Moderator: Moderafo's
Wilsophie voor jou is het onmogelijk dat Adam ook gehoorzaamheid had kunnen zijn,
omdat jij met die "rode aarde" zit in jouw gedachen, en er van uitgaat dat Adam niet goed geschapen was, omdat hij uit die "rode aarde" kwam.
Maar Adam werd geschapen door Gods hand.
En ik geloof niet zoals jij, dat het de satan gelukt is om twéé kéér het werk van God te bederven.
En verder is dit of-topic
Jouw gedachten hierover zijn mij bekent.
="Schaapje"Kijk dat zie ik jou regelmatig doen, als jou postings niet kloppen en anderen komen met een korrectie daarop, dan trek je het in het persoonlijke vlak, en vooral door denigrerende opmerkingen te maken.
Jouw stelling dat Marin arrogant is dat hij de verzoening van God wil laten begrijpen, klopt dus niet met de Bijbel Lucas 24:25 en zoals gewoonlijk doe je alsof er niet op geantwoord is.
Ook zeg je als Adam voor de eeuwigheid behouden was, waren wij er niet geweest m.a.
er waren geen nakomelingen gekomen. God zegt toch duidelijke in Gen.1:28 Weest vruchtbaar en wordt talrijk en Hij zegende hun.
="Marin"terwijl Christus zijn Hogepriestelijk werk wil afronden om Zijn volk te verzamelen
■Verblind door het gedachte dat zij zelf iets aan haar heiliging bij kon dragen heeft EGW het vierde gebod verhoogd en hier gelijk het merkteken van het beest aan verbonden. Zij begreep niet dat dit merkteken van het beest niet voor hen is bedoeld die niet de sabbat houden, maar voor hen die het op het Lam lijkende beest volgen, de antichrist die het volk van God probeert te verleiden.
commentaar wat ik las, maar....Volgens de boeken van de zevende-dags adventisten geloven zij dat wanneer Michaël de aartsengel in de Bijbel wordt genoemd, Jezus bedoeld wordt. De Bijbel geeft echter geen enkele aanleiding voor deze gelijkstelling, eerder wordt deze weersproken.
Is de opvatting van de adventisten en dat is precies wat ik lees in de vragen van Marin."God schiep de mens met een vrije wil. Geen marionetten maar wezens met een eigen keuze. De juistheid van die keuzes valt te ijken aan het menselijke geweten en aan het leerboek met waardevolle adviezen voor optimaal geluk dat God de mens gaf: de Bijbel" ('Waar halen ze in Godsnaam hun optimisme vandaan?').
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten