk, maar nu begint het al weer af te koelen. Nou ja, wij genieten gewoon met lange mouwen en een bodywarmer!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 27 mar 2012 15:49

hmm, had H. beloofd na haar slaapje lekker naar de speeltuin te gaan. maar het is al bijna 5 uur en ze wil haar bed niet uit :-k nou ja dan morgen maar weer. hopelijk is het morgen ook nog een beetje lekker.
Afbeelding

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 27 mar 2012 15:51

Ik zit net te lezen dat het zondag 5 of 6 graden word :shock:
Afbeelding

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 27 mar 2012 16:24

Op zich vrij normale temperaturen voor maart ;-). We zijn nu wel erg verwend, he...
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 28 mar 2012 08:57

Op de site staat alleen deze..www.c-and-a.com

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 28 mar 2012 13:12

De klok is verzet, maar wij leven gewoon nog in alles op de 'oude tijd'. Bevalt érg goed! We doen dus alles een uurtje later dan normaal (eten, naar bed enz.). Dit betekend dat de kinderen elke morgen een uur later zijn dan normaal; heerlijk. Dat ze 's avonds wat later liggen vinden we met dit mooie weer niet erg. Na het eten nog lekker even buiten spelen, eindje fietsen, even bij oma koffiedrinken en dan lekker in bad. Wat drinken en dan naar bed. 't Slapen gaat ook al een tijdje heel redelijk, fijn, we genieten zo echt. Groetjes!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 mar 2012 14:02

654321 schreef:De klok is verzet, maar wij leven gewoon nog in alles op de 'oude tijd'. Bevalt érg goed! We doen dus alles een uurtje later dan normaal (eten, naar bed enz.). Dit betekend dat de kinderen elke morgen een uur later zijn dan normaal; heerlijk. Dat ze 's avonds wat later liggen vinden we met dit mooie weer niet erg. Na het eten nog lekker even buiten spelen, eindje fietsen, even bij oma koffiedrinken en dan lekker in bad. Wat drinken en dan naar bed. 't Slapen gaat ook al een tijdje heel redelijk, fijn, we genieten zo echt. Groetjes!

Leuk, maar dan kom je wel te laat :D
Maar als je verder geen verplichtingen hebt, is dat heerlijk. Helaas gaat bij ons smorgens vroeg het klokje van gehoorzaamheid.
Toen mijn kinderen nog niet op school zaten, waren het langslapers. Ik legde ze ook nooit zo vroeg op bed. En daar hebben ze nu profijt van geloof ik. Ze kunnen goed tegen een tekort aan slaap.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 mar 2012 15:04

Wij hebben hier een kindje, dat de afgelopen nachten gemakkelijk 14-14,5 uur achter elkaar slaapt. Ze is echt knock-out dan. Nu zitten we te denken, als we straks weer werken en we zoonlief naar school moeten brengen. Dan moeten we haar dus gewoon wakker maken... pfoe... dat wordt nog wat!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 28 mar 2012 15:53

Hoe lang hebben jullie nog vrij?

Misschien kunnen jullie wat regelen dat iemand jullie zoon 's morgens naar school brengt zodat dochter kan blijven slapen. Of dochter 's middags laten slapen?

Misschien went ze wel gauw aan het leven bij jullie en kan ze met minder slaap toe.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 mar 2012 16:15

Middagslaapje is niet echt handig... ze slaapt echt niet overdag. Herkenbaar van onze zoon destijds: het is best eng om overdag te gaan slapen. Je weet nooit of de wereld dalijk wel hetzelfde is. Bij het in de avond in slaap vallen gaan wij er gewoon bij liggen in bed (we slapen met zijn vieren in ons grote bed :mrgreen: ) en is het veilig genoeg om makkelijk in slaap te vallen. Als de kids slapen, staan wij weer op (of als we heel moe zijn, worden we om 2 uur 's nachts wakker :wink: ).

Tegen de tijd dat de wereld veilig genoeg is, dan heeft ze die middagslaap niet meer nodig... was bij zoonlief ook zo. Maar ze zal echt wakker moeten worden - ik zou niet weten wie hem elke dag naar school moet brengen, en dit zou ook een grote onveilige verandering zijn voor zoonlief, die het juist zo goed doet! - en dan gaan we het gewoon proberen door zelf met haar in bed te gaan liggen in de middag. 'Dwang' heeft geen enkele nut, maakt meer kapot dan ons lief is: we zijn zo mooi en voorzichtig nu die vertrouwensband aan het opbouwen! We voeden gewoon op (geen paniek!) maar met slapen en veiligheids/hechtings-dingen zijn we heel heel voorzichtig!

We zijn 9 weken weg geweest, dus verlof en vrije dagen zijn wel zo'n beetje op. Mijn man begint volgende wek weer met werken, ik begin die week erna. Maar ons werkschema ziet er prima uit, hoor. Mijn man gaat 2 dagen werken, ik 2,5. Op woensdagmiddag zijn we gezellig allemaal vrij. En zo gaan we dat 1,5 jaar doen. Dus echt erg is het ook weer niet....
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 28 mar 2012 18:29

schelpje3 schreef:[Leuk, maar dan kom je wel te laat :D
Maar als je verder geen verplichtingen hebt, is dat heerlijk. Helaas gaat bij ons smorgens vroeg het klokje van gehoorzaamheid.
Toen mijn kinderen nog niet op school zaten, waren het langslapers. Ik legde ze ook nooit zo vroeg op bed. En daar hebben ze nu profijt van geloof ik. Ze kunnen goed tegen een tekort aan slaap.

Wij hebben inderdaad nooit verplichtingen 's morgens, dus ff heerlijk zo ;-)!
Hier gaat ze ook nooit vroeg, zal straks met schoolgaan wel anders worden. (Bij onze buren zie ik de kinderen elke avond nog wel tot een uur of 21u (buiten) lopen, snap niet zo goed hoe dat kan (3 van de 4 zitten op de basisschool). Op dit moment zie ik ze nog met zn allen wegfietsen, haha.

Mooi als jullie de kids zoveel veiligheid geven, Galateia. Er gaan trouwens denk ik sowieso niet veel kinderen van (bijna) 3 's middags nog naar bed? Mooi dat ze haar slaap dan zogoed 's nachts pakt.
Wat hebben jullie het met werken/ thuisblijven luxe voor elkaar zeg...! Ben je dan 2,5dag met zn allen vrij??
Geniet van alles en sterkte met alles!

Terug naar “Archief”